Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-08@11:05:12 GMT

نرخ مشارکت دهمین دوره انتخابات ۶۰ درصد بوده است

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۴۷۷۴

نرخ مشارکت دهمین دوره انتخابات ۶۰ درصد بوده است

به گزارش خبرنگار مهر، جمال عرف بعدازظهر سه شنبه در نشست با معتمدان خراسان شمالی، اظهار کرد: بالاترین نرخ مشارکت در انتخابات دوره پنجم ۷۱/۵ درصد بوده و کمترین نرخ مشارکت در هفتمین دوره انتخابات ۵۱/۵ بوده است.

عرف افزود:جهت گیری برای این دوره رسیدن به میانگینی است که می تواند نقش موثری را در کشور داشته باشد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هرچه مردم مشارکت بیشتری در انتخابات داشته باشند دشمنان شکست می خورند ادامه داد: باتوجه به شرایط هر منطقه هراندازه نرخ مشارکت در انتخابات افزایش یابد خاص بودن نظام جمهوری اسلامی زبانزد می شود.

معاون سیاسی وزیر کشور با اشاره به چهاررکن اصلی انتخابات که سلامت، امنیت، مشارکت و رقابت است عنوان کرد:چنانچه یازدهمین دوره انتخابات بر اساس این چهاررکن انجام شود نتیجه مطلوبی در این زمینه خواهیم داشت.

عرف با تاکید بر اینکه اجازه ندهیم انتخابات به دست کسانی بیفتد که آنان را بازار سود تلقی کنند، افزود: اجازه ندهیم پول های مجهول وارد عرصه انتخابات شود.

وی اظهارکرد: از نظر ستاد انتخابات کشور هرگروه سیاسی و یا هر حزب اطلاح طلب و اصول گرایی که دارای مجوز باشد می تواند در چهار چوب قانون اساسی فعالیت داشته باشد.

رئیس ستاد انتخابات کشور ادامه داد: بیش از ۱۱۰ حزب و تشکل با مجوز جدید فعالیت دارند که وظیفه آنان انسجام بین اقوام و گروه ها است.

عرف با اشاره به انتصاب بانوان در پست های مدیریتی گفت: با توجه به دستور وزیر کشور استاندار می تواند از حضور بانوان به عنوان معاون توسعه منابع و در رده های مدیریتی استفاده کند.

معاون سیاسی وزیر کشور اظهارکرد: حضور بانوان می تواند در کارها را مرتفع کند به طوری که ملاک انتخاب فرد توانمندی آن باشد تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

عرف افزود: امیدواریم در آینده نزدیک شاهد کادر جوانان با انگیزه در چار چوب مدیریتی باشیم.

کد خبر 4691766

منبع: مهر

کلیدواژه: جمال عرف وزارت کشور مشارکت مردم در انتخابات روز خبرنگار قزوین بوشهر شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف بیرجند آتش سوزی ایلام مجلس شورای اسلامی خرم آباد

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۴۷۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات

به گزارش خبرآنلاین البرز؛ مرتضی ولی پوری صبح چهارشنبه در دومین جلسه شورای اطلاع رسانی در سال ۱۴۰۳ که در سالن شهدای دولت استانداری البرز برگزار شد، با اشاره به جایگاه ویژه خبر و رسانه و اهالی قلم گفت: در شرایطی که دشمن هر روز علیه کشور، نظام و ارزش‌های ما قلم می‌زند و توطئه می‌کند، خبرنگاران به عنوان افسران جنگ نرم باید در خط مقدم این نبرد پاسخگوی توطئه‌ها باشند.

وی ضمن قدردانی از زحمات و تلاش‌های اصحاب رسانه، با بیان اینکه خبرنگاری یعنی ذوق، سلیقه، علاقه، تیزبینی، حق گویی، حق جویی و تبیین حقایق و واقعیت‌هایی که در جامعه رخ می‌دهد، عنوان کرد: طبق فرمایش مقام معظم رهبری، جنگ نرم و جهاد تبیین از اهمیت و جایگاه ویژه ای برخوردار بوده و این وظیفه تک تک ما و اصحاب رسانه است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار البرز با تاکید بر ضرورت تشریح و تبیین خدمات و دستاوردهای نظام و مسؤولان در استان البرز اظهار کرد: در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی باید تلاش کنیم مردم به هر میزان پای صندوق‌های رأی حاضر شوند و مشارکت سیاسی و اجتماعی داشته باشند؛ به همان میزان دشمن ناامید و بر پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور افزوده می‌شود.

ولی پوری با اشاره به سیاه نمایی‌های دشمن در خصوص خدمات نظام در سطح کشور و استان البرز و با تاکید بر اینکه اصحاب رسانه باید در مقابله با این سیاه نمایی‌ها قلم بزنند و تشریح و تبیین کنند، خاطرنشان کرد: چهار مؤلفه مطروحه از سوی مقام معظم رهبری مبنی بر امنیت، مشارکت، رقابت و سلامت در انتخابات را به عنوان نصب العین خود قرار دادیم.

وی با بیان اینکه در این راستا ۳۰ جلسه به منظور بررسی مسائل مربوط به انتخابات و تصمیم گیری در خصوص زیرساخت‌ها و مشکلات تصریح کرد: انتخابات به عنوان مهمترین رویداد سیاسی کشور، نماد مردم سالاری دینی و اقتدار و عزت مردم است و اهمیت آن بر کسی پوشیده نیست. در این راستا اصحاب رسانه نقش بسزایی در حضور مردم پای صندوق‌های رأی دارند.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1904302

دیگر خبرها

  • مشارکت دانشگاه‌های تهران در اجرای دوازدهمین دوره مسابقات ملی مناظره دانشجویی
  • کاندیداهای دور دوم انتخابات برای ورود به مجلس چقدر باید رأی بیاورند؟
  • معاون سیاسی استاندار البرز مطرح کرد؛تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • داوطلبانی که بالاترین رای را کسب کنند، وارد مجلس می‌شوند
  • تقویت پشتوانه سیاسی و اجتماعی کشور با مشارکت مردم در انتخابات
  • داوطلبانی وارد مجلس می‌شوند که بالاترین رای را کسب کنند
  • تنها ۳۵ درصد سدهای کشور خالی است + جزئیات
  • عملیات وعده صادق اهمیت مشارکت در انتخاباتِ دور دوم را تشدید کرد
  • کسب رتبه سوم گلستانی ها در مشارکت/ وجود۷۰۰ ناظر در انتخابات گنبد
  • افزایش مشارکت ۷ درصدی مردم مشهد در انتخابات