Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، سید اسماعیل میرغضنفریفرماندار لاهیجان گفت: یک سوم اراضی در شهر رودبنه از طرف دو نفر وقف شده است که مردم، شهرداری و شورا در ساخت و ساز‌ها و صدور مجوز مشکل دارند و برخی از این مجوز‌های صادر شده از نظر قوانین خلاف محسوب می‌شوند که چاره‌ای نیز جز آن ندارند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او به در پیش بودن انتخابات و جابجایی هیات امنا اشاره کرد و افزود: با توجه به اینکه سال، سال انتخابات است نباید موضوع هیات امنا‌ها جنبه جناحی و دسته بندی سیاسی داشته باشند و این دغدغه در شهرستان لاهیجان نسبت به جابجایی هیات امنا وجود دارد که باید سعی شود در روستا‌ها کمتر دستخوش جابجایی شوند تا شبهه‌ای در این باره وجود نداشته باشد.

فرماندار لاهیجان گفت: در سال‌های اخیر درآمد از محل نذورات مردم در بقاع افزایش پیدا کرده است و درآمد موقوفات بیش از یکصد درصد و در بخش بقاع نیز ۵۰درصد در شهرستان لاهیجان افزایش داشته است که نشانگر پایدار بودن اعتقادات مردم در این خطه است.
او تصریح کرد: زیاد بودن تعداد وقف‌های شهرستان نشانگر سابقه دیرینه تدین و تشیع در طول تاریخ در این منطقه است و عده‌ای در این خطه زحمات زیادی برای اسلام کشیده اند که وقف‌ها و بقاع موید آن است.

میر غضنفری افزود: در شهرستان لاهیجان ۱۱۰موقوفه وجود دارد که در کمتر شهرستانی این تعداد بقاع و امام زادگان دیده می‌شود و قریب ۲۰۰مسجد و ۵۷۸موقوفه در این شهرستان نشانگر دینداری و ولایت پذیری و احیای دین و سنت نبوی است.

او گفت: وجود مجموعه فضای بقاع و موقوفات علاوه برجنبه دینداری زمینه خوبی برای پذیرش توریسم در حوزه اسلام و احیای باور‌های دینی و اعتقادات اسلامی در شهرستان لاهیجان است.

در شهرستان‌های سیاهکل و لاهیجان ۱۶۹بقعه متبرکه و ۵۷۸ موقوفه وجود دارد و این دو شهرستان دارای سه هزارو ۵۰۰رقبه هستند که ادارات اوقاف این دو شهرستان با یک مدیریت اداره می‌شوند.

انتهای پیام/آ

وقفی بودن برخی اراضی لاهیجان، شهرداری‌ها در ساخت و ساز و صدور مجوز‌ها مشکل دارند

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اوقاف فرماندار لاهیجان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۱۰۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد

سرهنگ محمد روهنا در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در راستای طرح امنیت محله‌محور پلیس و در پی اعلام چندین فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی و اعلام نارضایتی شهروندان از قطعی تلفن‌ها و اختلال در اینترنت در سطح شهرستان اسفراین موضوع به صورت ویژه در دستورکارماموران تجسس کلانتری ۱۱ قرارگرفت.

وی با اشاره به اینکه ماموران با انجام یکسری اقدامات فنی و پلیسی و گشت‌های نامحسوس موفق به شناسایی سارق سابقه‌دار در حین تخریب و سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی شدند، افزود: ماموران بلافاصله متهم را به همراه سیم سوخته دستگیر و به مقر انتظامی منتقل کردند.
فرمانده انتظامی شهرستان اسفراین بیان اینکه متهم تاکنون به ۸ فقره سرقت سیم و کابل‌های مخابراتی در سطح شهرستان اعتراف کردند، عنوان کرد: اموال مکشوفه توسط نماینده اداره مخابرات شناسائی و با هماهنگی قضائی تحویل مالباخته شد

کد خبر 6093616

دیگر خبرها

  • رزن و درگزین باید با مشارکت مردم از کشاورزی به سمت صنعتی شدن برود
  • زخم معدن کاری بر پیکر شاهوار
  • بهره برداری از طرح های محرومیت زدایی در دهدلی شهرستان اردل
  • اهدای ویلچر به خانه سالمندان توسط دانش‌آموزان مدرسه سمای سبز لاهیجان 
  • شناسایی بیش از ۸۰۰ نوع نیت برای وقف
  • افزایش ۲۵ درصدی مصرف سوخت هواپیما در چابهار با افزایش ۳۸ درصدی پروازها
  • کم‌توجهی به روستاها موجب حاشیه‌نشینی در شهرها می‌شود
  • دستگیری سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین
  • سارق سابقه‌دار کابل‌های مخابراتی در اسفراین دستگیر شد
  • جهش تولید بیانگر ارتقای فرهنگ/لزوم توجه به امنیت معیشت مردم