Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو کمیسیون عمران مجلس از وجود معادل ۶۰۰ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌کاره در کشور خبر داد و گفت: سهم زیادی از پروژه‌های عمرانی نیمه کاره کشور از توجیه اقتصادی و فنی خارج شده‌اند. ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۲ استانها گیلان نظرات - اخبار استانها -

حسن خسته‌بند در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت از تصویب لایحه مشارکت عمومی و خصوصی با هدف واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش خصوصی خبر داد و اظهار داشت: در حال حاضر معادل 600 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌کاره در کشور وجود دارد که سهم زیادی از آن‌ها از توجیه اقتصادی و فنی خارج شده‌اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عضو کمیسیون عمران مجلس با تأکید بر اینکه کلیات لایحه مشارکت عمومی و خصوصی چندی قبل در کمیسیون عمران مجلس به تصویب اعضاء آن رسیده است عنوان کرد: تمام سعی و تلاش ما این است که تا پیش از پایان سال و تا قبل از ارائه لایحه بودجه سال 99 این لایحه در صحن علنی مجلس مطرح و مصوب شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس موضوع پرداخت اعتبارات برای ساخت پروژه‌های نیمه‌تمام به صورت اسناد خزانه به پیمانکاران را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: دولت اقداماتی در این حوزه انجام داده اما آن‌چه که در این‌جا کاملاً مشخص است اعطای اسناد خزانه خود به خود در روند اجرای پروژه‌های عمرانی اثرمنفی می‌گذارد.

پروژه‌های آبخیزداری در 20 حوزه آبخیز گیلان اجرا می‌شودکرمان| کمتر از یکسال تا اتمام پروژه آبرسانی از سد نساء28 پروژه آموزشی و ورزشی جدید در استان اردبیل به بهره‌برداری می‌رسد

خسته‌بند با بیان اینکه برای تکمیل و بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی نیمه تمام کشور با وجود تزریق تدریجی اعتبارات به صرف زمان بسیار طولانی تا حد نزدیک به 30 سال نیاز است ابراز داشت: در حال حاضر معادل هزار و 700 هزار میلیارد تومان نقدینگی در دست مردم وجود دارد که باید از آن به درستی استفاده شود.

وی زمینه‌سازی برای حرکت نقدینگی به سمت مشارکت در اجرای پروژه‌های عمرانی به‌ویژه طرح‌های نیمه‌تمام را در این برهه از زمان لازم و ضروری خواند و عنوان کرد: اگر تنها یک سوم نقدینگی هنگفتی که در کشور وجود دارد به سمت طرح‌های نیمه تمام سوق داده شود بسیاری از آن‌ها از حالت رکود فعلی خارج می‌شوند.

عضو کمیسیون عمران مجلس از تلاش دولت برای تحقق طرح واگذاری پروژه‌های عمرانی نیمه تمام به بخش خصوصی سخن گفت و اظهار داشت: دولت هم تمایل به انجام این کار جهت واگذاری طرح‌ها به سرمایه‌گذاران بخش خصوصی دارد اما فعلاً جدیت لازم برای انجام و شروع این موضوع در آن دیده نمی‌شود.

نماینده مردم بندرانزلی در مجلس یکی از راهکارهای اساسی جهت تکمیل طرح‌هایی که زیان‌ده هستند را اعطای یارانه به آن‌ها از سوی دولت اعلام کرد و گفت: اگر ضرر اجرای این پروژه‌ها با استفاده از یارانه‌های پرداختی جبران شود مطمئناً بخش خصوصی و سرمایه‌گذاران نیز جهت مشارکت در اجرای آن‌ها اعلام آمادگی می‌کنند.

انتهای پیام/ن

R7877/P/S6,71/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۶۴۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد

ایسنا/اصفهان فرماندار تیران و کرون گفت: تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدرسه‌سازی در اولویت و دستور کار اداره کل نوسازی و تجهیز مدارس و همچنین مجمع خیرین مدرسه‌ساز قرار گیرد.

علی محمدی کیا امروز (چهارشنبه، پنجم اردیبهشت) در جلسه شورای آموزش و پرورش تیران و کرون، اظهار کرد: در حال حاضر ۳۶ پروژه احداث آموزشگاه جدید در حال انجام است که با توجه به نیاز به محیط جدید آموزش اولویت بخشی به این پروژه‌ها ضرورت دارد.

وی افزود: خیرین مشارکت در اجرا و احداث این پروژه‌ها داشته‌اند و بخش عمده نیاز مدارس این منطقه به همین خاطر رفع شده است.

فرماندار تیران و کرون ادامه داد: حدود ۱۰ مدرسه در این منطقه فرسوده و قدیمی هستند که برنامه‌ریزی برای احداث محیط جدید باید انجام و برای جذب خیرین زمینه سازی شود.

وی با اشاره به سرویس مدارس و بعضی از نارضایتی‌های خانواده‌ها در این خصوص، خاطرنشان کرد: مدیریت سرویس مدارس باید در کارگروه تخصصی با محوریت سازمان حمل و نقل شهرداری تیران صورت گیرد.

به گفته محمدی کیا نظارت بر کیفیت و قیمت ضروری بوده و باید دغدغه دانش‌آموزان و خانواده‌ها که از جمله آن افزایش قیمت است مورد دقت و کارشناسی قرار گیرد.

وی همچنین به بزرگداشت هفته مقام معلم اشاره و اظهار کرد: تکریم معلمان به‌صورت مردمی و مشارکت دستگاه‌های اداری انجام شود و با انسجام عمومی همراه باشد.

فرماندار تیران و کرون همچنین بر ضرورت گسترش فرهنگ علم آموزی و نهادینه سازی توصیه‌های شهید مطهری تاکید و تصریح کرد: مساجد بهترین محافل برای چنین اقدام و همچنین تکریم معلمان هر محله هستند که باید ادارات اوقاف و امور خیریه و تبلیغات اسلامی در این خصوص مشارکت کنند.

وی با بیان اینکه جامعه نیازمند فراگیری مفاهیم انسان‌سازی و تربیتی است، خاطرنشان کرد: اندیشه‌های استاد مطهری برای گره‌گشایی از مشکلات کارگشا بوده امکان پیشرفت را فراهم می‌کند و تیم‌سازی و تربیت نیروی انسانی متعهد نقش بسزایی دارد.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ 
  • امام جمعه اردبیل به بذرپاش: خودت را در این پروژه بدنام نکن /امام جمعه تبریز: دولت و مجلس برای معیشت کارگران توان مضاعف بگذارند
  • نوه امام خمینی در خارج از کشور چه کاره است؟ /خاطرات عروس بزرگ امام از فوت دو فرزندش و علت آن
  • ۴۰ هزار پروژه نیمه تمام استانی در کشور وجود دارد
  • ۱۴ همت پروژه اقتصادی و عمرانی گیلان در سفر رئیس جمهور به بهره‌برداری می‌رسد
  • نیاز ۱۵۷ میلیارد تومانی اعتبار برای ۳۷ پروژه نیمه‌کاره حوزه بهداشت
  • آیت‌الله رئیسی: شرکت‌ها و متخصصان ایرانی آماده مشارکت در پروژه‌های عمرانی سریلانکا هستند
  • پروژه های عمرانی گیلان سرعت می گیرد/ زباله سوز رشت نیازمند اعتبار ۲۰۰۰ میلیاردی
  • مسیر فعلی مونوریل قم توجیه ترافیکی ندارد
  • تکمیل پروژه‌های نیمه تمام مدارس تیران در دستور کار قرار گیرد