Web Analytics Made Easy - Statcounter

محسن علیزاده مدیرکل کمیته امداد استان یزد در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، با اشاره به موضوع برون‌ سپاری خدمات مددکاری این نهاد طبق برنامه ششم توسعه، گفت: گام نخست طرح برون‌ سپاری امور مددکاری کمیته امداد تا پایان شهریورماه سال جاری در استان یزد اجرا می‌شود.

او افزود: برون‌سپاری ۳۰ درصد از پرونده‌های حمایتی مددجویان سالمند تحت حمایت از طریق مراکز نیکوکاری منتخب فعال استان با انعقاد تفاهم‌نامه همکاری انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل کمیته امداد استان یزد ادامه داد: طبق شاخص‌های تعریف‌شده، سالمندان خانوار‌های تک‌نفره فاقد بستگان مؤثر، دارای بیماری صعب‌العلاج و سالمندان بیمار زمین‌گیر در اولویت این طرح قرار دارند.

او افزود: اطلاعات پرونده‌های قابل برون‌سپاری تا زمان انتقال به مراکز نیکوکاری بروز رسانی شده و آموزش‌های لازم به مددکاران مراکز نیکوکاری ارائه می‌شود و خانواده‌های تحت حمایت برای همراهی و همکاری با مددکاران مراکز توجیه می‌شوند.

علیزاده با اشاره به نقش مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح گفت: دریافت و دسته‌بندی پرونده‌های مددجویی در قالب سیستم نرم‌افزاری، برنامه‌ریزی برای بازدید و سرکشی از منزل مددجویان، تکمیل اطلاعات هویتی و اخذ مدارک موردنیاز، پیگیری برای نگهداری و مراقبت ویژه از سالمندان ازکار افتاده و بیماران زمین‌گیر از طریق ترغیب و هدایت فرزندان و بستگان دارای تمکن مالی و پیگیری برای تأمین هزینه‌های درمانی بیماران فاقد توانایی و صعب‌العلاج از طریق بستگان، حامیان، خیران و بیمه‌ها ازجمله وظایف مراکز نیکوکاری در اجرای این طرح است.

او ادامه داد: پیگیری و رسیدگی به ارتقای وضعیت بهداشت و سلامت سالمندان، همکاری در توزیع بسته‌های حمایتی تأمین‌شده و تلاش برای ارتقای سطح امید به زندگی و نشاط در بین سالمندان از دیگر وظایف مراکز نیکوکاری در این خصوص است.

انتهای پیام /ت

واگذاری امور مددکاری به مراکز نیکوکاری

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: کمیته امداد اخبار سلامت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۰۹۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند

به گزارش خبرگزاری مهر، نشست امضای تفاهمنامه همکاری نهاد کتابخانه های عمومی کشور با کمیته امداد امام خمینی (ره) فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت در دفتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

این تفاهمنامه با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی، راه اندازی مراکز مشاوره در کتابخانه های عمومی و اجرای طرح «راه زندگی» با حضور مهدی رمضانی دبیر کل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

برنامه مورد اشاره فردا یکشنبه ۹ اردیبهشت از ساعت ۱۵ تا ۱۷ در فتر مرکزی کمیته امداد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.

کد خبر 6090181 فاطمه میرزا جعفری

دیگر خبرها

  • پرداخت ۶۰ درصد بودجه مصوب اشتغال مددجویان کمیته امداد اردبیل
  • افزایش ۳۰ درصدی مستمری مددجویان ایلام در سال جاری
  • بهره برداری از ۲۱۰۵ واحد مسکن مددجویی کمیته امداد خراسان رضوی شد
  • نهاد کتابخانه‌ها با کمیته امداد تفاهمنامه امضا می‌کند
  • ۸۴۲ هکتار از اراضی ملی به شهرک‌های صنعتی و کشاورزی واگذار شد
  • واگذاری ۲ هزار میلیارد تومان پروژه نیمه‌تمام ایلام به بخش خصوصی
  • واگذاری زمین به خانوار‌های ایثارگر در آذربایجان شرقی
  • زمین به ۱۷۷ خانوار ایثارگر آذربایجان شرقی واگذار شد
  • توسعه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی برای مدد جویان کمیته امداد امام خمینی (ره)
  • برپایی اردوی جهادی پزشکی از سوی کمیته امداد شهر قدس