Web Analytics Made Easy - Statcounter

خبرگزاری میزان- رئیس سازمان حج و زیارت گفت: به دلیل فراهم نبودن مقدمات اجرایی، انتقال گوشت‌های قربانی به کشور مقرون به صرفه نبود و عملا کار به سال بعد و انجام هماهنگی‌ها و برنامه ریزی‌های لازم موکول شد. تاریخ انتشار: 08:38 - 23 مرداد 1398 - کد خبر: ۵۴۱۵۰۰

به گزارش گروه جامعه خبرگزاری میزان، علی رضا رشیدیان سه شنبه شب در پایان عملیات انتقال حجاج از منا در گفت و گویی خبری افزود: امسال همزمان با روز دهم و یازدهم ذیحجه ۸۶ هزار راس گوسفند از سوی حجاج ایرانی قربانی شد که کار ذبح همه آن‌ها توسط ذابحین ایرانی ستاد حج و زیارت و با نظارت دقیق ناظران بعثه مقام معظم رهبری انجام شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس سازمان حج و زیارت با تاکید بر اینکه؛ از مدافعان انتقال گوشت‌های قربانی زائران ایرانی به داخل کشور است، گفت: همان ابتدای پیگیری مباحث حج امسال، نظرمان را برای انتقال گوشت‌های قربانی به داخل مطرح کردیم و حین مذاکرات مربوط به حج قصد مذاکره در رابطه با انتقال گوشت‌های قربانی به کشور را هم داشتیم، اما عده‌ای که کم هم نبودند و سایت‌های مربوطه با این قضیه مخالفت کردند با این عنوان که "این گوشت‌ها صدقه است و آیا ملت ما آنقدر فقیر شده می‌خواهید گوشت صدقه به آن‌ها بدهید".

وی اظهار کرد: به آن‌ها توضیح دادیم که این گوشت‌ها با پول حجاح ایرانی خریداری و در بهترین و مقدس‌ترین سرزمین‌ها قربانی می‌شود و گوشتی خوب بوده و از بعد برکت و تبرک به کشور منتقل و در اختیار بخشی از خانواده‌ها قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد:، اما زمانی که پیگیر مباحث اجرایی این قضیه بودیم دامپزشکی تاکید داشت که این گوشت‌ها باید استاندارد‌های مربوط به این سازمان را داشته باشد و باید همه گوسفند‌ها را قبل از ذبح معاینه و تایید کنند و بعد از آن نیز بر مراحل ذبح و آماده کردن و فریز کردن و مراحل بعدی انتقال کاملا نظارت داشته باشند تا اجازه ورود آن را به داخل مرز‌های جمهوری اسلامی ایران بدهند.

وی افزود: بخشی از این کار را دنبال کردیم و با دامپزشکی به توافقاتی رسیدیم، اما در بخش دوم که مربوط به سردخانه ها، تدارک کشتی سردخانه دار و اجاره آن جهت انتقال گوشت از بندر جده به بندرعباس بود با مشکلاتی مواجه شدیم.

رشیدیان با بیان اینکه موضوع کشتی سردخانه دار حل نشد و انتقال این گوشت‌ها با هواپیما هم به هیج وجه مقرون به صرفه نبود، تصریح کرد: باتوجه به این شرایط وقتی دیدیم امکان انتقال گوشت‌های قربانی در سال جاری به کشور میسر نیست به ناچار در نشستی با رییس بانک توسعه اسلامی به وی اعلام کردیم طبق روال سنوات گذشته، گوشت را با هماهنگی جمهوری اسلامی ایران به کشور‌های محروم اسلامی ارسال کند.

رشیدیان تصریح کرد: حجاج همه کشور‌ها امسال در مجموع دو میلیون و ۵۰۰ هزار راس گوسفند قربانی کردند که یک ثروت بیکران برای مسلمانان است و حیف است چنین ثروت بزرگی هدر برود.

وی گفت: باید تلاش کنیم از این ثروت عظیم استفاده درست و مناسبی صورت گیرد.

گفتنی است ذبح گوسفند‌های قربانی توسط ۶۴ ذابح ایرانی در کشتارگاه صنعتی المعیصم در مکه مکرمه صورت گرفت. باسلام، لطفا از این خبر به جای مصاحبه قبلی ارسالی استفاده شود.

انتهای پیام/

منبع: خبرگزاری میزان

کلیدواژه: حج و زیارت گوشت قربانی ذبح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mizan.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری میزان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۷۶۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند

به گزارش خبرگزاری مهر، امین اسدی، مشاور رئیس سازمان دامپزشکی کشور اعلام کرد: بر اساس آمار وزارت بهداشت و درمان تا کنون ۴ نفر به بیماری تب کریمه کنگو مبتلا شده‌اند که متأسفانه یک نفر فوت شده است، بنابراین انتظار می‌رود هموطنان نکات بهداشتی را رعایت کنند.

وی گفت: با توجه به اینکه شرایط تشخیص و درمان بیماری تب کریمه کنگو (مشترک بین انسان و دام) در کشور مهیا شده است، اما رعایت اصول بهداشتی از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

اسدی افزود: این بیماری با رعایت اصول بهداشتی مذکور شامل حذف کنه ناقل بیماری از طریق سمپاشی و حمام دادن دام‌ها و سمپاشی و ضدعفونی اماکن دامی طبق نظر دامپزشکی، خودداری از له کردن کنه با دست یا روی بدن دام، خودداری از تماس غشاهای مخاطی بدن (نظیر چشم و دهان) با ترشحات و خون دام آلوده، خودداری از کشتار دام در محل‌های غیرمجاز، تهیه گوشت مورد نیاز از محل‌های مطمئن و تحت نظارت دامپزشکی، نگهداری گوشت تازه دام به صورت کامل به مدت ۲۴ ساعت در دما ۲ تا ۴ درجه سانتیگراد (دمای یخچال)، روش‌های حفاظت شخصی در تماس با ترشحات و خون حیوان (پوشیدن دستکش، لباس بلند، چکمه، ماسک و عینک)، اجتناب از خوردن جگر خام و نیم پخته قابل کنترل است.

وی خاطرنشان کرد: خوشبختانه با اقدامات پیشگیرانه سازمان دامپزشکی کشور و اطلاع رسانی به موقع میزان ابتلاء در سال جاری نسبت به سال گذشته ۵۰ درصد کاهش داشته، همچنین این ویروس در برابر حرارت حساس است، بنابراین پختن گوشت باعث از بین رفتن آن می‌شود.

اسدی در پایان عنوان کرد: تولیدکنندگان و افرادی که در کشتارگاه‌ها و مراکز بسته‌بندی کار می‌کنند، در صورت ایجاد هر گونه زخم یا جراحت جلدی در حین کشتار و با بروز علائم بیماری، سریعاً به مراکز بهداشتی درمانی مراجعه کنند.

کد خبر 6097347

دیگر خبرها

  • اثربخشی مراتع در تولید گوشت قرمز
  • سرگرمی جدید خودرویی
  • انتقال تجربیات اعضای ادوار شورا برای بالندگی شهر/ لزوم صرفه‌جویی در هزینه‌کرد اعتبارات
  • اجباری نبودن لباس فرم برای دانش آموزان
  • ۴ نفر مبتلا به تب کریمه کنگو/مردم توصیه‌های بهداشتی را جدی بگیرند
  • کشور‌های مختلف برای محافظت از کودکان چه کردند؟
  • واردات میوه های گرمسیری زمینه رشد تجارت خارجی را فراهم می کند
  • ترکیه: مسئله فلسطین نباید قربانی رقابت‌های منطقه‌ای شود
  • سوسیس و کالباس با گوشت ماهی هم به بازار آمد
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور