Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش جام نیوز، پلیس و معترضان برای روز دوم در فرودگاه هنگ‌کنگ که یکی از شریان‌های اصلی پروازها در شرق آسیاست رو در روی هم ایستادند. یگان‌های ضدشورش برای خارج کردن معترضان به این فرودگاه بزرگ اعزام شدند اما میان آنها و مخالفان دولت بارها درگیری فیزیکی روی داد.

 

با وجود تلاش پلیس برای بیرون کردن معترضان از فرودگاه، صدها پرواز برای روز دوم لغو شد و هزاران مسافر در سالن‌های انتظار معطل ماندند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

به گزارش بی بی سی، معترضان دست کم سه نفر را در داخل فرودگاه کتک زدند.

 

معترضان می‌گویند آنها "لباس شخصی‌هایی" بودند که به میان معترضان آمده بودند و از جیب آنها کارت شناسایی پلیس چین به دست آمده است.

 

پلیس هنگ کنگ پذیرفته که برخی از ماموران خود را با لباس شخصی به میان معترضان مخالف دولت فرستاده است.

 

برخی خبرنگاران خارجی از جمله نیوریورک تایمز هم می‌گویند پلیس با فرستادن لباس‌شخصی‌ها به میان معترضان گاه در تهییج جمعیت مشارکت می‌کند تا برای برخورد فیزیکی با آنها "وجاهت" قانونی کند.

 

این در حالی است که یکی از سردبیران روزنامه چینا گلوبال تایمز هم گفته یکی از مضروبان خبرنگار این نشریه بوده که مشغول تهیه گزارش بوده است.

 

هنگ‌کنگ در دو ماه گذشته شاهد زد و خورد معترضان با ماموران پلیس بوده است.

 

تظاهرات دو ماه و نیم پیش ابتدا در واکنش به لایحه استرداد متهمان از هنگ‌کنگ به چین آغاز شد.

 

معترضان این لایحه را مقدمه‌ای بر اضمحلال خودمختاری هنگ‌کنگ می‌دانند.

 

با گسترش تظاهرات، دولت محلی هنگ‌کنگ این لایحه را پس گرفت ولی معترضان خواهان کناره‌گیری رییس اجرایی این منطقه خودمختار هستند.

 

استیون مک دانل، خبرنگار بی بی سی در هنگ کنگ می‌گوید در هفته‌های گذشته تظاهرکنندگان شیوه تظاهرات شبانه خود را تغییر داده‌اند و به جای برگزاری یک تجمع بزرگ، در چند تجمع کوچک در سراسر هنگ کنگ شرکت می‌کنند تا در صورت حمله پلیس به سرعت فرار کنند.

 

هنگ کنگ در دو ماه گذشته شاهد زد و خورد معترضان با ماموران پلیس بوده است.

 

با گسترش تظاهرات، دولت محلی هنگ کنگ این لایحه را پس گرفت ولی معترضان خواهان کناره‌گیری رییس اجرایی این منطقه خودمختار هستند.

 

 

منبع: جام نیوز

کلیدواژه: چین معترضان پلیس بی بی سی فرودگاه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جام نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۸۸۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله

این بالگرد در راستای تسریع عملیات جست‌وجو در منطقه یلی بدراق کلاله و پشتیبانی عملیات جست‌وجو از فرودگاه بین‌المللی گرگان به این منطقه اعزام شد.

بر اساس گزارش‌های دریافتی از هلال احمر امروز در سومین روز جستجو این بالگرد در مزارع روستای یلی بدراق کلاله در حال گشت زنی است و عملیات جست و جو برای پیدا کردن دختر مفقود شده ادامه دارد.

همچنین امروز تیم‌های زمینی جمعیت هلال‌احمر گلستان هم به تیم جستجو پیوستند.

قاسم غریب آبادی مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر گلستان گفت: مفقود شدن یسنا دیدار، کودک ۴ ساله در روستای یلی بدراق کلاله عصر روز یکشنبه نهم اردیبهشت گزارش داده شد و از آن زمان تا کنون نیرو‌های امدادی و مردمی بی وقفه در حال جست‌وجو هستند.

او افزود: خانواده کودک هنگام کار در مزارع روستا و برداشت نخود متوجه مفقود شدن کودکشان شدند.

باشگاه خبرنگاران جوان گلستان گرگان

دیگر خبرها

  • اعزام زائران به سفر حج از بوشهر ۴ و ۵ خرداد
  • کاروان زائران حج عمره از اصفهان اعزام شد
  • اعزام زائران خانه خدا پس از ۹ سال انتظار از فرودگاه اصفهان
  • عزیمت زائران مازندرانی به عمره مفرده
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله + فیلم
  • اعزام بالگرد از فرودگاه گرگان برای پیدا کردن کودک مفقود شده در روستای یلی بدراق کلاله
  • بازداشت و سرکوب گسترده دانشجویان در دانشگاه های بزرگ آمریکا+ فیلم/ جنگ غزه را متوقف کنید
  • هشدار دانشگاه کلمبیا به دانشجویان معترض به رژیم صهیونیستی
  • اعزام ۲۵۵ زائر از فرودگاه بندرعباس به سرزمین وحی
  • اعزام ۲۵۵ زائر از هرمزگان به حج عمره