Web Analytics Made Easy - Statcounter

  اخبار داخلی

**تهران- معاون اول رییس جمهوری از تشکل های اقتصادی کشور بعنوان سرمایه هایی گرانبها برای دولت یاد کرد و گفت: دولت باید قدر این سرمایه رایگان و در دسترس را بداند چرا که اگر به نظرات و مشورت های تشکل ها توجه نکند در حقیقت در مدیریت و اداره کشور دچار آسیب خواهد شد.

**بیروت-"محمد جواد ظریف" وزیر امور خارجه ایران تاکید کرد: ملت و مقاومت لبنان امکان شکست رژیم صهیونسیتی را به دنیا ثابت کردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

**تهران -  مرکز لرزه نگاری کشور بامداد چهارشنبه گزارش داد، زلزله ای به بزرگی ۴.۵ درجه در مقیاس ریشتر حوالی شهر عشق آباد واقع در استان خراسان جنوبی را لرزاند.

**تهران- دیدار هیات یمنی به ریاست "محمد عبدالسلام" سخنگوی انصارالله با رهبر معظم انقلاب با واکنش گسترده و شعار "دیدار آزادگان و قهرمانان"، در فضای مجازی روبرو شد.

**سنندج - آوای دوستی دف‌ نوازان ایران زمین در کردستان خاستگاه دف جهان طنین انداز شد.

**بجنورد - معاون سیاسی وزیر و رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: انتخابات مجلس یازدهم، تنها بعد داخلی ندارد بلکه اهمیت بین المللی دارد زیرا نوعی ارزیابی از میزان قدرت ملی و اعتماد به نظام در شرایط افزایش فشارها و تهدیدها علیه نظام و مردم است.

**تهران- سرپرست وقت حجاج ایرانی در زمان وقوع فاجعه منا بر پیگیری حقوق خانواده شهدای منا تاکید کرد.

**خراسان - معاون سیاسی وزیر کشور گفت: بنای این وزارتخانه در انتصابات سیاسی، رعایت عدالت و شایسته‌گزینی است و این اصل در مناطقی که اهل سنت از تعداد و شمول قابل توجهی برخوردارند به صورت جدی مورد نظر است.

**تهران - نمایندگان کشورمان به ۲ مدال طلا و یک مدال برنز مسابقات پنج وزن نخست رقابت های کشتی آزاد جوانان جهان در استونی دست یافتند.

**تهران - رییس سازمان حج و زیارت، بروز مشکلاتی در زمینه سردخانه را مهمترین دلیل عدم انتقال گوشت قربانی حجاج ایرانی در سال جاری به داخل کشور بیان کرد.

**تهران - رئیس سازمان حج و زیارت گفت: مناسک حج تمتع حجاج ایرانی در مشاعر مقدسه به خوبی و «بدون بروز مشکل خاصی» برگزار شده و در منا هیچ زائری فوت نکرده است.

**تهران -یک منبع مطلع نزدیک به دبیر شورای عالی امنیت ملی گفت: دستور کار جریانات سیاسی مشکوک، ترور شخصیت مقامات عالی کشور است.

**تهران- دبیر شورای‌عالی فضای مجازی، گفت: معتقدیم باید به اقتصاد فضای مجازی توجه شود و مشکلاتی که در حوزه مالیات و موارد دیگر آن وجود دارد، حل شود.

**تهران-امیرحسین زارع به دیدار فینال وزن ۱۲۵ کیلوگرم مسابقات پنج وزن دوم رقابت‌های کشتی آزاد جوانان قهرمانی جهان در استونی راه یافت.

اخبار خارجی

**تهران - بیست و چهار شهر بزرگ و ایالت آمریکا علیه سیاست‌های مهاجرتی و زیست محیطی دولت دونالد ترامپ رئیس جمهوری این کشور شکایت کردند.

**تهران -روزنامه «گاردین» در یک یادداشت انتقادی با رمزگشایی از اهداف سفر مشاور امنیت ملی کاخ سفید به لندن نوشت: جان بولتون می‌خواهد انگلیس برای تامین نان شبش محتاج آمریکا باشد و بریتانیا را به یک کشور ترسو و پایگاهی برای ایالات متحده تبدیل کند.

**تهران- «یحیی سنوار» رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) به رژیم صهیونیستی درباره حمله به غزه هشدار داد و گفت: در صورت حمله، شهرهای صهیونیست نشین را موشک باران می کنیم.

**نیویورک-رئیس کمیته بین المللی صلیب سرخ عرصه درگیری‌های مدرن را پیچیده توصیف کرد و گفت سرعت توسعه فناوری‌ها، خط مقدم جدیدی را در فضای سایبری ایجاد کرده است.

**تهران - «صائب عریقات» دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین در دیدار با هیاتی از نمایندگان کنگره آمریکا گفت: تنها با پایان اشغالگری صلح روی خواهد داد.

**تهران - وزارت دفاع ترکیه از آغاز احداث مرکز عملیات مشترک با نیروهای آمریکایی در جنوب این کشور و همجوار با مرز برای اداره مناطق امن در شمال سوریه خبر داد.

**تهران - سازمان صلیب سرخ جهانی اعلام کرد که به دلیل کمبود شدید دارو در عدن، بیمارستان ها از پذیرش زخمی های درگیری های اخیر در این شهر امتناع می کنند.

**تهران- «یاسر الیمانی» از اعضای سرشناس حزب «کنگره مردمی» یمن روز سه شنبه از احتمال سفر شماری از رهبران این حزب و چهره های سیاسی مستقل یمنی به تهران خبر داد.

**تهران -ستاد حج مکه مکرمه از پایان بزرگترین اجتماع مسلمانان جهان در دوازدهم ذی الحجه در سرزمین منا خبر داد.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۳۱۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست

یک کارشناس اقتصادی گفت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک ۶۰ هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست. - اخبار اقتصادی -

مرتضی افقه استاد اقتصاد و کارشناس مسائل اقتصادی در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم با بیان اینکه اقتصاد کشور به میزان فروش نفت؛ ارتباطات خارجی و مسائل سیاسی وابسته است، اظهارداشت: هر تحول سیاسی که منجر به تغییر در روابط خارجی و تجارت شود بر بازار ارز اثر می‌گذارد.

قدرت نظامی پشتوانه ثبات اقتصاد/ریزش دلار به‌سمت کانال 50هزار



وی افزود: درگیری‌های سیاسی ایران و همچنین تنش‌های منطقه باعث افزایش انتظارات تورمی و در نهایت رشد نرخ ارز شد؛ اما زمانی که مردم و فعالین اقتصادی از کاهش تنش و شوک‌ها سیاسی اطمینان پیدا کردند نرخ ارز روند نزولی خود را آغاز کرد.

این تحلیلگر مسائل اقتصادی اظهار داشت: بازار ارز در یک هفته اخیر روند نزولی داشته به طوری که دلار به نزدیک 60 هزار تومان رسیده و تا زمانی که آرامش در فضای سیاسی و اقتصادی حاکم باشد نرخ ارز در همین حدود‌ها خواهد ماند و خبری از افزایش قیمت دلار نیست.

وی افزود: افزایش یا کاهش نرخ ارز در بلند مدت به احتمال وقوع یا عدم وقوع شوک‌های سیاسی بستگی دارد، البته خوشبختانه طبق گزارش‌های اعلام شده از سوی مراجع رسمی فروش نفت افزایش یافته؛ بنابراین دست بانک مرکزی برای مدیریت بازار ارز باز است.

افقه بیان کرد: بانک مرکزی در سمت عرضه با مشکلی مواجه نیست؛ بنابراین می‌تواند سیاست‌های مناسبی را در بازار ارز اتخاذ کند؛ البته هم‌اکنون نیز با اقدامات خوب بازارساز و کاهش تنش‌های سیاسی شاهد اُفت قیمت دلار هستیم.

این استاد دانشگاه درباره نقش دلالان و سفته بازان در افزایش نرخ ارز در یک ماه گذشته گفت: زمینه فعالیت سفته بازان و سوداگران با رخ دادن تنش و شوک‌های سیاسی بیشتر می‌شود یعنی زمانی که ایران با مسائل سیاسی رو به رو است عده‌ای از این فضا برای دلالی و بالا بردن نرخ ارز به منظور به دست‌آوردن عایدی استفاده می‌کنند؛ بنابراین مردم باید دقت کافی داشته باشند تا گرفتار این بازی‌های مقطعی نشده و متضرر نشوند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • چه کسی ترمز رشد ارز را کشید؛ دیگر خبری از افزایش قیمت نیست؟
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • وزش باد نسبتا شدید فردا و پس فردا در قم
  • معلمان با رهبر معظم انقلاب دیدار می‌کنند
  • بازارساز ترمز رشد ارز را کشید/خبری از افزایش قیمت دلار نیست
  • چهارشنبه اوج فعالیت سامانه بارشی درکرمانشاه/دمای هوا کاهش می‌یابد
  • آخر هفته‌ای بارانی در انتظار خوزستان
  • استقرار جوی پایدار در البرز تا چهارشنبه/ دمای هوا افزایش می‌یابد
  • دومین خبر جعلی به‌نام ایسنا طی ۲ ماه اخیر/ نظر صریح ساترا درباره یک سریال
  • سامانه بارشی بعدی چهارشنبه فعال می‌شود