Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایکنا از کرمان، محمدباقر اسلامی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان امروز چهارشنبه، 23 مرداد در شورای پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: از سال 96 جنوب و شرق استان کرمان را مورد پایش دقیق قرار دادیم و برنامه‌های عمل به پیشگیری از خشونت با تمرکز به این مناطق به‌ اجرا درآمد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وی افزود: همایش پیشگیری از خشونت برگزار شد و میثاق‌نامه امنیت و عدالت پایدار در جنوب و شرق استان با حضور اعضای شورای تامین و سران طوایف به امضا رسید.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان کرمان یادآور شد: تهیه پیش‌نویس میثاق‌نامه، تهیه بانک اطلاعاتی از سران طوایف، برنامه‌ریزی برای گردهمایی علما و سران طوایف، هماهنگی با دستگاه‌ها و نهادهای امنیتی و اطلاعاتی در راستای بهره‌برداری ازظرفیت های مردمی، تشریح و تبیین مفاد میثاق‌نامه عدالت و امنیت و انعقاد میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار ازجمله اقدامات انجام شده است.
اسلامی اظهارکرد: پیشگیری از جرائم و آسیب‌های اجتماعی، همکاری با دستگاه قضایی، ترویج عقاید دینی، شرایط و چگونگی ازدواج با هدف ترویج ممنوعیت ازدواج اجباری، حفظ حرمت خانواده، حفظ حقوق کودکان و بهره‌برداری از منابر و مجالس دینی و مذهبی از اهداف اصلی میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار استان کرمان است.
وی ادامه داد: صلح و سازش در یک هزار و 555 پرونده در جنوب و شرق استان کرمان از دستاوردهای میثاق‌نامه عدالت و امنیت پایدار در سه سال گذشته است.
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با اشاره به اینکه سومین همایش عدالت و امنیت پایدار در شهرستان عنبرآباد برگزار می‌شود، ابراز داشت: کاهش 18 درصدی آمار قتل در جنوب و 17 درصدی قتل در شرق استان کرمان طی چهار ماهه نخست سال جاری نسبت به مدت سال قبل را شاهد هستیم.
اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تجمع افراد معتاد و کارتن‌خواب در خانه‌های مخروبه در بافت قدیمی شهر کرمان تصریح کرد: اقدامات دستگاه‌های مسؤول باید در محله‌های قدیمی سرعت بیشتری بگیرد و سر و سامانی به این مناطق داده شود.
وی همچنین از تبلیغات زودهنگام کاندیداهای انتخابات پیش‌رو سخن به‌میان آورد و تصریح کرد: بنابراین باید بحث‌های پیشگیرانه از جرایم در زمینه انتخاب هم زودتر آغاز شود.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: خبرگزاری قرآن ایکنا کرمان اجتماعی اسلامی دادگستری مذهبی شرق

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۲۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند

ایسنا/اردبیل معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند.

جهانگیر جوانمرد ۸ اردیبهشت در جلسه ساماندهی مشاورین املاک و خودرو در دادگستری استان که با حضور معاون دادستان مرکز استان، مدیر کل تعزیرات حکومتی و رؤسای اتحادیه‌های مشاورین املاک و خودرو برگزار شد، ضمن تبیین و تشریح آسیب ها، مشکلات، اختلافات و دعاوی در این حوزه گفت: به منظور جلوگیری از اختلافات و دعاوی و پیشگیری از هرگونه جرائم، مدیران و مسئولان و رؤسای اتحادیه‌ها باید با استفاده از ظرفیت های قانونی اقدامات قاطع قانونی، بازدارنده و متناسب انجام دهند.

وی با بیان اینکه کلیه صنوف از جمله مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند، اظهار کرد: به منظور مقابله و پیشگیری از تخلفات در این حوزه گشت‌های تلفیقی متشکل از دستگاه های مرتبط برای رصد میدانی تشکیل و بر اساس گزارش های آنان با هرگونه واحد صنفی که فاقد مجوز قانونی فعالیت باشد، مطابق با قانون برخورد شده و نسبت به پلمب واحد صنفی اقدام خواهد شد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان با اعلام اینکه عدم صدور کد رهگیری در معاملات ملکی، گرانفروشی، عدم ارایه مبعاینه نامه به متعاملین و... بیشترین تخلفات در این حوزه داشته است، از عموم شهروندان خواست تا در صورت مشاهده هرگونه موارد تخلف موضوع را به مرجع قضایی و انتظامی گزارش کنند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • مشاورین املاک و خودرو باید دارای پروانه فعالیت باشند
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی مشهد به روسای دانشگاه‌های آمریکا‌
  • نامه رئیس دانشگاه فردوسی به روسای دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از تجمعات ضداسرائیلی دانشجویان
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه گذاری را از بین می‌برد
  • «سرقت» انگیزه کار و تلاش و سرمایه ‌گذاری را از بین می‌برد
  • بهره برداری از دومین باشگاه کوهنوردی در زرند
  • تاکید بر جذب منابع پایدار و افزایش سهم بازار محور همایش بررسی عملکرد و تبیین اهداف واحدهای بانک ملی ایران در سال ۱۴۰۳
  • نهادینه کردن عدالت آموزشی از اهداف مجموعه مدارس «صدرا» است
  • اتمام حجت معاون قضایی دادگستری کرمان پیرامون اجرای مصوبات بلا اقدام و ترک فعل‌های مدیران
  • انعقاد تفاهم نامه همکاری بین دانشگاه مراغه و گرجستان