Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایرج شجاعی روز سه‌شنبه در اولین جلسه کارگروه برنامه‌ریزی مهاباد افزود: اعتبار اختصاص یافته در قالب طرح‌های تعریف شده برای هریک از ارگان‌های این شهرستان در راستای توسعه و بهبود زیرساخت‌های خدماتی تخصیص پیدا می‌کند.

وی ادامه اداد: ۲۵ سرفصل برای توسعه  عمران مهاباد در نظر گرفته شده که بخش‌های حمل و نقل، آموزش و پرورش و خدمات درون شهری بیشترین اعتبار را به خود اختصاص داده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شجاعی اضافه کرد: مسوولان نیازها و توجیه منطقی طرح‌های نهادهای خود را در صورت نیاز بیشتر به منابع مالی منعکس کنند تا بتوان از دیگر محل‌ها برای تامین اعتبار اقدام کرد.

وی با بیان اینکه این اعتبار اختصاص یافته تنها مربوط به منابع تملک دارایی است، گفت: بودجه‌های ویژه دیگری نیز شامل اعتبارات توزیع نشده، اعتبارات ملی، استانی در مراحل بعدی به این شهرستان اختصاص خواهد یافت.

فرماندار مهاباد تاکید کرد: با توجه به محدود بودن منابع اداره باید نیازها و پروژه‌های اجرایی خود را بر اساس اولویت تعریف کنند.

وی همچنین  از دستگاه‌های اجرایی شهرستان خواست حداکثر اعتبار ملی را از ادارات کل برای اجرای سریع‌تر طرح‌های عمرانی جذب کنند.

شجاعی ضمن انتقاد از طولانی بودن تشریفات اداری برای تخصیص اعتبار هم افزود: بیشتر پروژه‌ها به علت گذشت زمان و بالا رفتن هزینه‌ها از لحاظ ریالی دچار مشکل می‌شود که نیاز است برای حل این مشکل تدابیری اتخاذ شود.

دبیر کمیته توسعه و برنامه ریزی مهاباد هم در این جلسه بیان کرد: ملاک‌ توزیع اعتبارات تملک دارای در شورای برنامه‌ریزی توسعه آذربایجان‌غربی بر اساس سهم جمعیتی و شاخص‌های توسعه‌یافتگی هر شهرستان در نظر گرفته شده است.

«پیام صحت» کل اعتبار تملک دارایی استان را ۹ هزار میلیارد را عنوان کرد و اظهار داشت: سال گذشته ۲۳۴ پروژه شامل ۱۱۰ طرح احداث، ۳۱ طرح توسعه، ۷۸ طرح تعمیر، هشت طرح خدماتی و چهار طرح مطالعه با اعتبار ۴۸۰ میلیارد ریال از محل تملک و دارایی در مهاباد اجرا شده که ۴۹ درصد این مبلغ تاکنون اختصاص یافته است.

وی افزود: نیازهای هریک از اداره‌ها براساس اولویت‌هایی که خودشان تعیین می‌کند به شورای برنامه‌ریزی توسعه استان انعکاس داده می‌شود.

در ادامه مسوولان هر یک از ارگان‌های دولتی در مورد مشکلات مالی و کمبودهای اعتباری خود برای تکمیل طرح‌های خود گزارشی ارایه کردند.

مهاباد با ۲۳۷ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی قرار دارد.

۹۹۰۳/ ۳۰۲۰/۳۰۷۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مهاباد تخصیص اعتبار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۴۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه استان به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، گفت: اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی باید در اولویت قرار گیرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شهرکرد، بهمن میری در اجلاس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری، با اشاره به عمده مطالبات جهت جذب اعتبار، اظهار داشت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام شهرها و روستاهای شهرستان کیار مورد تقاضاست.

وی با اشاره به مشکلات ناشی از دفن زباله و مدیریت پسماند در شهرها و روستاهای تابعه استان، تصریح کرد: استقرار کارخانه پسماند زباله جهت شهرستان‌های کیار،کوهرنگ، اردل و فارسان نیازمند برنامه‌ریزی و اختصاص اعتبار ویژه است تا بخشی از مشکلات زیست‌ محیطی و آسیب‌های ناشی از دفن غیربهداشتی زباله‌ها بر سلامتی مردم مدیریت شود.

میری با اشاره به اینکه استان چهارمحال و بختیاری به‌ علت عدم توسعه در حوزه راه‌‌ها در بن‌بست قرار گرفته، افزود: برای خروج این استان از بن‌بست، توسعه محورهای مواصلاتی و ایجاد کریدورهای ارتباطی از ضروریات است.

رئیس شورای اسلامی استان چهارمحال و بختیاری ادامه داد: برای همین اختصاص اعتبار جهت تکمیل خط ریلی، جاده‌ها و تونل‌ها  و همچنین افزایش تعداد پرواز‌های فرودگاه به استان‌ها و کشورهای دیگر باید در اولویت قرار گیرد.

وی با اشاره به اینکه توجه به مناطق محروم  استان چهارمحال و بختیاری و پیشرفت همه جانبه شهرها و روستاها از اهمیت بالایی برخوردار است، تأکید کرد: اهم مطالبات شهرها و روستاهای شهرستان کیار، اجرای روکش آسفالت مسیرهای روستایی، احداث سالن‌های ورزشی چندمنظوره در برخی روستاهای واجدالشرایط، اجرای فیبر نوری درمناطق کم‌برخوردار، تکمیل پروژه‌های گردشگری و تکمیل خطوط گازرسانی به روستاها، بهره‌برداری از گلخانه‌ها، شیلات و کلیه طرح‌های اشتغال‌زایی است.

انتهای پیام/7540/

دیگر خبرها

  • اختصاص ۵۰ میلیارد تومان به تملکات میدان شهید مطهری قم
  • ارجاع جدول مربوط به تملک دارایی‌های مالی به کمیسیون تلفیق بودجه ۱۴۰۳
  • اجتناب از اقدامات جزیره‌ای در زیرمجموعه‌های وزارتخانه راه
  • تسریع در تأمین اعتبار طرح‌های تملک دارایی در مناطق سردسیر
  • ۵۳۰ میلیارد ریال از حقوق دولتی معادن استان اختصاص یافت
  • اختصاص اعتبار برای تکمیل خط ریلی چهارمحال‌وبختیاری ضروری است
  • اختصاص ۱۰۰ میلیارد تومان برای ساخت خوابگاه‌ دانشجویی
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • ساخت پایگاه اورژانس روستایی با اختصاص ۳۰ میلیارد ریال اعتبار در شهرستان بهار
  • ۱۱۰ میلیارد ریال برای احداث مرکز جامع سلامت مهاباد اختصاص یافت