Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-07@09:42:27 GMT

راه‌اندازی مهدکودک قرآنی «خورشید بی‌نشان» در همدان

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۱۳۵۹

راه‌اندازی مهدکودک قرآنی «خورشید بی‌نشان» در همدان

بنفشه منوچهری، مدیر مؤسسه قرآنی «خورشید بی‌نشان» در گفت‌و‌گو با ایکنا از همدان، اظهار کرد: این مؤسسه از ابتدای تابستان سال جاری مجری برنامه‌های متنوعی بوده است.

مدیر مؤسسه قرآنی خورشید بی‌نشان افزود: قرائت، مفاهیم، نهج‌البلاغه، تدبر در قرآن و کلاس‌های حفظ ویژه خردسالان، کودکان و نوجوانان ار دوره‌هایی است که از سوی این مجموعه در طول هفته برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: دوره‌های حفظ قرآن ویژه خردسالان به شیوه‌های جدید همچون نقاشی، بازی، کاردستی و نمایش‌های خلاقانه با مضمون قرآنی برگزار می‌شود.

منوچهری با اشاره به اینکه دوره‌های حفظ قرآن با استقبال خوبی روبرو بوده و دارای مخاطبان بالایی است، گفت: مؤسسه قرآنی خورشید بی‌نشان نمایندگی انتشارات کتب 12 جلدی «دوست من قرآن» در غرب کشور است.

مدیر مؤسسه قرآنی خورشید بی‌نشان ادامه داد: در مجموعه کتاب‌های دوست من قرآن، سوره‌های قرآن به روش‌های جدید همچون نقاشی، کاردستی، معما و ... به خردسالان آموزش داده می‌شود.

وی با بیان اینکه مخاطبان قرآنی این مجموعه کاهش یافته است، گفت: آن زمان که مؤسسه خورشید بی‌نشان در بدترین شرایط مادی و مکانی به سر می‌برد کلاس‌های قرآنی از استقبال خوبی برخوردار بود.

منوچهری ابراز کرد: اما امروز که این مؤسسه به یاری خداوند در وضعیت خوبی قرار داشته و دغدغه مکانی و امکانات ندارد متأسفانه نسبت به گذشته، آمار مخاطبانش کاهش یافته است.

مدیر مؤسسه خورشید بی‌نشان با اشاره به اینکه نسل جدید را نمی‌توان با روش‌های قدیمی جذب کرد، گفت: علت کاهش مخاطبان قرآنی دراین عصر و زمان به آن دلیل است که بسیاری از مربیان همچنان به روش‌های سنتی و مکتب‌خانه‌ای پیش رفته و به روش‌های روز مجهز نمی‌شوند.

وی با اشاره به اینکه امروز والدین برای کودکان و خردسالان خود بیشتر به دنبال کلاس‌های فرهنگی و علمی هستند، ابراز کرد: این مؤسسه امسال برای اولین بار از ابتدای تابستان سال جاری کلاس‌های چرتکه را به سایر دوره‌های خود اضافه کرده است.

منوچهری با اشاره به اینکه در کنار کلاس‌ چرتکه، قرآن نیز آموزش داده می‌شود، گفت: کلاس چرتکه در این مؤسسه با نصف قیمت تعریف شده توسط سایر مراکز مجری این دوره برگزار می‌شود که علت آن نیز جذب کودکان و نوجوانان با قرآن با روش‌های جدید است.

مدیر مؤسسه خورشید بی نشان افزود: برگزاری کلاس‌های رایگان کامپیوتر و مهدویت در کنار دوره‌های قرآنی از دیگر روش‌های است که برای جذب و تشویق هرچه بیشتر نوجوانان به قرآن انجام می‌گیرد.

وی با اشاره اینکه استقبال از کلاس‌های چرتکه، حفظ قرآن، مهدویت، تدبر در قرآن و نهج‌البلاغه خوب و بالا است، بیان کرد: از ابتدای مهر ماه سال جاری، مهد کودک و پیش دبستانی قرآنی این مؤسسه با لحاظ تمام آیتم‌های قرآنی فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.
انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: ایکنا همدان مهد کودک قرآنی تربیت کودک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۳۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»

آئین معنوی جشن تکلیف ۲ هزار دختر افغانستانی در محل برگزاری نخستین نمایشگاه ملی قرآن کریم در کابل برگزار شد. - اخبار بین الملل -

به گزارش دفتر منطقه‌ای خبرگزاری تسنیم، مسئولان برگزاری جشن تکلیف 2 هزار دختر افغانستانی در نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم بیان کردند که برگزاری این جشن یک خاطره شیرین تربیتی و معنوی است.

این برگزارکنندگان افزودند به همین خاطر در نمایشگاهی که با شعار تربیت قرآنی گشایش یافته است، این مراسم معنوی برگزار شده است.

این مسئولان همچنین ابراز امیدواری کردند که در سال‌های آینده نیز با تعداد بیشتری بتوانند در چنین فضاهای معنوی جشن تکلیف برگزار کنند.

 

.

 

نخستین بزرگترین نمایشگاه ملی قرآن کریم در افغانستان، عصر چهارشنبه (12 اردیبهشت 1403) با حضور فرهنگیان، اساتید حوزه و دانشگاه و شماری از مقامات کابل و برخی کشورهای اسلامی در کابل گشایش یافت.

این نمایشگاه با شعار «جامعه افغانی، تربیت قرآنی» برای یک هفته در 25 غرفه درحال برگزاری است.

گشایش بزرگترین نمایشگاه قرآنی در افغانستانحضور قاریان ایرانی در نمایشگاه کابل جلوه‌ای از همدلی دو ملت

انتهای پیام/.

دیگر خبرها

  • تقدیر از مفاخر قرآنی و مفسر کتاب وحی در اردبیل
  • برگزاری کارگاه آموزشی سامانه جامع حمد در یاسوج
  • تقدیر از ۱۵۰ فعال قرآنی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان
  • برگزاری مسابقات قرآن بین کودکان و دانش آموزان در روستای الیف + تصاویر
  • مرحله نهایی جشنواره قرآنی حیات در مشهد برگزار خواهد شد
  • جلوگیری از ناهنجاری‌های جامعه با بهره‌گیری از آموزه‌های قرآن
  • غوغای «فرشته‌های کابلی» در «قصر دارالامان»
  • دیدگاه‌های متعدد در اسلامی‌سازی علوم انسانی بررسی شد
  • اسلامی‌سازی علوم انسانی امری ضروری است
  • رقابت‌های قرآنی دانش‌آموزی استان مرکزی