Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «الف»
2024-04-26@22:09:50 GMT

ترامپ مدعی اعزام نیرو از چین به هنگ کنگ شد

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۷۱۷۶

به گزارش مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا در حساب کاربری خود در توئیتر نسبت به انتقادات درباره دخالت واشنگتن در اعتراضات هنگ کنگ واکنش نشان داد.

ترامپ در این ارتباط اظهار داشت که بسیاری من و آمریکا را به دلیل رویدادهایی که در هنگ‌کنگ روی می‌دهد سرزنش می‌کنند، اما من نمی‌توانم تصور کنم که برای چه؟

ترامپ همچنین در توئیتر خود به نقل از منابع اطلاعاتی مدعی شد که دولت چین در حال انتقال نیرو به مرز با هنگ‌کنگ است، هرچند او در ادامه افزود: همه باید در آرامش و امنیت باشند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

پیش از این «هوا چون یینگ»، سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنانی اعلام کرده بود که آمریکا باید با رعایت قوانین و مقررات بین المللی، به صورت فوری از دخالت در امور هنگ کنگ و امور داخلی چین خودداری کند.

سخنگوی وزارت خارجه چین در سخنان خود در جمع خبرنگاران، با هشدار نسبت به اظهارات مداخله جویانه مقامات آمریکایی گفته بود که بار دیگر از آمریکا سؤال می کنم که با چه هدفی در امور داخلی چین دخالت می‌کند؟ آمریکایی‌ها با استفاده از امور هنگ کنگ به دنبال چه اهدافی هستند؟

اعتراض ها در هنگ کنگ بر سر استرداد یک متهم به چین آغاز شد ولی معترضان هم اکنون باتغییر خواسته های خود و تحت تأثیر دخالت های غربی ها خواستار خودمختاری کامل و برکناری رئیس اجرایی هنگ کنگ هستند که منصوب چین است.

منبع: الف

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.alef.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «الف» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۱۷۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند

وزیر امور خارجه چین در دیدار با وزیر امور خارجه آمریکا در پکن، با او به بحث و رایزنی درباره چالش‌های روابط دوجانبه پکن-واشنگتن، راه‌های بهبود آن و برخی مسائل منطقه‌ای پرداخت.

به گزارش ایسنا، "وانگ یی" وزیر امور خارجه چین در دیدار با "آنتونی بلینکن" همتای آمریکایی خود که به پکن سفر کرده است، گفت که گزینه‌های روابط چین و آمریکا بین ثبات و "چرخه‌ای نزولی" است.

شبکه سی‌ان‌ان در این باره گزارش داد که سفر بلینکن به چین که دومین سفر او به این کشور در بازه زمانی یک ساله است، در شرایطی انجام شده که این دو قدرت جهانی به دنبال گسترش ارتباطشان، ایجاد ثبات در روابط پرتنش خود و رسیدگی به مسائلی از جمله حمایت پکن از روسیه در جنگ اوکراین و اقدامات آن در دریای چین جنوبی و در قبال تایوان هستند.

وانگ یی با اشاره به این که روابط آمریکا-چین "رو به ثبات می‌رود"، به بلینکن گفت: آیا چین و آمریکا باید به مسیر درست به سمت ثبات ادامه بدهند یا به چرخه‌ای نزولی بازگردند؟ این مسئله مهمی پیش روی کشورهای ما است و صداقت و توان ما را محک می‌زند.

وزیر امور خارجه چین همچنین به همتای آمریکایی خود گفت: آیا کشورهای ما باید یک همکاری بین‌المللی در قبال مسائل جهانی را رهبری کنند و به نتیجه دو سر برد برای همه برسند؟ یا به دشمنی و تقابل بپردازند و حتی وارد یک درگیری شوند که نتیجه آن دو سر باخت برای همه است؟

او همچنین بیان کرد: ما امیدواریم که آمریکا عرضه موشک‌های میان برد زمین‌ به زمین به منطقه آسیا-اقیانوسیه، آسیب زدن با منافع چین در زمینه امنیت راهبردی و تضعیف صلح و ثبات منطقه را که به سختی حاصل شده است را متوقف کند.

اظهارات وانگ در پی برآشفتگی مقامات چینی از اقدامات واشنگتن تحت عنوان امنیت ملی مطرح می‌شود که پکن آن را ابزاری برای ممانعت از پیشرفت خود می‌داند. از جمله این اقدامات،  کنترل صادرات محصولات هایتک چین است که کاربرد نظامی نیز دارند. همچنین شامل ممنوعیت سرمایه‌گذاری آمریکا در برخی از بخش‌های  هایتک چین است.

بلینکن نیز در این دیدار به "مسئولیت مشترک" دو کشور در "اطمینان یافتن از شفاف بودن در زمینه تمامی حوزه‌های مورد اختلاف و پرهیز از سوء تفاهم‌ها و اشتباهات محاسباتی" اشاره کرد.

خبرگزاری روسی اسپوتنیک نیز در این باره گزارش داد که بلینکن همچنین به وانگ یی گفت: آمریکا سیاست چین واحد را دنبال می‌کند و استقلال تایوان مورد حمایت آن نیست.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • سفر رئیسی حائز اهمیت است/تحریم‌های آمریکا اهمیتی ندارد
  • سکوت بلینکن درباره دستگیری ۵۵۰ دانشجو و ادعای دموکراسی در آمریکا
  • چین: هیچ کشوری حق دخالت در روابط مسکو و پکن را ندارد
  • بلینکن: چین می‌تواند نقش میانجی‌گر را در خاورمیانه ایفا کند
  • وانگ یی: روابط پکن-واشنگتن رو به ثبات است/ بلینکن: آمریکا از استقلال تایوان حمایت نمی‌کند
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب ازسرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • اعلام تحریم‌های جدید آمریکا و انگلیس علیه ایران/ افتتاح سرکنسولگری ارمنستان در تبریز/ افشای جزئیات تماس اخیر ترامپ و بن سلمان/ تکذیب از سرگیری مذاکرات با عربستان از سوی انصارالله
  • سخنگوی عرب زبان وزارت خارجه آمریکا استعفا کرد
  • معاون سیاسی وزیر امور خارجه: ریشه ناآرامی‌ها در منطقه در دخالت خارجی است
  • آمریکا برای سه «هکر ایرانی» ۱۰ میلیون دلار پاداش تعیین کرد