Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@19:18:47 GMT

راه‌های مقابله با عوارض یائسگی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۰۳۹۵

راه‌های مقابله با عوارض یائسگی

یک فیزیولوژیست ورزشی به تشریح نکاتی ورزشی در جهت کاهش عوارض یائسگی پرداخت.

دکتر مرجان افغان - فیزیولوژیست ورزشی در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به نقش ورزش در جلوگیری از بروز عوارض ناشی از یائسگی بویژه یائسگی زودرس، گفت: یائسگی یک مکانیسم طبیعی است که در بدن زنان اتفاق می‌افتد که پس از رخ دادن این فرآیند بدن دچار تغییراتی نظیر پوکی استخوان، چاقی شکمی و .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

.. می‌شود.

وی با بیان اینکه تغییرات رخ داده در بدن خانم‌ها پس از دوره یائسگی منجر به افزایش ریسک ابتلا به بیماری‌های قلبی _ عروقی خواهد شد، ادامه داد: مدیریت رخداد نارسایی زودرس تخمدان در جهت جلوگیری از بروز مشکلات ثانویه بسیار پراهمیت است. توجه به توصیه‌های تغذیه‌ای و ورزش مستمر می‌تواند موثر عمل کند.

این مشاور تغذیه با تاکید بر اهمیت رعایت نکات تغذیه‌ای در دوره یائسگی گفت: مقابله با فاکتورهایی که باعث چاقی شکمی و ایجاد چربی‌های التهابی می‌شوند از بروز مشکلات قلبی _ عروقی جلوگیری می‌کند.

وی با اشاره به اینکه دیگر عارضه یائسگی، کاهش توده استخوانی در افراد است، اظهار کرد: به طور کلی یائسگی در سن طبیعی نیز منجر به بروز این مشکل می‌شود، اما نکته حائز اهمیت در افراد جوانی که دچار نارسایی زودرس تخمدان می‌شوند این است که پوکی استخوان در سنین پایین‌تر برایشان اتقاق می‌افتد که مدیریت این مسئله می‌تواند در سنین بالاتر به آنها کمک کند.

افغان تصریح کرد: مصرف ویتامین D و کلسیم به همراه ورزش سبک و منظم به این افراد توصیه می‌شود. از آنجایی که ریسک شکستگی استخوان ناشی از پوکی استخوان در این افراد بالا است، نباید ورزش و فعالیت بدنی سنگین انجام دهند. آغاز فعالیت‌های بدنی با ورزش‌های تعادلی و پس از تقویت عضلات بسیار مناسب است. پس توصیه نمی‌کنیم فعالیت بدنی را با پیاده‌روی و دویدن آغاز کنند.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: یائسگی زودرس یائسگی پوکی استخوان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۳۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!

به گزارش "ورزش سه"، در حالی‌که آاِک با نتیجه ۳-۲ از پائوک عقب بود، ماتیاس آلمیدا، سرمربی آاِک، در کنار خط به‌شدت عصبانی بود و پس از پایان بازی با یکی از افرادی که گفته می‌شود از ناظران بازی بوده است درگیر شد.

این مربی سپس با سرجیو اولیویرا و یکی دیگر از بازیکنان خودش که قصد داشتند برای پایان دادن به درگیری دخالت کنند درگیر شد و کم کم این موضوع تبدیل به یک درگیری بزرگ شد.

در ادامه نیروهای امنیتی و کادر فنی دو تیم برای جدا کردن افراد حاضر در درگیری اضافه شدند اما ناگهان آلمیدا گردن یکی از افراد حاضر در درگیری را از پشت گرفت و به او آسیب زد.

پس از دقایقی درگیری، بالاخره نیروهای امنیتی موفق به پراکنده کردن جمعیت و خاتمه دادن به آن شدند. به گزارش نشریه یونانی اسپورتال، مردی که آلمیدا گردنش را گرفته بود، یک مقام رسمی از سمت فدراسیون بوده است که برای اداره پیشگیری از خشونت در ورزش کار می‌کند.

آلمیدا در کنفرانس مطبوعاتی خود پس از بازی به این درگیری پرداخت و اعلام کرد که از فردی که گردنش را گرفته بود عذرخواهی کرده است.

او همچنین گفت:«دیدید چند نفر در کنار زمین بودند؟ چیزی که من همیشه می‌گویم این است که اگر بخواهیم وضعیت فوتبال یونان را تغییر دهیم، این همه آدم نمی‌توانند در کنار زمین باشند.»

بر اساس گزارش رسانه‌های یونانی، آلمیدا به دلیل این درگیری با محرومیت سه جلسه‌ای روبرو شده است.

دیگر خبرها

  • یک عامل مهم ابتلا به یائسگی زودرس
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی
  • بهترین ورزش برای تقویت قوای جنسی چیست؟
  • مصرف الکل‌های سمی در هر اندازه‌ای خطرناک است
  • الکل‌های دست‌ساز و قاچاق زمینه‌ساز بروز مسمومیت
  • مصرف الکل های سمی در هر اندازه ای خطرناک است
  • درگیری بزرگ در لیگ یونان: نتوانستند مربی را کنترل کنند!
  • ۵ درصد جرایم رانندگی اشتباه ارسال می‌شود/ دو علت بروز خطا
  • جمع‌آوری ۱۱۹۶ کودک کار در طرح مقابله با کلونی‌های آسیب‌پذیر
  • تأمین سلامت افراد مهم‌ترین رکن پیشرفت جامعه‌