Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- ناظران و رسانه‌های مستقل، چندگانگی در ملاک‌های ارزش‌گذاری را با رسالت خبری ناسازگار می‌دانند. تاریخ انتشار: 22:34 - 22 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۴۸۳

به گزارش گروه فضای مجازی خبرگزاری میزان به نقل از جام نیوز،"استاندارد دوگانه" اصطلاحی است که در متون حقوقی برای توصیف "تبعیض آشکار" مورد استفاده قرار می‌گیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

«مارگارت ایچلر» پژوهشگر علوم اجتماعی، عبارت فوق را چنین توضیح داده است: «اینکه دو چیز عین یکدیگر را با معیار‌های متفاوت بسنجیم و ارزش‌گذاری کنیم.»

ضرب المثل مشهور «یک بام و دو هوا» شاید یکی از نزدیکترین عبارت‌ها در زبان فارسی به اصطلاح یادشده باشد.

در حوزه اطلاع‌رسانی، ناظران و رسانه‌های مستقل به‌شدت در این باره حساسیت به خرج می‌دهند؛ چراکه چندگانگی در ملاک‌های ارزش‌گذاری را با رسالت خبری ناسازگار می‌دانند.

حال وقتی به رویکرد رسانه‌های غربی در قبال کشورمان می‌نگریم، به‌طور ملموسی شاهد این ملاک‌های متناقض هستیم.

پایگاه آلمانی "تاگس سایتونگ" نمونه تازه‌ای از این استاندارد دوگانه را روایت کرده و می‌نویسد:

«لحظه‌ای تصور کنید که یک پهپاد ایرانی در نزدیکی سواحل فلوریدا سرنگون شود. در آن صورت هیچ‌کس راجع به مکان دقیق هدف قرار گرفتن پهپاد صحبت نخواهد کرد، بلکه همه خواهند پرسید این پهپاد آنجا چه می‌کرده؟! اما وقتی ایران پهپاد امریکایی را نزدیک مرز‌های خود سرنگون کرد، هیچ رسانه غربی مشروعیت حضور امریکا در خلیج فارس را زیر سؤال نبرد! به این می‌گویند گزارشگری نامتقارن و استاندارد دوگانه در غرب.»

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: یک بام و دو هوا پهپاد خلیج فارس تبعیض آشکار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۰۷۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)

ویدئوهای دیدنی دیگر در کانال های آپارات و یوتیوب عصر ایران ???????????? کانال 1 aparat.com/asrirantv کانال 2 aparat.com/asriran کانال 3 youtube.com/@asriran_official/videos کانال عصر ایران در تلگرام بیشتر بخوانید: تعقیب سرباز روسی توسط پهپاد انتحاری اوکراینی ؛ نتیجه را ببینید دوئل مرگبار سرباز روس با پهپاد اوکراینی (فیلم) سرباز روس با جا خالی دادن پهپاد انتحاری اوکراینی را ناکام گذاشت (فیلم)

دیگر خبرها

  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد+ جزییات
  • فروش ۱۹۰ کیلو شمش طلای استاندارد در مرکز مبادله ایران
  • فروش ۱۹۰ کیلو طلا در حراج امروز+قیمت
  • رویکرد دوگانه رسانه‌های بیگانه
  • پرداخت ۱۰ روبلی تجار برای کد استاندارد صادرات کالا به اوراسیا
  • مدیریت دوگانه آب بزرگترین ضربه به کشاورزان کشور
  • روسیه ۶ پهپاد اوکراین را سرنگون کرد
  • حمله یک پهپاد انتحاری اوکراینی به حامل موشک یدکی برای سامانه پدافند هوایی بوک روس ها (فیلم)
  • جنایتی که تصاویر پهپاد اسرائیلی فاش کرد