Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا، مراسم اختتامیۀ دومین جشنواۀ تئاتر خیابانی هرسین روز سه شنبه با حضور فاضلی مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه، امیر شاه آبادی فرماندار شهرستان هرسین، سامان خلیلیان مدیر کانون تخصصی تئاتر خیابانی ایران و معاون فرهنگی هنری اداره کل ارشاد در سرسرای آمفی تئاتر ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی هرسین برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در بخش کارگردانی این جشنواره، پژمان شاهوردی از بروجرد برای نمایش«این کجا و آن کجا» رتبۀ نخست را کسب کرد و مهدی حبیبی از ملایر برای نمایش«کالبدشکافی یک اتفاق» و سوران حسینی از مریوان برای نمایش«سال به سال» به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش موسیقی، محمد همایونی برای نمایش «این کجا و آن کجا» از بروجرد رتبۀ اول را کسب کرد و احمد جعفری برای نمایش «اژدهای مجازی» از دهلران و گروه موسیقی نمایش «سال به سال» از مریوان به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش طراحی فضا، مهدی بوریایی برای نمایش «این کجا و آن کجا» از بروجرد اول شد و مصطفی کولیوندی برای نمایش«خشت و پود،تار خام»از ایلام و سوران حسینی برای نمایش«سال به سال» از مریوان به ترتیب حائز رتبه های دوم و سوم شدند.

در بخش بازیگری زن، مارال ایزدبخش برای نمایش «اژدهای مجازی»از دهلران، بهترین بازیگر زن شناخته شد و ندا صادقیان برای نمایش«حمام نمره»از کرمانشاه و نگین عزتی برای نمایش«سال به سال» از مریوان مشترکا" دوم شدند و نرگس خاک کار برای نمایش «کالبدشکافی یک اتفاق»از ملایر سوم شد.

در بخش طرح و ایده، پژمان شاهوردی برای نمایش«این کجا و آن کجا»از بروجرد، اول شد و میثم سرآبادانی برای نمایش«هشتک لاکچری»از تفرش و هما پریسان و احمد صمیمی برای نمایش«پام رو مین» از اراک به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش بازیگری مرد، بازیگران خردسال حسن خدمتی، محمدکهنسالی، علی پاسیانی،امیرحسین فرتوت و محمد لامعی برای نمایش«حایات» از تبریز اول شدند و هوراد حبیبی برای نمایش«کالبدشکافی یک اتفاق» از ملایر و امین وحیدی پور برای نمایش«پام تو مین» از اراک به ترتیب دوم و سوم شدند.

در بخش لباس، از میثم کردی برای طراحی لباس نمایش«این کجا و آن کجا»از بروجرد و در بخش دفترک هم از آرام بوریایی برای همین نمایش تجلیل و قدردانی شد.

هیئت داوران دومین جشنواۀ تئاتر خیابانی هرسین، نمایش «این کجا و آن کجا» به کاردانی پژمان شاهوردی را به عنوان نمایش برگزیده به جشنواۀ تئاتر خیابانی مریوان و نمایش «سال به سال» به کاردانی سوران حسینی را به جشنواۀ ملی تئاتر ارسباران معرفی نمود.

دومین جشنواۀ تئاتر خیابانی هرسین با موضوع کاهش آسیب های اجتماعی و با شرکت هنرمندان هشت استان در بوستان ادارۀ فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهر به مدت سه روز از ۱۹ تا ۲۲ مرداد و با ۴۴ اجرا، برگزار شد.

دکتر قطب الدین صادقی، عباس جمشیدی فر و نعمت اله اسدی مرام، هیئت داوران دومین جشنوارۀ تئاتر منطقه ای هرسین بودند.

مدیر اداۀ فرهنگ و ارشاد هرسین ابراز امیدواری کرده بود با توجه به برند ملی و جهانی گلیم هرسین، تئاتر خیابانی شهر هرسین نیز روزی به عنوان یک برند مانند تئاتر مریوان شناخته شود و این جشنواره به یک جشنوارۀ ملی با ردیف بودجۀ مشخص در برنامه ها و اعتبارات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای سالهای آینده گنجانده شود.

شهرستان هرسین با ۸۵ هزار نفر جمعیت در ۴۴ کیلومتری شرق کرمانشاه واقع شده است.

۸۰۶۶

منبع: ایرنا

کلیدواژه: هرسین تئاتر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۸۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط‌عمومی هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، به مناسبت بزرگداشت دهه کرامت، شش نمایش دیگر با مضامین فرهنگ رضوی و با هماهنگی دبیرخانه هفدهمین جشنواره تئاتر رضوی، در شهر محل تولیدشان، این رویداد را همراهی می‌کنند.

شش نمایش که همزمان با هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی اجرا خواهند شد به این شرح معرفی شدند:

۱. نمایش«سنجاب» نوشته لیلا روغنگیر قزوینی و کارگردانی مهدی روز بهانی از ۱۳ تا ۳۰ اردیبهشت‌ در تماشاخانه مهر حوزه هنری به صحنه می‌رود.

۲. نمایش«الو سلام» نوشته مهرداد رایانی‌مخصوص و کارگردانی قباد دارابی در روزهای ۲۵ و ۳۰ اردیبهشت‌ در پلاتوی الغدیر شهر اسلام‌آباد غرب به صحنه می‌رود.

۳. نمایش«پانما» نوشته مجید کاظم‌زاده مژدهی و کارگردانی لیلا مهدی آبادی از۲۰ تا ۲۵ اردیبهشت‌ در تئاترشهرِ شهر کرمانشاه به صحنه می‌رود.

۴. نمایش«پیچ کمر» نوشته و به کارگردانی سید محید میر حسینی از ۲۷ تا ۳۱ اردیبهشت‌ در آمفی تئاتر پروفسور حسابی شهر تفرش به صحنه می‌رود.

۵. نمایش«دست‌های سرخ» نوشته سیدحسین فدایی‌حسین و کارگردانی سیدرضا رفیعی از ۲۴ تا ۳۱ اردیبهشت‌ در پلاتو حسین پناهی شهر یاسوج به صحنه می‌رود.

۶. نمایش«سفر سوزن‌بان» نوشته مهدی صالحیار و به کارگردانی علی مجیدپور، همزمان با دهه کرامت در تئاتر شهر شهر تبریز به صحنه می‌رود.

هفدهمین جشنواره ملی تئاتر رضوی به دبیری اتابک نادری، بخشی از بیست و یکمین جشنواره فرهنگی هنری امام رضا(ع) به ریاست فرهاد قائمیان است که با محوریت اجرای عمومی آثار در شهرهای محل تولید، از اواخر فروردین تا ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ برگزار می‌شود.

کد خبر 6093053 فریبرز دارایی

دیگر خبرها

  • تماشای «العهد الأبدی» در کارون
  • «عشق به دیکتاتور‌ها کمکی نمی‌کند» روی صحنه رفت/ تئاتر نیازمند حمایت
  • سومین جشنواره ملی تئاتر خیابانی رضوی به شناخت ابعاد شخصیت امام رضا (ع) نزدیکتر شد
  • اضافه‌شدن ۶ نمایش به جشنواره تئاتر رضوی برای اجرا در دهه کرامت
  • شش نمایش همراه جشنواره تئاتر رضوی شدند
  • معرفی برگزیدگان هشتمین جشنواره ملی طنز و رسانه
  • راهیابی تئاتر ۴۴۴ از مشهد به جشنواره تئاتر مساجد کشور
  • برگزیدگان ششمین دوره کنگره ملی شعر خلیج فارس معرفی شدند
  • تئاتر ۲ روز تعطیل می‌شود
  • سالن‌های تئاتر ۱۴ و ۱۵ اردیبهشت اجرا ندارند