Web Analytics Made Easy - Statcounter

رییس فدراسیون فوتبال گفت: امیدوارم علاقمندان به فوتبال شاهد یک لیگ پویا، جذاب و به یادماندنی باشند.

به گزارش ایسنا به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، مهدی تاج، رییس فدراسیون فوتبال در گفت‌وگویی درباره موضوعات مختلف توضیحاتی ارائه کرد.

متن این پرسش و پاسخ به شرح ذیل است؛

* از جلسه‌تان با وزیر ورزش و جوانان آغاز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

محور این نشست چه بود؟
بله، نشست خوبی با سلطانی‌فر داشتیم. در این نشست که صالحی امیری و مهندس کریمی، رییس شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور هم در آن حضور داشتند، وضعیت ورزشگاه‌هایی که قرار است در آن فصل جدید لیگ برتر برگزار شود، مورد بررسی و تحلیل قرار گرفت. جا دارد از پیگیری و همراهی ویژه وزیر ورزش و جوانان و هم‌چنین تلاش‌های ادارات کل وزرش و جوانان، شرکت توسعه و نگهداری اماکن ورزشی کشور و باشگاه‌ها تشکر و قدردانی کنم که در این مسیر فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ را یاری رساندند.

خوشبختانه روز گذشته، رییس سازمان لیگ هم گزارش مبسوطی درباره آخرین وضعیت ورزشگاه‌ها به جامعه فوتبال ارائه کرد. ارزیابی کلی من از تلاش‌های صورت گرفته در جهت تحقق الزامات مدنظر در ورزشگاه‌ها مثبت است. طبق برنامه، لیگ برتر در ورزشگاه‌هایی که حائز شرایط برگزاری هستند به انجام خواهد رسید. در نهایت امیدوارم مردم علاقمند شاهد یک لیگ پویا، جذاب و به یادماندنی باشند.

* از تیم ملی چه خبر؟ در روزهای اخیر برخی اخبار نگران کننده شنیده شد.

در فدراسیون فوتبال با افتخار برای شادی دل مردم عزیزمان کار می‌کنیم. حتما می‌دانید تا پایان سال، تیم ملی بزرگسالان، تیم المپیک، تیم‌های جوانان و نوجوانان و تیم‌های ملی فوتسال و فوتبال ساحلی در رقابت‌های مهمی به میدان خواهند رفت‌. روشن و طبیعی است که آماده‌سازی و پشتیبانی این تیم‌ها، فرآیند خاص خود را می‌طلبد و شکی نیست که در شرایط تحریم‌های ناعادلانه، فدراسیون فوتبال می‌بایست پول‌های خود در فیفا و هم‌چنین سایر منابع درآمدی را احیا کند. این مسیری است که حتما فدراسیون تلاش خواهد کرد تا با بهره بردن از همه ظرفیت‌ها در جهت پشتیبانی از تیم‌های ملی گام بردارد.

بدون شک رقیبان ما در سطح قاره در حال برنامه‌ریزی گسترده هستند و برای تکرار موفقیت‌های گذشته نیازمند کار دوچندان هستیم‌. من به رغم همه تنگناها امیدوارم فوتبال ملی ما در همه رده‌ها در مسیر موفقیت گام بردارد.


* به صورت مشخص‌تر، مباحثی درباره قرارداد مارک ویلموتس و تعهدات فدراسیون فوتبال مطرح است. در این باره چه نظری دارید؟

این پرسش، پاسخ صادقانه‌ای دارد و این که نگرانی در جهت تحقق تعهدات به یک مربی خارجی از جمله دغدغه‌های اصلی من و همکارانم در فدراسیون است. ما هر روز این موضوع را از طرق مختلف پیگیری می‌کنیم و تا حصول نتیجه این روند ادامه دارد. با ایشان هم در تماس مداوم هستیم. به هر حال، مربیانی چون آقای ویلموتس و سایر مربیان خارجی که اکنون در فوتبال ما فعالیت دارند، شاید تجربه این‌چنینی را نداشته باشند. لذا این موضوع کار مدیران را سخت‌تر می‌کند. با این حال، ما برای ایشان شرایط را توضیح داده‌ایم و این که تلاش‌های گسترده فدراسیون برای اجرای تعهدات هم‌چنان ادامه دارد را خاطرنشان کردیم. امیدوارم چرخ اقتصاد فوتبال به طور کلی بهتر بچرخد و در این راستا خوشحالم که با تشکیل سازمان اقتصادی، گام‌های اولیه بلندی برداشته شده است تا فدراسیون به حقوق خود برسد و مسیر درآمدزایی تقویت شود.

* بحث دیگر درباره آقای انصاری‌فرد و موضوع کناره‌گیری ایشان است. در این باره چه نظری دارید؟

آقای انصاری فرد از جمله بزرگان فوتبال و فوتسال هستند که زحمات زیادی هم در این عرصه کشیده‌اند. به هر حال، من از بابت همه تلاش‌های ایشان تشکر می‌کنم. درباره موضوع فوتسال هم در هیات رییسه تصمیم‌گیری خواهد شد.

* به دعوت کنفدراسیون در مسابقات فوتسال جام باشگاههای آسیا حضور خواهید یافت. برنامه این سفر چگونه است؟

بله، البته در حاشیه حضور در روزهای پایانی این رقابت‌ها، برنامه چند جلسه هم هماهنگ شده است. کاملا روشن است ‌که سطح فوتسال در آسیا پیشرفت زیادی کرده و نمایندگان کشورمان هم با علم به این موضوع در میدان حاضر خواهند شد.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: مهدي تاج تيم ملي فوتبال ايران مارک ویلموتس

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۲۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»

مسئله واگذاری روستاهای ارمنستان به جمهوری آذربایجان به موضوع جنجال برانگیزی بدل شده است. در همین راستا، نیروهای پلیس ارمنستان روز جمعه با ساکنان یک روستای مرزی این کشور درگیر شدند و افراد دیگری از جمله یک نماینده مخالف پارلمان را در بحبوحه اعتراضات جاری علیه برنامه «نیکول پاشینیان» جهت واگذاری چهار منطقه مرزی به جمهوری آذربایجان بازداشت کردند.

طبق گزارش خبرگزاری «آرمن‌پرس»، نخست‌وزیر ارمنستان تاکید می‌کند که این تصمیمات برای «تثبیت تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان» اتخاذ شده است.

پاشینیان طی سخنرانی در یک سالن تئاتر در شهر «گاوار» ارمنستان بیان کرد: «یکی از شهروندان از من پرسید که چرا روستاهای خود را به آذربایجان واگذار می‌کنیم. این یک سوال بسیار مهم است. اکنون نمی‌خواهم آنچه را قبلا در برخی سطوح سیاسی گفته‌ام بازگو کنم - در این خصوص که هرگز چنین روستاهایی در ارمنستان وجود نداشته است - اما می‌خواهم مورد بسیار مهمی را بیان کنم. چرا ما چنین تصمیم‌هایی می‌گیریم؟ ما این تصمیم‌ها را می‌گیریم تا تمامیت ارضی ارمنستان را تثبیت کنیم.»

او تاکید کرد: «پست‌های نصب ‌شده در مرز ارمنستان و آذربایجان به عنوان سنگ بنای تمامیت ارضی جمهوری ارمنستان است. ما این تصمیمات را با این درک می‌گیریم که اگر یکی از پیش نیازهای اساسی دولت شهروندان آن باشند، دومین پیش نیاز سرزمین و تمامیت ارضی آن است. تمامیت ارضی به چه معناست؟ تمامیت ارضی به قلمرو شناخته شده بین‌المللی یک کشور اشاره دارد. ممکن است سرزمینی وجود داشته باشد، اما ممکن است در سطح بین‌المللی به رسمیت شناخته نشود.»

وزارت کشور جمهوری آذربایجان هفته گذشته اعلام کرد که ارمنستان تعیین مرز با جمهوری آذربایجان در بخش باغانیس-ووسکپار در استان تاووش را آغاز کرده است. اما این وزارتخانه در بیانیه‌اش تاکید کرد: «به اطلاع می‌رسانیم شایعاتی مبنی بر اینکه بخشی از قلمرو حاکمیت جمهوری ارمنستان به آذربایجان واگذار خواهد شد، صحت ندارد.»

منبع: ایسنا

دیگر خبرها

  • فدراسیون فوتبال دوباره درخواست حواله خودرو داد
  • ممبینی: نمی‌توانیم درباره VAR خیلی اطلاعات بدهیم
  • گفتم یا قهرمان می‌شوم یا به خانه می‌روم!
  • ممبینی: فردا درمورد پاداش تیم ملی فوتسال تصمیم می‌گیریم
  • تابع فضاسازی ها تصمیم قضائی نمی گیریم
  • ممبینی خبر داد: افزایش پاداش تیم‌های ملی با یکسری پروتکل‌ها
  • دلیل پاشینیان برای «واگذاری روستاها به آذربایجان»
  • حمید رسایی: هیات رییسه مجلس باید امکانات ابتدایی مانند خانه و خودرو برای نمایندگان فراهم کند
  • تصمیم مهم کمیته فوتسال و فوتبال ساحلی آسیا با ریاست تاج
  • جلسه فوتسال و فوتبال ساحلی AFC با ریاست مهدی تاج