Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@04:09:41 GMT

۳۰ نفر در فروشگاه‌های اترک کردستان مشغول بکار شدند

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۵۲۲۶

۳۰ نفر در فروشگاه‌های اترک کردستان مشغول بکار شدند

رئیس سازمان تعاون روستایی کردستان روز سه‌شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه فروشگاه‌های زنجیره ای اترک برای کاهش حضور دلالان و عرضه مستقیم محصولات تولید داخلی به مصرف کنندگان روستایی و نیز کاهش هزینه های حمل و راه اندازی می‌شود، اظهار داشت: تاکنون ۱۴ واحد از این فروشگاه ها در شهرستان های استان راه اندازی شده که سقز با چهار واحد و دیواندره با سه واحد بیشترین سهم را دارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: به صورت میانگین در فروشگاه‌های راه اندازی شده در روستاهای بزرگ سه نفر و سایر مناطق ۲ نفر به صورت مستقیم مشغول بکار می‌شوند و سازمان تعاون روستایی در نظر دارد تعداد این فروشگاه‌ها در استان را به ۵۰ مورد برساند.

اسکندری یادآور شد: ۲ واحد از ۱۴ واحد فروشگاهی این استان در سال جاری و در روستاهای ذزلی اورامان و وینسار قروه راه‌اندازی شده و هم اکنون نیز در شهرستان های دیواندره، قروه و بیجار،  ایجاد واحدهای دیگر این فروشگاه‌ها در دستور کار است.

وی با بیان اینکه توزیع کالاهای اساسی یارانه ای در سطح روستاهای استان از دیگر اهداف راه‌اندازی این فروشگاه‌هاست، تاکید کرد: در سال جاری ۲ هزار و ۵۰۰ تُن انواع محصولات یارانه ای دولت در جمع روستاییان کردستان در این فروشگاه‌ها توزیع شده است.

راه اندازی فروشگاه اترک ایده‌ای از استان کردستان بود که به دستور رئیس سازمان تعاونی روستایی کشور ایجاد این فروشگاه‌ها در چند استان دیگر هم در دستور کار قرار گرفته است.

سازمان تعاون روستایی کردستان هم اکنون حدود ۱۸۰ هزار نفر سهامدار دارد که در شرکت های تعاونی آن سهم دارند.

۳۰۳۴/۹۱۰۲

انتهای پیام

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف استان کردستان فروشگاه های زنجیره ای کالاهای اساسی کاهش هزینه یارانه قیمت خودرو قیمت دلار نقل و انتقالات لیگ برتر تحریم ظریف امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۲۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند

محسن مه آبادی فرماندار چناران گفت: زمین واحد‌های ذکر شده در قالب اجاره ۹۹ ساله از سوی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به متقاضیان واگذار شد و تسهیلات ذکر شده نیز ۲ میلیارد ریال بود که در ماه‌های پایانی سال به سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال افزایش یافت و برخی متقاضیان این مبلغ را دریافت کرده اند.

وی گفت: تعدادی از واحد‌های مسکونی روستایی ذکر شده اکنون تکمیل شده و به بهره برداری رسیده است و بقیه در مراحل مختلف ساخت و ساز از جمله در مراحل پایانی تولید هستند.

فرماندار چناران گفت: پارسال سهمیه ساخت مسکن روستایی شهرستان چناران ۳۷۶ دستگاه تعیین شد که پرداخت تسهیلات میزان هدفگذاری بیشتر بوده است.

مه آبادی افزود: امسال سهمیه ساخت مسکن روستایی چناران با اعطای تسهیلات سه میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریالی، ۴۴۰ واحد مسکونی تعیین شده است و دیروز در نشستی با دهیاران و بخشداران شهرستان چناران برای تحقق این هدف، ارتقای طرح تحول روستایی و افزایش مشارکت و جهش تولید در شهرستان برنامه ریزی و هم اندیشی شد.

وی اضافه کرد: با توجه به این که میزان مقاوم سازی منازل روستایی چناران از میانگین استانی و کشوری پایین‌تر است، موضوع ساخت و ارتقای ایمنی منازل روستایی در گفتگو با دهیاران و مدیر بنیاد مسکن شهرستان مورد تاکید قرار گرفت.

باشگاه خبرنگاران جوان خراسان رضوی مشهد

دیگر خبرها

  • مهار آتش سوزی فروشگاه دخانیات در شهرکرد
  • پایان رقابت‌های فوتبال روستایی شهرستان مریوان
  • گازرسانی به ۱۰۰ واحد صنعتی در کردستان
  • جزییات طرح ممنوعیت عرضه رایگان کیسه‌های پلاستیکی در فروشگاه‌های زنجیره‌ای
  • رونمایی از طرح مرکز رشد و نوآوری اتاق بازرگانی سنندج
  • رشته مهندسی اینترنت اشیا در دانشگاه آزاد قوچان راه اندازی شد
  • مقاوم سازی پنج هزار واحد آذربایجان‌غربی به برنامه بنیاد مسکن اضافه شد
  • مقاوم سازی بیش از ۴ هزار واحد مسکن روستایی
  • حفظ اصالت و هویت روستاهای هدف گردشگری در قوچان
  • ۴۰۰ روستایی در چناران تسهیلات ساخت مسکن دریافت کردند