Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-04-28@14:10:42 GMT

فعالیت ۵۰ پایگاه اوقات فراغت در ابهر با رویکرد قرآنی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۵۹۹۸۴

فعالیت ۵۰ پایگاه اوقات فراغت در ابهر با رویکرد قرآنی

علی برجی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ابهر در گفت‌و‌گو با ایکنا از زنجان، اظهار کرد: ایام تعطیلات تابستان فرصت مناسبی برای ترویج فرهنگ قرآنی و ارزش‌های دینی در قالب برنامه‌های فرهنگی، هنری و ورزشی بین دانش‌آموزان است.

این مسئول با اشاره به نقش موثر آموزش و پرورش در غنی‌سازی اوقات فراغت، ادامه داد: در ایام تابستان 50 پایگاه بهبود اوقات فراغت در سطح شهرستان ابهر فعال است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با تأکید بر این‌که شخصیت افراد و باورهای آنها در سنین پایین شکل می‌گیرد، اظهار کرد: خانواده، همسالان و مدرسه سه عامل مؤثر در شکل‏‌گیری شخصیت دانش‌آموزان هستند و مهمترین رسالت مربیان پرورشی تربیت دانش‌آموزان و شکل دادن شخصیت آنها با توجه به ساحت‌های شش‌گانه تربیتی سند تحول بنیادین است.

معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش ابهر با تاکید بر این که در برهه کنونی بر اساس تاکیدات مقام معظم رهبری باید از هر فرصتی برای دمیدن روح امید و نشاط در فضای آموزش و پرورش بهره گرفت، گفت: در سال جاری  این مهم را در قالب کیفیت بخشی برنامه‌های قرآن، عترت و نماز و اجرای سرود همگانی در همه مدارس بر اساس اولین اولویت‌های معاونت پرورشی دنبال خواهیم کرد.

برجی افزود: پیش‌بینی می‌شود تا پایان تعطیلات تابستانی شش هزار دانش‌آموز از برنامه‌های غنی‌سازی اوقاف فراغت در ابهر بهره مند شوند.

انتهای پیام 

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا زنجان قرآن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۵۹۹۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران گفت: در برنامه هفته معلم از ۶۰۰ معلم نمونه قدردانی می‌شود. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از ساری، آیت الله محمدباقر لائینی نماینده ولی فقیه در مازندران در دیدار با مدیرکل آموزش و پرورش و اعضای ستاد گرامیداشت هفته معلم با قدردانی از  معلمان و فرهنگیان مازندران اظهار داشت: هفته معلم  یادآوری خاطره معلم مجاهد شهید آیت الله مطهری است و در این هفته از معلمان فرهیخته تجلیل می‌شود.

وی با آرزوی تعالی درجات برای روح مطهر این شهید فرهیخته تصریح کرد: قدردانی از زحمات تربیتی، علنی، آموزشی جامعه فرهنگیان ضرورت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت تعلیم و تربیت و مرورش نسل معنوی و تاثیر تربیت متعالی در آینده دانش آموزان گفت: آینده یک مملکت و یک جامعه در گرو آموزش و پرورش است. ضرورت دارد در جهاد تبیین از نظر افرادی که با نسل جدید آشنا هستند استفاده کنیم.

آیت الله لائینی با تاکید بر اینکه باید در مدارس تربیت پرورشی را جدی بگیریم اظهار کرد: قرآن تزکیه را قبل از تعلیم ذکر کرده و در واقع پرورش مهمتر از تعلیم است. مدارس هیئت امنایی از قلمرو آموزش و پرورش خارج نیست و باید در این مدارس همه چیز حساب شده باشد. در عین اینکه اینگونه مدارس امنایی دولتی هست باید برنامه‌های فرهنگی و تربیتی ویژه‌ای برای دانش آموزان داشته باشد.

وی گفت: شاهد همکاری مسئولین شهری هستیم و در هر شهر می‌توانیم یک یا چند مدرسه هیئت امنایی داشته باشیم.

حسین کمالی مدیرکل آموزش و پرورش مازندران  هم با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی متنوع  هفته معلم در استان افزود: در هفته معلم به مدارس توصیه شده برنامه با مشارکت اولیای دانش آموزان  و خانواده فرهنگیان برگزار کنند. 

کمالی تصریح کرد: در آیین تجلیل معلم نیز از 600 معلم قدردانی می‌شود. 98 معلم منتخب شهرستانی و 9 معلم کشوری معرفی شده‌اند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ارائه مشاوره دقیق برای جذب دانش آموزان به رشته ریاضی
  • مبنای بسیاری از علوم، ریاضی و فیزیک است
  • ۶۰۰ معلم نمونه مازندرانی تقدیر می‌شوند
  • هشت معلم نمونه استان ایلام تجلیل می‌شوند
  • نماینده آیت الله العظمی سیستانی خواستار تربیت شخصیت قرآنی دانش آموزان و دانشجویان شد
  • ۱۶ طرح حجاب و عفاف در مدارس در حال اجراست
  • آمادگی مجموعه مدارس صدرا در اجرای کامل سند تحول آموزش و پرورش
  • چرا اردستان معاونت آموزشی و پرورشی ندارد؟
  • نظام آموزشی اردستان، معاونت آموزشی و پرورشی ندارد
  • معاون پرورشی آموزش و پرورش: اجرای طرح عفاف و حجاب در ۶۰۰ هزار مدرسه دخترانه / «دخترانی که پای روایت ما نباشند، پای روایت دشمن می‌نشینند»