Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از همدان، عادل عربی، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان همدان گفت: پس از برگزاری نشست تحلیل ذینفعان تالاب آق گل در خرداد ماه سال جاری، اولین کارگاه دو روزه با عنوان «ارزش ها، تهدیدها، کارکردها و تدوین چشم انداز، هدف کلی و اهداف راهبردی تالاب آق گل» برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او با بیان اینکه این کارگاه دو روزه در روزهای ۲۶ و ۲۷ مرداد ماه با هدف تدوین برنامه جامع مدیریت زیست بومی تالاب آق گل و با حضور دست اندرکاران و ذینفعان دو استان همدان و مرکزی برگزار می شود ادامه داد: بازدید میدانی از تالاب آق گل، تشکیل گروه های کاری، مروری بر نحوه استقرار مدیریت زیست بومی و نوه تدوین برنامه مدیریت تالاب آق گل توسط نماینده دفتر حفاظت و احیای تالاب های سازمان حفاظت محیط زیست و سخنرانی مسئولان از جمله برنامه های این کارگاه است.

عربی بیان کرد: اولویت محیط زیست احیا و حفاظت از تالاب ها است که استان همدان در این زمینه برنامه ویژه ای دارد.

او با بیان اینکه درخصوص حق آبه این تالاب مشکلاتی وجود دارد و در این زمینه با استان مرکزی نشست مشترک برگزار شده است اضافه کرد: همدان برای احیای تالاب ها برنامه دارد و در زمینه تالاب آق گل قدم های مثبتی برای گرفتن حق آبه این تالاب برداشته شده است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان افزود: تالاب آق گل در جنوب شرقی ملایر و در مرز استان‌های همدان و مرکزی با وسعتی افزون بر ۸۳۰ هکتار واقع شده و در فهرست آثار ملی ایران به ثبت رسیده است.

انتهای پیام/ ش

کارگاه تدوین طرح جامع مدیریت زیست بومی تالاب«آق گل» برگزار می شود

 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: محیط زیست تالاب آق گل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۳۴۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تدوین اصول سه گانه در روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور

به گزارش گروه آموزش و دانشگاه خبرگزاری علم و فناوری آنا، نشست تبیین روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور با سخنرانی دکتر ناصر باقری مقدم رئیس گروه مطالعات راهبردی علم و فناوری و آینده‌نگاری و دبیر ﺭﻭﺯﺁﻣﺪﺳﺎﺯی نقشه جامع علمی کشور ﻓﺮهنگستاﻥ ﻋﻠﻮﻡ به صورت مجازی و از طریق اسکای روم با حضور اکثریت نمایندگان هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار شد.

 

دکتر باقری مقدم بهره‌مندی از نقطه نظرات دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی و پژوهشی سراسر کشور را فرصت مغتنمی در مسیر روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور خواند.

 

وی در ابتدا به بیان سرفصل‌های نقشه جامع علمی کشور پرداخت و یکی از ایرادات وارد به نقشه جامع علمی کشور را زیاد بودن تعداد اولویت‌ها خواند.

 

ﻣﺪﯾﺮ ﺭﻭﺯﺁﻣﺪﺳﺎﺯی نقشه جامع علمی کشور ﻓﺮهنگستاﻥ ﻋﻠﻮﻡ به تعریف انواع سیاست‌ها و تحلیل آنها در نقشه جامع علمی کشور پرداخت.

 

به اعتقاد وی تاکنون نیمی از نقشه جامع علمی کشور پیاده شده و در حال اجرایی‌سازی است و بخش‌های مهمی از آن هم هنوز اجرایی نشده که باید در روزآمدسازی مورد توجه قرار گیرند.

 

وی در ادامه گفت: یک سری اصول را در روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور مد نظر قرار دادیم. اولین اصل این است که به دنبال بازنگری هستیم و نه اینکه یک نقشه جامع علمی جدیدی را تهیه کنیم. اصل دوم این است که کماکان به بحث اولویت‌گذاری عمودی در نقشه خواهیم پرداخت اما راهبردهای افقی را هم مورد توجه قرار می‌دهیم. اتخاذ دو رویکرد توامان فنی- اقتصادی و اجتماعی- فنی اصل سوم است.

 

باقری مقدم بیان کرد: به بحث گفتمان سازی عمومی و نخبگانی و جلب مشارکت حداکثری دانشگاهها و مراکز تحقیقاتی در روزآمدسازی نقشه توجه ویژه‌ای خواهد شد.

 

وی در ادامه به تشریح ساختار روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور پرداخت و گفت: در هنگام تفکیک نقشه به بخش‌های مختلف، چهارده بسته کاری تعریف شد تا برای هرکدام ساز و کار روزآمدسازی را بیندیشیم. هر کدام از این بسته‌ها بنا به وضعیتی که اکنون دارند ممکن است کمابیش نیاز به روزآمدسازی و تعیین کمیت داشته باشند.

 

وی گفت: هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی در تک تک این بسته‌های کاری می‌توانند به ما کمک فکری بدهند.

 

ﻣﺪﯾﺮ ﺭﻭﺯﺁﻣﺪﺳﺎﺯی نقشه جامع علمی کشور ﻓﺮهنگستاﻥ ﻋﻠﻮﻡ مهمترین فعالیت‌های مورد انتظار در کارگروه‌های تخصصی برای هر یک از این بسته‌های کاری را مورد اشاره قرار داد که قرار است با رویکرد دلفی انجام شوند و ادامه داد: هیئت‌های اندیشه‌ورز در دو مورد تحلیل نظرات خبرگان حقیقی و حقوقی در حوزه مربوطه و استفاده حداکثری از ظرفیت تخصصی کشور در حوزه مربوطه و مدیریت جریان گفتمان سازی و ترویج در طول فرآیند می‌توانند کمک زیادی کنند.

 

در ابتدای جلسه نیز دکتر محمدرضا مصوری کارشناس معاونت آموزش و پژوهش ستاد علم و فناوری شورای عالی انقلاب فرهنگی با ارائه توضیحات پیرامون نشست پرداخت.

 

وی دلیل برگزاری این نشست را درخواست بسیاری از هیئت‌های اندیشه‌ورز استانی برای تشکیل یک بحث تبیینی پیرامون نحوه روزآمدسازی، نگرش به قضیه روزآمدسازی نقشه و اینکه در چه کمیت و کیفیتی این قضیه می‌تواند صورت بگیرد دانست.

 

 

 

 

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • برنامه‌های دهه کرامت با حضور پرچم متبرک و خادمین حرم در همدان
  • تدوین اصول سه گانه در روزآمدسازی نقشه جامع علمی کشور
  • اصفهان قطب مدیریت پسماند در کشور است
  • توسعه پایدار بر مبنای حفاظت محیط زیست صورت گیرد
  • بلاتکلیفی ۸ ماهه یک مصوبه مهم زیست‌محیطی در استانداری کهگیلویه و بویراحمد
  • کارگاه آموزشی جامع مدیریت امور قرآنی در یاسوج برگزار شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده بعد از ۲۵ سال احیا شد
  • تالاب گرده‌قیت نقده احیا شد
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • کاهش ۳۰ درصدی شمار پرندگان مهاجر