Web Analytics Made Easy - Statcounter

نایب رئیس مجلس شورای اسلای معتقد است در وضعیت اقتصادی فعلی زمینه ایجاد مناطق آزاد فراهم نیست.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالرضا مصری در گفتگو با خبرنگار مرصادنیوز در خصوص وضعیت لایحه ایجاد مناطق آزاد و ویژه اظهار داشت: در شرایط فعلی با توجه به وضعیت اقتصادی موجود، شرایط برای راه‌اندازی مناطق آزاد مناسب نیست؛ زیرا اکنون باید به سمت اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی پیش می‌رویم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: از سویی، مناطق آزاد به دروازه‌های ورود کالا به کشور تبدیل شده‌اند و این با رونق تولید و حمایت از آن منافات دارد و به همین دلیل فعلا این لایحه مسکوت مانده است.

نایب رئیس مجلس خاطرنشان کرد: با این وجود اگر قرار باشد یک منطقه آزاد در کشور تصویب شود حتما متعلق به کرمانشاه خواهد بود و نمایندگان استان با تمام توان پای این مطالبه هستیم.

مصری بیان داشت: منطقه آزاد منطقه خروج ارز است و از آنجا که در ایران، کالا با ریال به فروش می‌رسد و تبدیل آن، باید در صرافی ها انجام شود هرچه نیاز ارزی افزایش یابد، قیمت آن بالاتر و سختی بیشتری به مردم تحمیل می شود.

وی گفت: در حال حاضر فرصتی طلایی برای صادرات ایجاد شده که در آن ذائقه مردم مهم است؛ اگر صادرات ذائقه مردم هدف قرار گیرد مردم همیشه از آن خرید می‌کنند.

این نماینده مجلس خاطرنشان کرد: به دلیل تفاوت قیمت در مواد خوراکی، لوازم خانگی، چینی آلات، مواد بهداشتی و ساختمان باید کشورهای منطقه را عادت دهیم با کیفیت کالای ایرانی آشنا شوند.

مصری با بیان اینکه کیفیت برخی کالاهای ایرانی چندین برابر مشابه خارجی آن است، گفت: اداره استاندارد نباید مجوز تولید کالاهای بی‌کیفیت را بدهد.

مصری خاطرنشان کرد: اینک فرصتی استثنائی فراهم شده است؛ بنابراین باید در کشورهای منطقه بازارهای صادراتی برای خود ایجاد کنیم؛ زیرا رقابت از نظر قیمت به طور کامل به سود ما است.

انتهای پیام/

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۴۲۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند

به گزارش جام جم آنلاین، «جوزف بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا امروز دوشنبه در حاشیه نشست ویژه مجمع جهانی اقتصاد در ریاض اعلام کرد که چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می (ماه آتی میلادی) دولت فلسطینی را به رسمیت می شناسند.

خبرگزاری رویترز به نقل از مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در این ارتباط اعلام کرد: انتظار می رود چندین کشور اروپایی تا پایان ماه می کشور فلسطین را به رسمیت بشناسند.

به گزارش العربیه، در ماه مارس، اسپانیا، ایرلند، مالت و اسلوونی اعلام کردند که به طور مشترک برای به رسمیت شناختن کشور فلسطین تلاش خواهند کرد. این در حالیست که اشغالگران قدس مخالفت صریح خود را با با این اقدام اعلام کردند.

از سوی دیگر، پدرو سانچز، نخست وزیر اسپانیا پیشتر گفته بود که انتظار دارد مادرید تا ماه جولای به رسمیت شناختن فلسطینیان را اعمال کرده و معتقد است به زودی یک «توده بحرانی» در اتحادیه اروپا وجود خواهد داشت که چندین عضو را برای اتخاذ موضع مشابه تحت فشار نیز قرار دهد.

دیگر خبرها

  • کسب رتبه برتر در حوزه عمران و زیربنایی توسط منطقه آزاد چابهار
  • چندین کشور اروپایی دولت فلسطینی را به رسمیت می‌شناسند
  • بررسی علت ترک خوردن سیمان سفید و پودر سنگ چیست؟
  • منطقه ویژه اقتصادی «سهلان» رتبه نخست کشور را کسب کرد
  • کیفیت و بی‌توجهی: دست اندازی در جاده پیشرفت راهسازی ایران
  • ۳ برابر شدن سرمایه‌گذاری در مناطق آزاد/ ۲۰۰ بسته سرمایه‌گذاری فردا رونمایی می‌شود
  • لزوم ایجاد فضای مناسب برای مشارکت مردم در تحقق شعار سال
  • تسهیل گری برای سرمایه گذاران داخلی و خارجی از وظایف مناطق آزاد است
  • کسب رتبه برتر در حوزه های عمران، حقوقی و فرهنگی توسط منطقه آزاد اروند
  • کسب رتبه برتر منطقه ویژه اقتصادی سلفچگان در بین مناطق ویژه اقتصادی کشور