Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرگزاری دانشجو»
2024-04-26@17:29:40 GMT

کودتای عدن کار امارات بود

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۶۶۶۳

کودتای عدن کار امارات بود

یکی از فرماندهان وابسته به دولت منصور هادی، حوادث اخیر شهر عدن را «کودتای طراحی شده از سوی امارات» خواند و گفت که عربستان سعودی، زیر قول خود زده و به نیرو‌های منصور هادی کمکی نکرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، یکی از منابع نظامی یمن در ارتباط با تحولات اخیر جنوب این کشور به ویژه شهر عدن، سقوط این شهر به دست شبه‌نظامیان جدایی‌طلب مورد حمایت امارات را «کودتای از پیش‌طراحی شده» خواند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این منبع سه‌شنبه (۲۲ مرداد) در گفتگو با شبکه الجزیره گفت که «امارات و شورشیان از پیش، این کودتا و سیطره بر شهر عدن را طراحی و آماده کرده بودند».

این منبع که نخواست نامش فاش شود، افزود: «رئیس‌جمهور عبدربه منصور هادی با مقامات سعودی دیدار داشته و خطرات موضع آن‌ها را در همان موقع به آن‌ها گوش‌زد کرد». او همچنین گفت که فرماندهان نیرو‌های یمنی مورد حمایت عربستان سعودی موسوم به «العمالقه» و فرماندهان نظامی دیگر، چند روز مانده به درگیری‌های عدن «با هدف دور کردن آن‌ها از این درگیر‌ی‌ها» به حج تمتع فرستاده شدند.

منبع نظامی مذکور که خود را از فرماندهان نظامی معرفی کرده، می‌گوید نیرو‌های تحت امر او در سه روز اول، ابتکار عمل در درگیری‌های عدن را در دست داشتند و این مسئله امارات را بر آن داشت که مداخله کرده و ۴۰۰ خودروی زرهی برای «شورشی‌ها» بفرستد.

به گفته این منبع یمنی، ابوظبی همه نوع حمایت از شورشی‌های تحت امر خود داشت و در روز سوم نبرد عدن، برخی از یگان‌های نظامی در برابر آن‌ها نتوانستند مقاومت کنند و «ما از آن‌هایی که مقاومت می‌کردند، خواستیم عقب‌نشینی کنند».

شهر عدن، پایتخت موقت دولت منصور هادی از چهارشنبه هفته گذشته شاهد درگیری بین نیرو‌های این دولت با نیرو‌های «الحزام الأمنی» (کمربند امنیتی) وابسته به «شورای انتقالی جنوب یمن» بود که بعد از چهار روز درگیری، این شهر سقوط کرد و به کنترل نیرو‌های شورای انتقالی درآمد.

منبع یمنی مذکور در مورد سکوت عربستان سعودی در برابر حوادث عدن نیز گفت که این کشور به منصور هادی قول حمایت و مداخله برای توقف درگیری‌ها را داده بود، ولی کاری نکرد و نیرو‌های نظامی عربستان سعودی در پایین قصر «معاشیق» (کاخ ریاست‌جمهوری) ایستاده بودند و تنها «نظاره‌گر بودند».

منبع نظامی یمنی می‌گوید عربستان سعودی حتی به پیشنهاد آتش‌بس دولت منصور هادی وقعی ننهاد. او در این باره می‌گوید: «هیأتی سعودی [در زمان درگیری‌ها] با "احمد المیسری"، وزیر کشور دیدار کرد و به درخواست آتش‌بس وی، جوابی نداد و تنها کاری که کرد این بود که او را به فرودگاه عدن منتقل کردند».

درگیری‌های عدن، از زمان حمله ائتلاف مشترک سعودی و اماراتی به یمن در سال ۹۴ (۲۰۱۵) از این جهت که شبه نظامیان مورد حمایت طرفین سعودی و اماراتی با یکدیگر درگیر می‌شوند، کم‌سابقه و حتی بی‌سابقه بود؛ درگیری‌هایی که در نهایت، به نفع امارات تمام شد و بر اثر آن، دولت مستعفی و خارج‌نشین منصور هادی پایتخت موقت خود را از دست داد و بی‌پایتخت ماند. در این درگیری‌ها ۴۰ تن کشته و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

هنوز دلایل درگیری‌ها بین طرف‌های مورد حمایت عربستان سعودی و اماراتی در عدن مشخص نیست، ولی این درگیری‌ها باعث شد که «محمد بن‌زاید»، ولی‌عهد اماراتی دیروز ناگهانی وارد جده شود و با شاه سعودی و، ولی عهد آن جداگانه دیدار و در مورد حوادث اخیر این شهر گفتگو کند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: نظامیان یمنی ارتش یمن انصارالله کودتای یمن کودتای امارات جنگ یمن بحران یمن ائتلاف سعودی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۶۶۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است

به گزارش خبرآنلاین البرز، سعید جابری انصاری مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز و دبیر شورای فرهنگ عمومی این استان اظهار داشت: اقدام شایسته نیروی انتظامی در برخورد با بی حجابی به منظور حفظ حریم و کرامت بانوان سرزمین عزیزمان ایران اسلامی قابل ستایش و تقدیر است و شهروندان از این اقدامات حمایت می کنند.

وی خاطرنشان کرد: در مسیرمقابله با بی حجابی قطعا با باندهای مروج فساد و فحشا در سطح جامعه برخورد قاطع انجام خواهد پذیرفت و فراجا به دنبال مدیریت افرادی است که به صورت سازماندهی شده به دنبال کشف حجاب هستند.

وی ادامه داد: صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است که قصد دارد کشورما را ویران کند ولی زهی خیال باطل که نمی دانند امثال شهید سلیمانی ها مقابل آنها می ایستند و ناکامشان می گذارند.

جابری انصاری تأکید کرد: قطعا خیل کثیری از نسل نوجوان و جوانی که نسبت به موضوع حجاب کم توجه هستند به خاطر عدم آگاهی آنها از حرکت خزنده ضد فرهنگی دشمن برای این نسل آینده ساز جامعه می باشد که اقدام شایسته فراجا در استان البرز به ویژه سردار هداوند فرمانده با سابقه و انقلابی آن مجموعه در عدم پرونده سازی و تلاش برای زدودن این خطای غیرعمد برای این تعداد از افرادی که ناآگاهانه و از روی غفلت مورد تهاجم فرهنگی قرار گرفتند قابل تقدیر و تشکر است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز اضافه کرد: مردم متدین استان البرز و همه صاحبان فکر و اندیشه و دلسوز انقلاب اسلامی یکپارچه از این اقدام هوشمندانه فراجا در حفظ ارزش ها حمایت قاطع دارند.

وی گفت: قطعا جهاد تبیین یکی از اولویت هایی است که همه دستگاه ها در حوزه عفاف و حجاب برای نسل نوجوان و جوان باید به آن بپردازند و آنها را از اقدامات شوم دشمن آگاه سازند.

دبیر شورای فرهنگ عمومی استان البرز ادامه داد: قایل بر این هستیم که خانواده های محترم نسبت به هدایت نوجوانان و جوانان در موضوع حفظ ارزش ها توجه جدی داشته باشند.

جابری انصاری افزود: خدارو شکر با مدیریت هوشمندانه فراجا معضل بی حجابی در خودروها با اعمال قوانین بازدارنده تا حدود زیادی مرتفع شده است و وضع قوانین بازدارنده در کوچه و خیابان ها و معابر ضروری است.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان البرز در خاتمه گفت: نیروهای فراجا به‌واسطه از خودگذشتگی‌ها و ایستادگی خود در مقابل مخلان نظم و امنیت، قانون‌شکنان همواره مورد احترام آحاد مردم بوده و هستند و شهروندان و اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه نیز قدردان و در عین حال پشتیبان فراجا در انجام ماموریت‌های قانونی، خواهند بود.

46

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1898966

دیگر خبرها

  • حمله به رفح به یک درگیری سیاسی داخلی برای اسرائیل تبدیل شده است
  • حضور السنوار در مناطق درگیری در غزه و دیدار با نیرو‌های مقاومت
  • نظامیان فرانسوی کنار اوکراین علیه روسیه می‌جنگند
  • ناقوس مرگ حضور نظامی آمریکا در ساحل
  • روسیه: ۲۹۹ پهپاد اوکراینی منهدم شد
  • تاکید سخنگوی گردان‌های طولکرم بر ادامه مقاومت
  • مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی البرز:صدای امثال علی نژاد ها در غرب برای بی حجاب کردن دختران معصوم این مملکت صدای کودتای سازمان سیا است
  • دستاوردسازی خیالی
  • کشته شدن نظامی صهیونیست در شمال غزه
  • درگیری عوامل جناح راست افراطی در لندن با پلیس