Web Analytics Made Easy - Statcounter

در هشت ماه گذشته 31 شرکت تابعه شستا 5 هزار و دویست و سی‌و نه میلیارد تومان افزایش سرمایه داشتند.

به گزارش ایسنا، این افزایش سرمایه از محل آورده مطالبات، سود انباشته و عموما تجدید ارزیابی دارایی‌ها صورت پذیرفته است.

از دلایل افزایش سرمایه شرکت‌های تابعه شستا علاوه بر تامین مالی و تسریع در اجرای پروژه‌ها، اصلاح ساختار مالی، کاهش هزینه‌های مالی، می‌توان خروج برخی شرکت‌ها از شمول ماده 141 قانون تجارت و استفاده از ظرفیت‌های قانونی بودجه در جهت تجدید ارزیابی دارایی را نیز عنوان کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش روابط‌عمومی شرکت‌سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی، بر اساس این گزارش افزایش قدرت رقابت‌پذیری، افزایش راندمان و چابکی شرکت‌ها در اجرای پروژه‌ها از نتایج این افزایش سرمایه خواهد بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: شرکت های تابعه شستا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۴۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟

رضا محمدی، مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در مورد دلایل تبدیل ۱۵۴ قرارداد به ۱۴ قرارداد اظهار کرد: یکی از وظایف اصلی شهرداری تهران، موضوع رفت و روب و نظافت شهر است. چندین سال و در ادوار مختلف بر روی این موضوع و نحوه پاکسازی و نظافت شهر فکر و کار شده و همچنین قوانین و قرارداد‌هایی منعقد و یا اصلاح شده است. 

وی افزود: در نیمه‌دوم دهه هشتاد، قرارداد‌ها به صورت تجمیعی بسته شد. ۱۸۰ قرارداد به ۵ قرارداد تبدیل و شهر به ۵ پهنه تقسیم و به پیمانکاران واجد شرایط واگذار شد. علت این موضوع مکانیزه کردن رفت و روب شهر توسط پیمانکاران بود. این طرح همچنین در نیمه اول دهه نود هم ادامه داشت که وضعیت رفت و روب خوبی را در آن مقطع شاهد بودیم. 

وی در ادامه با اشاره به اینکه از نیمه دوم دهه نود تعداد قرارداد‌ها به بیش از ۱۵۰ قرارداد افزایش یافت، ادامه داد: این امر موجب تکثر و در واقع تضعیف پیمانکاران شد و در نتیجه شاهد آغاز روند کاهش کیفیت نظافت و رفت و روب شهر بودیم. 

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه امروز یک تجربه خوبی را از گذشته کسب کردیم و با یک نگاه بلند ۱۵۴ قرارداد را به ۱۴ قرارداد تبدیل کردیم، تصریح کرد: پیمانکارانی که توانایی فنی، مدیریت و مالی بهتری داشتند با شرکت در مناقصه کار را آغاز کردند. زمان اجرای قرارداد‌ها از یک سال به سه سال افزایش یافت و شرایط برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی فراهم شد تا پیمانکاران با توجیه اقتصادی پای کار نظافت شهر بیایند و در این حوزه با نگاهی ۳ ساله سرمایه‌گذاری کنند. 

محمدی خاطرنشان کرد: در بازه زمانی ۳ ماهه‌ای که قرارداد‌های جدید به پیمانکاران ابلاغ شده است، در حوزه تنظیف و نگهداشت شهر بالغ بر ۲هزار میلیارد تومان توسط بخش خصوصی در سازمان مدیریت پسماند سرمایه‌گذاری شده است.

باشگاه خبرنگاران جوان اجتماعی شهری

دیگر خبرها

  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • سود تلفیقی وبشهر به ۴ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان رسید
  • چگونه سرمایه‌گذاری ۲هزار میلیارد تومانی در حوزه پسماند شکل گرفت؟
  • تبعات بند مشکل ساز بودجه بر صنعت بیمه و پیشنهاد عدم لحاظ بر درآمدها
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی ظرفیت تولید گاز کشور با توسعه ۱۶ میدان گازی
  • افزایش ۱۲۷ میلیون مترمکعبی تولید گاز ایران با سرمایه‌گذاری ۶.۴ میلیارد دلاری
  • افزایش سه برابری برگزاری مجامع الکترونیک در بازار سرمایه
  • رشد ۴۱ درصدی صدور مجوز صندوق‌های سرمایه‌گذاری در سال گذشته
  • سرمایه گذاری انرژی های تجدید پذیر در استان اصفهان
  • سرمایه‌گذاری ۲ هزار میلیارد تومانی در حوزه تامین برق تهران