Web Analytics Made Easy - Statcounter

امیر هلاکویی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: برآوردها بیانگر آن است که ریشه بسیاری از معضلات فردی، خانوادگی، اجتماعی، اقتصادی و سیاسی، به دلیل عدم آگاهی و مطالعه افراد است.

وی اظهار داشت: بر این اساس با توجه به نیاز جامعه طرح های متنوعی در حوزه کاهش آسیب های اجتماعی و ایجاد و احداث کتابخانه در مناطق آسیب پذیر در دستور کار خود این نهاد قرارگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی خاطرنشان کرد : این در حالی است که استان اصفهان از نظر تعداد کتابخانه با در نظر گیری افتتاح هفت باب کتابخانه عمومی در روزهای آتی، حائز رتبه اول در کشور است.

سرپرست اداره کل کتابخانه های عمومی اصفهان ادامه داد : با توجه به مطلوبیت سطح پراکندگی کتابخانه های عمومی در استان ، انتظار می رود که افزایش آگاهی مردم تا حد ممکن برآورده شود.

وی یادآور شد: در زمان حاضر در تمام شهرهای استان و روستاهای با جمعیت مشخص، کتابخانه تاسیس شده است هر چند با چشم انداز همچنان فاصله ای وجود دارد ولی استقبال از کتاب و کتابخوانی مطلوب است و در سه سال اخیر هم افزایش یافته است.

هلاکویی، تعداد اعضای فعال در کتابخانه های عمومی استان را حدود ۲۲۰ هزار نفر اعلام کرد و گفت: بیشترین اعضای کتابخانه های عمومی استان اصفهان باتوجه به تمرکز برنامه ای و محتوایی در رده کودک و نوجوان هستند.

سرانه مطالعه در استان و کشور شایسته مردم با فرهنگ ایران نیست و اکنون این شاخص در این استان بین سه تا 18 دقیقه در روز است.

وی مجموع فضای مفید کتابخانه ای در استان اصفهان را ۱۳۰ هزار مترمربع اعلام کرد و افزود: هم اکنون به ازای هر یکصد نفر در استان پنج میلیون نفری اصفهان، ۲،۵ مترمربع فضای کتابخانه ای وجود دارد.

وی اضافه کرد: این در حالی است که در چشم انداز ۱۴۰۴ مصوب شورای عالی انقلاب فرهنگی باید به ازای هر یکصد نفر، هشت مترمربع فضای کتابخانه ای وجود داشته باشد. هم اکنون در استان ٣٠٠ باب کتابخانه های عمومی موجود است که از این تعداد ۱۸۰ کتابخانه نهادی و ۱۲۰ کتابخانه مشارکتی و توسط بخش خصوصی و دستگاه های مختلف از جمله شهرداری ها ایجاد شده است.

به گزارش ایرنا، بر اساس اظهارات کارشناسان 60 درصد جمعیت زندانیان کشور را افراد مرتبط با پرونده موادمخدر تشکیل می دهند و 60 درصد از قتل ها به صورت مستقیم و غیرمستقیم و 60 درصد طلاق ها و 62 درصد جرائم مانند سرقت هم به مصرف موادمخدر ارتباط دارد.

/۶۰۲۶/۶٩٩۴

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آسیب های اجتماعی اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۵۶۳۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»

همزمان با هفته معلم، آئین رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی، نمایندگان دستگاه‌های اجرایی، معلمین، مدرسین، فعالین اجتماعی، اعضای کتابخانه‌های عمومی و علاقه‌مندان در سالن جلسات کتابخانه مرکزی آذربایجان غربی برگزار شد. 

توحید اصغرزاده از سال ۱۳۷۰ در کنار شغل شریف معلمی، نویسندگی را مشق زندگی خود قرار داده و تا کنون حدود ۲۰ عنوان کتاب در حوزه‌های تعلیم و تربیت، دفاع مقدس، ادبیات و .. دارند که هر کدام وزن و ارزشی ویژه دارد. 

این اثر گفتار نوشته‌هایی با محوریت آموزش خانواده و دستنامه‌ای برای معلمین، مدرسین و اولیاء محسوب شده که با قلم نافذ، اثرگذار نویسنده نگاشته شده است. 

کتاب  «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟» خلاصه ای  از  پاسخ  پرسش هایی برای  تغییر دنیای خود و دیگران به ویژه  برای معلمان و اندیشمندان انسان ساز است و که در اجرای   سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و بر مبنای سبک زندگی ایرانی و اسلامی به نگارش درآمده است.

محتوای این کتاب، خانواده و مدرسه را پیوند می‌دهد و اگر این پیوند مستحکم باشد بسیاری از مشکلات جامعه امروزی حل خواهد شد. 

خدیجه معصومی مدیرکل کتابخانه‌های عمومی آذربایجان غربی در آییبن رونمایی از این کتاب تصریح کرد: مطالعه رکن جامعه فرهیخته است و هر چقدر بیشتر در کتابخانه های حضور پر رنگ وجود داشته باشد و خواندن کتاب افزایش یابد مسلما سطح آگاهی  و سواد جامعه نیز افزایش خواهد یافت .

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان غربی ارومیه

دیگر خبرها

  • آرامش اجتماعی؛ طرحی برای کنترل و کاهش آسیب‌های اجتماعی در مناطق محروم
  • فرهنگ صلح و سازش مردم یزد باید مستند شود
  • یک درصد آسیب های اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • روایتی از نامهربانی مردم با یار مهربان + فیلم
  • یک درصد آسیب‌های اجتماعی رفتار‌های «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • یک درصد آسیبهای اجتماعی رفتارهای «پرخطر» هستند/ غربالگری بیش از ۶.۵ میلیون دانش‌آموز
  • راه‌اندازی کتابخانه تخصصی ارتباطات در تبریز
  • رونمایی از کتاب «دنیای کسی را عوض کرده‌ای؟»
  • علمای دینی در کاهش آسیب‌های اجتماعی نقش موثری دارند
  • نرخ بیکاری در کشور به ۸.۱ درصد کاهش یافت