Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-30@03:05:23 GMT

۸ میلیون مترمکعب آب سد بارزو شیروان رهاسازی شد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۸۶۲۷

۸ میلیون مترمکعب آب سد بارزو شیروان رهاسازی شد

بهزاد بهلولی روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان آب از ۱۵ فروردین ماه سال جاری برای ۵ هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی، و مصرف شرب شهرهای شیروان، لوجلی و ۱۶ روستای تکمران بخش سرحد این شهرستان انجام شده است.

وی با بیان اینکه هم اکنون آب خروجی سد بارزوی  این شهرستان یکهزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه است گفت: قبلا این میزان یکهزار و ۵۰۰ لیتر در ثانیه بود که با توجه به مدیریت نیاز مصرف شرب و کشاورزی به یکهزار و ۲۰۰ لیتر در ثانیه کاهش یافته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بهلولی افزود: هم اکنون حجم موجود آب سد بارزوی این شهرستان ۴۱ میلیون مترمکعب است که از این میزان هشت میلیون مترمکعب حجم آب مرده است و این در صورتی است که میزان آب موجود سد در مدت مشابه سال قبل صفر بوده است.

توان ذخیره سازی حجم آب این سد در شهرستان، ۹۲ میلیون مترمکعب است که در حال حاضر حجم تراز و ایمنی پایدار سد بارزو شیروان، ۸.۵ میلیون متر مکعب است.

سد بارزو شیروان در سال ۱۳۸۱ با هدف مهار و کنترل سیلاب های فصلی و تامین قسمتی از آب صنعت، شرب شهری شیروان و کشاورزی اراضی پایاب آن به بهره برداری رسید.

توان تنظیم آب توسط این سد سالانه ۴۴ میلیون متر مکعب و گنجایش مخزن آن ۹۲ میلیون متر مکعب است.

سد بارزو شیروان در ۴۰ کیلومتری شمال این شهر خراسان شمالی قرار گرفته است.

۷۱۸۶/ ۶۰۴۲

منبع: ایرنا

کلیدواژه: آبرسانی سدسازی شیروان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۶۲۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه

ایسنا/خوزستان دادستان عمومی و انقلاب کرخه از کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر سوخت گازوئیل قاچاق در این شهرستان خبر داد.

امین ملکشاهی با بیان این خبر گفت: پس از دریافت گزارشی مبنی بر فعالیت یک گروه سازمان‌یافته قاچاق سوخت، دستور قضایی برای بررسی موضوع و دستگیری متهمان صادر شد.

به گزارش ایسنا به نقل از دادگستری کل خوزستان، وی افزود: بر همین اساس ماموران پس از سوختگیری خودروی مورد نظر، آن را توقیف و دو سرنشین آن را بازداشت کردند و هر دو با قرار متناسب روانه زندان شدند.

ملکشاهی گفت: در راستای مبارزه با قاچاق سوخت، از سال گذشته تاکنون چهار محموله گازوئیل قاچاق در این شهرستان کشف و ضبط شده است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • دلشوره دریاچه ارومیه ادامه دارد/ وعده‌ها محقق می‌شود؟
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر عبور کرد
  • تراز دریاچه ارومیه از مرز ۱۲۷۰ متر بالاتر رفت
  • افزایش ۲۰ درصدی رهاسازی آب از سد زولاچای سلماس
  • رهاسازی حق آبه کشاورزان سلماس از سد اول خرداد
  • کشف بیش از ۸۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در قصرشیرین
  • افتتاح تعاونی شکوفایی خلاقیت در شیروان
  • کشف و ضبط ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در شهرستان کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر گازوئیل قاچاق در کرخه
  • کشف ۳۳ هزار لیتر سوخت قاچاق در کرخه