Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «شبکه خبر»
2024-05-07@20:52:46 GMT

ساخت 3 هزار خانه برای مناطق سیل زده در سه هفته

تاریخ انتشار: ۲۲ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۷۳۱۳

ساخت 3 هزار خانه برای مناطق سیل زده در سه هفته

رئیس بنیاد مسکن: در سه هفته اخیر با پیشرفت 10 درصدی ساخت و سازها در مناطق سیل زده، 3 هزار واحد مسکونی ساخته شده است. به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر،

علیرضا تابش رئیس بنیاد مسکن گفت: تاکنون 2300 میلیارد تومان از 2500 میلیارد تومان مصوبه اول دولت را به بانک معرفی کرده ایم و 1800 میلیارد تومان نیز عقد قرار داد شد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در سه هفته اخیر 200 میلیارد تومان معرفی به بانک و 400 میلیارد تومان عقد قراردادها اضافه شده است.

   

تابش افزود: تاکنون  41 هزار واحد تعمیری و 23 هزار واحد احداثی انعقاد قرارداد شده است. در این سه هفته 17 هزار تعمیری و 6 هزار واحد احداثی اضافه شده است که پی کنی شده است؛ 12 هزار و 400 واحد فونداسیون انجام شده است و اتمام اسکلت 3 هزار واحد داشته ایم.

از 2500 میلیارد تومان اعتبار مرحله اول بیش از 80 درصد که بیش از 1900 میلیارد تومان اعتبار را در بر می گیرد در شش استان لرستان، گلستان، خوزستان،ایلام، مازندران و کرمانشاه هزینه شده است و 2400 میلیارد تومان وام مرحله دوم نیز امروز تصویب و به بانک مرکزی ابلاغ شده است. 

 او افزود: ساخت دیواره ها در پلدختر تا قبل از شروع فصل بارندگی ها به پایان خواهد رسید.

 تابش گفت: برخی روستاها و مناطق ساخت و سازها سرعت بیشتری دارد و برخی روستاها در استان ها ساخت وسازها روند کندتری  دارد که پیگری خواهد شد.

او افزود: برای جابجایی و درجاسازی روستاهایی در خوزستان در پروژه ای درحال انجام است اما بیشتر نظر بر درجاسازی است. درباره تاسیسات زیربنایی روستاها نیز اعتبارات درنظر گرفته شده است که بعد از پیشرفت ساخت و سازها کار معابر روستایی نیز آغاز خواهد شد.

رئیس بنیاد مسکن در ادامه  افزود: کسانی که در سازه مشکل داشت باشند و نیاز به تخریب باشد موافقت می شود. طرح هادی نیز در برخی روستاها در حال انجام است.

سیدموسی خادمی  استاندار لرستان گفت: خوشبختانه در حوزه مسکن پیشرفت ها بهتر از بخش کشاورزی بوده است.

او افزود: بخشی از تجاری ها به اموال و دارایی ها برمی گردد که طبق قانون تا سقف 45 میلیون تومان وام و تسهیلات پرداخت شد اما کسانی که مغازه و محل کسبشان از دست رفته باز 15 میلیون وام و 5 میلیون تومان بلاعوض که تا 90 متر تا سقف 15 میلیون بلاعوض پرداخت شده است.

   

استاندار لرستان گفت: اگر مغازه ای از بین رفته باشد و امکان بازسازی نیز نباشد زمین نیز برای ساخت مغازه داده می شود همچنین کسانی که زمینی با کاربری داشته باشند و زمین در حریم واقع شده باشد به دنبال این هستیم که از طریق تملک زمین و جایگزینی زمین مشکل را برطرف کنیم.

او افزود: در روستاهایی که به طور کامل تخریب شده است زمین آماده شده و به مردم واگذار شده است. اعتراض ها در واگذاری زمین نیز از طریق مراجع قضایی برطرف شده است که ساخت و سازها به ترتیب انجام خواهد شد.

خادمی استاندار لرستان در ادامه گفت:  نوعی از خسارات مربوط به زیرساخت ها بوده که راهها، پل ها، تاسیسات شهری و آب و فاضلاب را دربر می گیرد، مدت کمی است که منابع تامین  و ابلاغ شده است. برای شهرداری لرستان نیز 80 میلیارد تومان تخصیص داده شده است اما درباره دیواره ساحلی شهر نیز منابعی در نظر گرفته شده که شهرداری نیز مشغول کار است. 

او افزود: خسارت زیرساخت ها نیز تامین اعتبار شده است که در مرحله بعد انجام خواهد شد. در خرم آباد تامین زمین سخت بود که از محل مسکن مهر به توافق رسیدیم که قرار است مسکن مهر جایگزین شود.

 

میرمحمد غراوی  معاون عمرانی استانداری گلستان در ارتباط تصویری گفت: کمیته ملی اطلاع رسانی قرار گاه بازسازی از روند بازسازی بازدیدی داشتند که دستورات لازم برای سرعت بخشیدن به ساخت وسازها  داده شد. 

تعمیراتی ها تا آغاز هفته دولت و ساخت و سازها تا پایان سال تکمیل و واگذار خواهد شد. 

غراوی گفت: نگرانی ما درباره واحدهای احداثی در حال انجام و ستادهای معین بیشتر نسبت به میزان تسهیلاتی است که دولت در اختیار قرار داده است که ممکن است بازسازی و ساخت و سازها با این میزان تسهیلات کامل نشود و مردم مجبور باشند سهم آورده ای نیز داشته باشند. 

او درباره خسارت کشاورزان نیز گفت: یکی دو هفته گذشته در بخش کشاورزی روند کار کند بود که اکنون سرعت گرفته و در حال انجام است. در مجموع برای 85 هزار هکتار تخمین خسارت شده و برای بیش از 16 هزار نفر کشاورز خسارت ها پرداخت شده است.

   

 

غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در ارتباط تصویری گفت: ساخت و سازها برخلاف گرما پیشرفت خوبی داشته و بنیاد مسکن به خوبی انجام وظیفه کرده است. 

شریعتی افزود: جابجایی حجم جمعیت کار سختی است ولی اگر لازم باشد انجام خواهد شد. سیل بندها و مرتفع بندی ساختمان ها به گونه ای انجام خواهد شد که در سیل های احتمالی آینده مشکلی نداشته باشیم. 

ساخت و ساز مدارس و منازل در اولویت است اما برای پرداخت خسارت کشاورزان سازوکارها انجام شده تا کارها با سرعت بیشتری انجام شود.

 

 

منبع: شبکه خبر

کلیدواژه: عملکردها مشکلات مناطق سیل زده

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irinn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبکه خبر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۷۳۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حالا استقلال دست بالا را در قهرمانی لیگ برتر دارد

هفته گذشته استقلال باید در تبریز با تراکتور بازی می کرد و پرسپولیس در تهران با تیم سپاهان بازی داشت.

به گزارش طرفداری، با توجه به تفاضل برابر استقلال و پرسپولیس در هفته گذشته و برتری یک امتیازی استقلال، خیلی ها تصور داشتند استقلال در تبریز مساوی کرده و پرسپولیس با پیروزی در تهران صدرنشین خواهد شد.

اما هر دو تیم مساوی کردند تا هیچ چیز در صدر جدول عوض نشود. این هفته برخلاف هفته گذشته این استقلال است که دست بالا را در موقعیت پیش بینی نتایج دارد. استقلال در تهران باید با ذوب آهن بازی کند و پرسپولیس در خارج از خانه باید به مصاف تیم اوج گرفته نساجی برود که در هفته های گذشته خوب کار کرده و حالا پرسپولیس در شهری که سال قبل حشن قهرمانی گرفت، باید از دهان شیر امتیاز بیرون بکشد.

استقلال هم با حریفی مثل ذوب آهن بازی دارد که در بازیهای خارج از خانه خود بسیار خوب کار می کند اما طبیعت فوتبال به خصوص در شرایط امروزی می گوید تیمهای هم سطح، در خانه به خصوص در هفته های واپسین لیگ، بهتر کار می کنند.

بر این اساس باید گفت همان طور که هفته قبل، پیش از شروع مسابقات پرسپولیس دست بالا را داشت، این بار نوبت استقلال است که دست بالا را قبل از انجام مسابقات داشته باشد.

از دست ندهید ????????????????????????

رضا عنایتی: دیگر مهاجمی مثل من پیدا نمی‌شود واکنش به گل شهاب زاهدی: پله هم نمی‌توانست این گل را بزند! سرمربی اینتر: طارمی بازیکن بزرگی است و از داشتنش خوشحالیم اضافه شدن کارلو آنچلوتی به حلقه شادی بازیکنان رئال مادرید / فیلم

دیگر خبرها

  • شهردار کرمان ترمز طرح ساخت بوستان‌های جدید را کشید
  • افزایش ۱۵۸ درصدی میانگین قیمت یک متر خانه در تهران/ گران‌ترین و ارزان‌ترین خانه‌ها در کدام مناطق پایتخت معامله می‌شود؟
  • حالا استقلال دست بالا را در قهرمانی لیگ برتر دارد
  • آسفالت بیش از ۵۰۰۰۰ مترمربع معابر در هفته سی و هفتم در شیراز
  • بهره مندی بیش از ۱۲ هزار روستایی گلستان از تسهیلات قرض‌الحسنه
  • آلگری: فقط در خانه‌ از من درباره آینده سوال نمی‌کنند!
  • اجرای ۱۸۰ برنامه شاخص هفته بسیج در شاهرود پیش‌بینی شد
  • ایجاد ۳۰هزار پارک حاشیه‌ای در مناطق یک، ۴ و ۵ | ۱۰ پارکینگ جدید در تهران ساخته می‌شود
  • چرا ژاپن سیاست تخریب و ساخت مجدد دارد؟
  • اطلاعیه قطع برق در برخی مناطق سرخه