Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «اکوفارس»
2024-04-26@21:57:26 GMT

پیش‌نویس قانون آمار کشور نهایی شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۷۰۵۴

به گزارش تسنیم، محمدباقر نوبخت معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه در پنجاه‌ونهمین جلسه شورای عالی آمار اظهار داشت: مرکز آمار ایران هر ماه به‌صورت منظم شاخص قیمت‌ها را به‌صورت رسمی اعلام می‌کند و در جلسات هیأت دولت و با تأکید رئیس جمهور محترم به این جمع‌بندی رسیده‌ایم که مرجع رسمی و تنها مرجع اعلام تورم و رشد اقتصادی کشور، مرکز آمار ایران است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس شورای‌عالی آمار تصریح کرد که اگرچه براساس قانون، مرکز آمار ایران تنها مرجع رسمی تولید و انتشار آمارهای کشور است، اما این امر نافی توانمندی‌ها و ظرفیت‌های بانک مرکزی نیست و این بانک هم در تولید آمارهای مختلف فعالیت‌های ارزشمندی انجام می‌دهد، اما ضرورت دارد که تمام آمارهای رسمی از سوی مرکز آمار ایران منتشر شود.

گزارش مذکور حاکی است که در پنجاه‌ونهمین جلسه شورای‌عالی آمار در مورد چهار موضوع "حذف موازی‌کاری در تولید و انتشار آمارهای رسمی شاخص قیمت و حساب‌های ملی"، "پیش‌نویس قانون آمار کشور"، "گزارش پیشرفت برنامه ملی توسعه آمار کشور" و نیز "تمدید فعالیت کمیته آمارهای بخش خصوصی به‌مدت 2 سال" تصمیم‌های لازم اتخاذ و به‌عنوان تصمیم شورای مذکور تصویب شد.

شایان‌ذکر است که در جلسه شورای‌عالی آمار، نمایندگانی از بانک مرکزی، وزارت امور اقتصادی و دارایی، وزارت بهداشت و درمان و آموزش پزشکی، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت صنعت، معدن و تجارت، وزارت کشور، سازمان اداری و استخدامی کشور، سازمان برنامه‌وبودجه کشور، وزارت نیرو، وزارت آموزش‌وپرورش، وزارت راه و شهرسازی، وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات، سازمان ثبت‌احوال کشور، شرکت پست و اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی حضور داشتند.

      

منبع: اکوفارس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ecofars.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اکوفارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۰۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، آقای رئیسی که به دعوت رسمی همتای سریلانکایی خود به این کشور سفر کرده است، پس از حضور در آیین افتتاح ابرطرح برق‌آبی «اومااویا» در استان بادوله، به‌ عنوان یکی از بزرگترین طرح‌های صدور خدمات فنی ـ مهندسی جمهوری اسلامی ایران، به‌طور رسمی، مورد استقبال «رانیل ویکرمسینگه» رئیس جمهور سریلانکا قرار گرفت.

رؤسای جمهور در مراسم استقبال رسمی، پس از نواخته شدن سرود ملی دو کشور و خوش‌آمدگویی فرمانده یگان تشریفات،  اعضای هیئت‌های عالی‌رتبه همراه را به یکدیگر معرفی کردند.

همچنین در این مراسم، به احترام هیئت ایرانی، ۲۱ گلوله توپ شلیک شد.

رؤسای جمهور، پس از مراسم استقبال، دیدار دو جانبه دارند و پس از آن، نشست مشترک هیئت‌های عالی‌رتبه را برگزار می‌کنند.

دیگر خبرها

  • ۵ سند همکاری میان مقام‌های ایران و سریلانکا امضا شد
  • حضور فعال ایران در اجلاس امنیتی سن‌پترزبورگ
  • امضای ۵ سند همکاری مشترک میان مقامات ایران و سریلانکا
  • استقبال رسمی از رئیس جمهور در سریلانکا
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره مزد کارگران؛ افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؟
  • رئیس دیوان عالی کشور : حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند، حتی کسانی که مسلمان هم نیستند
  • پاسخ عجیب معاون وزیر کار درباره رقم دستمزد کارگران/ رعیتی‌فرد: افزایش حقوق بی‌سابقه بوده؛ ۱۱۹ درصد افزایش یافت
  • رئیس دیوان عالی کشور: حجاب در ایران قانون است و همه باید از آن پیروی کنند
  • ارائه لایحه اصلاح قانون کار به مجلس دوازدهم در اولین فرصت