Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، تمام فدراسیون های ورزشی از کمیته ملی المپیک بودجه ای برای کمک به عملیاتی شدن برنامه های خود به ویژه در بخش المپیک دریافت می کنند. کما اینکه تا به امروز ۸۰ درصد بودجه فدراسیون ها - معادل بودجه سال گذشته - به حسابشان واریز شده است. 

فدراسیون هایی که ورزشکارانشان صاحب سهمیه المپیک شوند اما علاوه بر بودجه مصوب سالیانه خود، از اعتبارات ویژه دیگری هم برخوردار خواهند شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

کیکاووس سعیدی خزانه دار کمیته ملی المپیک در گفتگو با خبرنگار مهر در این مورد توضیح داد و گفت: کمیته ملی المپیک در تلاش برای کمک فدراسیون های المپیکی است تا بتوانند برنامه های پیش بینی شده خود را هرچه بهتر اجرا کنند. بنابراین قرار است فدراسیون هایی که سهمیه المپیک در اختیار می گیرند، از اعتباراتی ویژه و مجزا از بودجه سالیانه بهره مند شوند. 

به گفته وی این بودجه طی دو مرحله و در ماه های مهر و اسفندماه در اختیار فدراسیون ها قرار می گیرد. البته تخصیص این بودجه مشروط به ارائه برنامه و تصویب آن در ستاد عالی بازی های المپیک است. 

خزانه دار کمیته ملی المپیک در مورد رقم پیش بینی شده برای اختصاص این اعتبار به فدراسیون ها گفت: میزان دریافتی کمیته ملی المپیک از خزانه دولت در این زمینه تعیین کننده است. در واقع به تناسب میزبان دریافتی خود به فدراسیون ها کمک خواهیم داشت ضمن اینکه فعلا سقفی هم برای این مهم تعیین نشده است. 

سعیدی در پاسخ به این پرسش که «آیا این اعتبار پیش بینی شده از محل ۲۰ میلیارد تومانی که وعده آن برای کمک به فدراسیون های المپیکی داده شده بود، تامین خواهد شد؟»، گفت: خیر؛ تخصیص ۲۰ میلیاردی از طرف دولت به کمیته ملی المپیک هنوز محقق نشده است. البته رئیس کمیته ملی المپیک در این زمینه و برای تصویب این بودجه رایزنی های زیادی داشته اما هنوز دریافت آن مصوب نشده است. کمک کمیته ملی المپیک به فدراسیون های صاحب سهمیه از محل صرفه جویی ها انجام می شود. 

ذی حساب کمیته ملی المپیک همچنین در مورد میزان اعتبارات تخصیصی به فدراسیون ها گفت: مرحله دوم تخصیص به فدراسیون ها طی روزهای گذشته انجام شد. در این مرحله ۳۰ درصد بودجه فدراسیون ها در اختیارشان قرار گرفت. پیش از این هم معادل ۵ درصد بودجه فدراسیون ها - بر اساس بودجه ۹۷ - به حساب شان واریز شده بود. بدین ترتیب تا به امروز ۸۰ درصد بودجه سال گذشته فدراسیون ها در اختیارشان گذاشته شده است. 

سعیدی تاکید کرد: بودجه سال جاری فدراسیون ها با افزایش ۱۰ درصدی نسبت به سال گذشته تصویب شده است. اینکه مرحله سوم تخصیص چه زمانی انجام شود، مشخص نیست اما در تلاشیم تا با کوتاهترین فاصله، این تخصیص صورت بگیرد. 

کد خبر 4692129 زینب حاجی حسینی

منبع: مهر

کلیدواژه: کیکاووس سعیدی کمیته ملی المپیک لایحه بودجه المپیک 2020 توکیو کسب سهمیه المپیک تیم فوتبال استقلال تهران تیم فوتبال پرسپولیس تیم فوتبال ذوب آهن اصفهان کشتی آزاد تیم ملی والیبال ایران لیگ برتر فوتبال ایران آندره استراماچونی تکواندو کشتی والیبال مسابقات قهرمانی جهان کشتی فرنگی باشگاه پرسپولیس تیم فوتبال الاتحاد عربستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۵۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین؛ با حمایت آقای دکتر مطیعی سرپرست فدراسیون دوومیدانی، نشست صمیمانه مابین دبیر فدراسیون آقای پژمان معتمدی با آقایان حسین رسولی، مهدی صابری، حسن تفتیان و مهدی پیرجهان، ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس در محل فدراسیون برگزار شد. در این جلسه زمان بندی تمرینی ورزشکاران با نظر مربیان هر ورزشکار، برنامه به اوج رسانی عملکرد ورزشی، زمان و محل برگزاری اردوهای تمرینی و الویت مسابقات پیشرو به بحث گذاشته شد.

در این راستا با حضور مدیر روابط بین الملل فدراسیون کلیه مسابقات ثبت شده در لیست فدراسیون جهانی و میزان اهمیت و امتیار کسب شده در هر کدام مورد بررسی قرار گرفت. و در نهایت با توجه به محدودیت زمانی تا کسب سهمیه المپیک که ۱۰ تیرماه سال‌جاری میباشد، مسابقات مد نظر، زمان برگزاری، امکانات مورد نیاز تا کسب سهمیه و هزینه های اردو، ماسور و فیزیوتراپ ورزشی به تصویب طرفین رسید.

لازم به ذکر است این جلسات بصورت مجازی با دو شانس دیگر کسب سهمیه المپیک، خانم فرزانه فصیحی و حمیده اسماعیل نژاد ادامه خواهد داشت.

258 258

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1899772

دیگر خبرها

  • برنامه ریزی برای دونده های شانس کسب سهمیه المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • نشست صمیمی دبیر فدراسیون دوومیدانی با ورزشکاران شانس کسب ورودی المپیک ۲۰۲۴ پاریس
  • گزارش مرکز پژوهش‌های مجلس از میزان تخصیص بودجه عمومی به رسانه‌ها در لایحه بودجه ۱۴۰۳/ صداوسیما ۲۴ هزار میلیارد تومان
  • شجاعی: علت پشت کردن بازیکنان به تیم ملی والیبال باید روشن شود/ کسب سهمیه المپیک شرط دارد
  • آنهایی که اهل ژیمناستیک نیستند، به انتخابات نیایند
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم
  • حسین رسولی: در رنکینگ المپیک از سهمیه دور می‌شوم 
  • ژیمناستیک ایران، آماده خروج از دوران برزخ
  • نقش اینچه درگاهی در موفقیت تاریخی ژیمناستیک ایران
  • باید به سهمیه المپیک برسیم