Web Analytics Made Easy - Statcounter

احمد مازنی روز چهارشنبه با اشاره به پیام مقام معظم رهبری درباره موضوع فلسطین و شکست طرح معامله قرن اظهار داشت: واقعیت این است که در طول سال‌ها و دهه‌های گذشته، بعد از اشغال سرزمین مردم فلسطین بارها تلاش‌هایی در جهت فراموش شدن حق مردم مظلوم این سرزمین و شنیده نشدن صدای مظلومیت آنها و همچنین به رسمیت شناخته شدن غاصبان آن صورت گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مازنی بیان کرد: مرور تاریخی از کمپ دیوید تا معامله قرن که امروز مطرح است، نشان می‌دهد که آمریکایی‌ها همواره برنامه‌هایی را برای اینکه بتوانند سرزمینی را ظالمانه تصرف کرده و مردم را از آن سرزمین‌ها بیرون کنند، پیش‌بینی کرده‌اند و هر روز هم جنایات خود را تکرار می‌کنند.

وی تصریح کرد: امروز شاهد هستیم که صهیونیست‌ها، افرادی را که در این سرزمین‌ها باقی مانده‌اند را هر روز به شهادت می‌رسانند و یا خانه‌های آنها را ویران کرده و آنها را وادار به ترک سرزمین می‌کنند.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس ادامه داد: آمریکایی تا به امروز به دنبال اجرای هر طرحی که برای به فراموشی سپردن واقعیت‌های تلخ تاریخی بوده‌اند، با شکست مواجه شده است، چرا که مردم فلسطین و مردم منطقه با این طرح‌ها موافق و همراه نیستند.

مازنی یادآور شد: اگرچه برخی سردمداران کشورهای منطقه تسلیم طرح‌های آمریکایی‌ها شده‌اند، با این وجود ملت فلسطین با انتفاضه، جهاد اسلامی و همبستگی ملی، حتی با سنگ، چوب و چنگ و دندان نگذاشته‌اند این طرح‌ها به موفقیت برسد.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با اشاره به نقش و جایگاه جمهوری اسلامی در محور مقاومت و معادلات منطقه اظهارداشت: علاوه بر معادله دینی و اعتقادی و معادله مربوط به روابط بین مردم فلسطین با حق غصب شده آنها و ظلمی که بر آنها روا شده، نقش جمهوری اسلامی ایران هم در این طرح نادیده گرفته شده‌ است.

این نماینده مجلس تصریح کرد: یکی از دلایل شکست این طرح، که می‌توان آن را شکست خورده و پایان یافته نیز تلقی کرد و قطعا آمریکایی‌ها نیز دیگر نمی‌توانند امیدی به ادامه آن داشته باشند توجه نکردن به نقش جمهوری اسلامی ایران در این طرح‌ها است.

وی یادآور شد: در منطقه همواره موارد و طرحی‌هایی وجود داشته که با جمع‌بندی‌های انجام گرفته در سطح بین‌الملل، قرار بر اجرای این طرح‌ها گذاشته شده، ضمن اینکه نظر ایران نیز در این راستا تامین شده است. در موضوعاتی همچون مساله طالبان در افغانستان، تشکیل دولت ملی در این کشور و همچنین بحث مساله عراق و هر موضوعی که جمهوری اسلامی به آن ورود و همراهی داشته این طرح‌ها به نتیجه رسیده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حضرت آیت الله خامنه‌ای روز شنبه ۱۹ مرداد ماه در پیامی به زائران بیت الله الحرام، با اشاره به طرح معامله قرن بیان کردند: «ترفند معامله‌ قرن که به‌وسیله‌ آمریکای ظالم و همراهان خائن‌اش زمینه‌سازی می‌شود، جنایتی در حق جامعه‌ بشری و نه ‌فقط ملت فلسطین است. ما همگان را به حضور فعال برای شکست این کید و مکر دشمن فرا می‌خوانیم و به حول و قوه‌ الهی آن را و همه ترفندهای دیگر جبهه‌ استکبار را دربرابر همت و ایمان جبهه‌ مقاومت محکوم به شکست می‌دانیم.»

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مجلس شورای اسلامی مقام معظم رهبری شمیرانات احمد مازنی فلسطین کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۴۸۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خیزشی برای همبستگی با مردم غزه

این حرکت اعتراضی از همان زمانی که اسرائیل اقدام به بمباران گسترده غزه کرد شروع شده بود. گرچه در دو هفته اول تا حدودی فضای رسانه‌ای به نفع اسرائیل بود، چون رسانه‌های غربی اینگونه القا می‌کردند که شروع کننده این نبرد حماس بوده و از همان ابتدای این نیروی نظامی فلسطینی به مراکز تجمع اسرائیلی‌ها حمله کرده و حتی افراد غیرنظامی را کشته و برخی از آنان را به اسارت گرفته و حتی نوزادان را به قتل رسانده است.


اما به تدریج که حملات اسرائیل گسترده شده و زیرساخت ها، خانه‌های مسکونی، مراکز بهداشتی و درمانی و اماکن مذهبی را مورد هدف موشک‌های خود قرار داد فضای رسانه‌ای تا حدودی تغییر پیدا کرده و کم کم جنبش اعتراضی در دانشگاه‌های اروپا و آمریکا شکل گرفت.


حرکات اولیه اعتراضی در ابتدا در سطح خیابان ها، جلوی کاخ سفید و کنگره آمریکا و معابر عمومی و پل‌های معروف برگزار می‌شد، اما از چندی پیش تجمعات در دانشگاه‌ها برپا شد.


این روند ادامه داشت تا اینکه براساس تصمیم رئیس دانشگاه کلمبیا در نیویورک از نیروی پلیس برای برخورد با تجمعات درخواست کمک شد. این خواسته به مثابه بنزینی بود که روی آتش ریخته شد، چون اقدام پلیس در همان وهله اول خشونت بار بود و در جریان این برخورد عده‌ای دستگیر شدند و همین مساله باعث شده که بقیه دانشگاه‌های آمریکا هم به این جنبش اعتراضی بپیوندند. 


دانشجویان معترض از یکسو خواهان توقف جنگ در غزه و قطع همکاری‌های مالی و دانشگاه با اسرائیل بودند و در کنار آن بحث حفاظت و حراست از آزادی بیان در محافل دانشگاهی را مطرح می‌کردند. 


در شرایط کنونی این جنبش دانشجویی در آمریکا فراگیر شده و بسیاری از دانشگاه‌های آمریکا به این جریان پیوستند. بویژه اینکه مهمترین دانشگاه‌های ایالات متحده مثل کلمبیا، ام آی تی، استنفورد و برکلی صدای اعتراض خود را بلند کردند و پلیس هم در اکثر موارد به صورت خشونت بار با دانشجویان و استادان برخورد کرده است. 


مشابه چنین اتفاقی در بین دانشگاه‌های اروپایی هم رخ داد و به عنوان نمونه می‌توان به دانشگاه سوربن در پاریس و دانشکده علوم سیاسی فرانسه اشاره کرد.


با توجه اینکه بعد از جنگ ویتنام و جنبش ضد جنگی که در دانشگاه‌های آمریکا در اواخر دهه ۶۰ و اوایل دهه ۷۰ میلادی در دانشگاه‌های ایالات متحده براه افتاد و در همان زمان هم این حرکت دانشجویی بشدت از سوی پلیس برخورد شد و تاکنون که بیش از ۵۰ سال از این ماجرا می‌گذرد شکل گیری تجمعات و اعتراضات دانشجویی در آمریکا با این حجم از گستردگی تجمعات در دانشگاه‌ها مواجه نبودیم می‌توان پیشبینی کرد که در روز‌های آینده حجم تجمعات اعتراضی در سطح دانشگاه‌های اروپا و آمریکا گسترده‌تر شود.

دیگر خبرها

  • وزیر کار: مانع‌زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • وزیر کار: مانع زدایی از تولید اولین گام تحقق شعار سال است
  • اقدامات خوب رسانه و هوشیاری مانع از تحقق اهداف دشمن می‌شود
  • وزیر اول ایرلند شمالی خشونت‌ها در غزه را نسل کشی خواند
  • همبستگی دانشگاه پیام‌نور شیراز با دانشگاهیان حامی فلسطین در غرب
  • خیزشی برای همبستگی با مردم غزه
  • طبقه کارگر به تظاهرات حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های آمریکا پیوست
  • بیانیه حمایت از اعتراضات جهانی دانشجویی علیه رژیم صهیونیستی در همبستگی با مردم فلسطین
  • اعلام همبستگی دانشجویان ترکیه با دانشجویان آمریکایی حامی فلسطین
  • حماس حمایت کارگران جهان از مردم غزه را خواستار شد