Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار اقتصادی ایلنا، محمد مخبر در مراسم آغاز پویش ملی مشق احسان با بیان اینکه عزت نظام و نفوذ نظام مدیون رهبری و خون شهدا است، گفت: در آستانه روز غدیر هستیم و معتقدم اگر غدیر جدی گرفته می‌شد عاشورا اتفاق نمی‌افتاد و به طور قطع عدالت در دنیا نهادینه می‌شد.

وی با بیان اینکه بسیاری از حوادث ناشی از جدی گرفته نشدن غدیر خم بوده است، گفت: نادیده گرفتن غدیر خم جزو باقی السیئات است و در طول چند صد قرن اخیر همواره عده‌ای در آن شریک هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس ستاد اجرای فرمان امام با اشاره به دستورات رهبری مبنی بر حمایت از تولید داخلی اظهار داشت: برخی از دستورات رهبری چند وجهی است و تنها یک موضوع را مورد هدف قرار نمی‌دهد. در تولید کالای ایرانی موضوع مهم رونق تولید داخل و اشتغالزایی است و موضوعاتی مانند معیشت و آثار فرهنگی تولیدات داخل را پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به صنعت نوشت‌افزار گفت: این صنعت فرهنگی جزو صنایع مغفول کشور است که می‌تواند اشتغال و به کارگیری نیروهای خلاق را به سرعت به دنبال داشته باشد و بسیاری از مشکلات کشور در زمینه اشتغال را برطرف سازد.

مخبر درباره آثار سوء فرهنگی استفاده از نوشت‌افزار خارجی گفت: در برخی از خانواده‌ها می‌بینیم هر چند مادر چادری است و پدر اهل نماز شب، اما دختر یا پسر خانواده از جنس دیگری است و دختر خانواده از پوشش چادر مادر احساس شرم می‌کند. یکی از مهم‌ترین دلایل این رفتار کودکان استفاده از نوشت‌افزارها و لوازم التحریر خارجی از ابتدای کودکی است.

رئیس ستاد اجرایی فرمان امام با تاکید بر اینکه در بحث صنعت لوازم‌التحریر با قدرت و قوت از تولید آنچه که در کشور تولید داخلی ندارد حمایت می‌کنیم گفت: ضرر حمایت از تولید داخلی در لوازم التحریر را بر عهده می‌گیریم و نفع آن را به افرادی می‌دهیم که در این صنعت مشغول به کار شوند.

مخبر از راه‌اندازی و ایجاد صندوق خطرپذیر برای پشتیبانی از این صنعت خبر داد و گفت: سهم تولید داخل از بازار 35 هزار میلیارد تومانی لوازم التحریر تنها 50 میلیارد تومان است که این عدد بسیار ناچیز محسوب می‌شود و باید آن را تقویت کرد.

وی با بیان اینکه باید به دنبال تقویت کالای ایرانی در این صنعت باشیم اظهار داشت: در جریان وقوع سیل اخیر اجازه ندادیم حتی یک کالای غیرایرانی بین سیل‌زدگان توزیع شود چرا که به دنبال حمایت از تولید داخل در هر شرایطی هستیم.

وی تاکید کرد: ما صفری هستیم که اگر یک عددی در کنار ما قرار بگیرد معنا می‌دهیم و از تمام فعالان در حوزه تولید داخل حمایت می‌کنیم.

مخبر با تاکید بر اینکه محور اصلی نظام عدالت است گفت: تمام فعالیت‌های ما در جهت تقویت این بخش است و عمده فعالیت‌ها را در مناطق محروم به اجرا می‌رسانیم.

رئیس ستاد اجرای فرمان با اشاره به مشکلات دانش‌آموزان در کشور گفت: یکی از موضوعات مهم بحث فضای آموزشی است که تاکنون 1400 مدرسه را به دولت تحویل داده‌ایم و تا ساخت دو هزار مدرسه فعالیت‌مان را در این بخش ادامه می‌دهیم.

وی گفت: موضوع بعدی تجهیزات و لوازم التحریر آموزشی است که از سال گذشته در قالب پویش ملی مشق احسان توزیع و اهدای 150 هزار بسته را آغاز کردیم و قرار بر این است که این تعداد به 500 هزار بسته برسد که 250 هزار بسته را ستاد و نیمی دیگر را گروه‌های مردمی تهیه و توزیع می‌کنند.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: خانواده سیل کودکان حمایت از تولید داخلی نوشت افزار

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۱۷۵۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور


به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای کهگیلویه و بویراحمد، مدیرعامل پتروشیمی گچساران گفت: محصول تولیدی این مجتمع بزرگ صنعتی، اتیلن است که برای تامین نیاز صنایع جانبی وارد لوله اتیلین غرب کشور شد.
مصدقی فر افزود: سالانه یک میلیون تن اتیلن و ۸۴ هزار تن برش پروپان در این مجتمع تولید می‌شود.
وی با بیان اینکه مجتمع پتروشیمی گچساران با سرمایه گذاری بیش از هزار و ۲۰۰ میلیارد یورو ساخته شده است اضافه کرد: مراحل طراحی و ساخت این صنعت به دست متخصصان داخلی اجرا شده است.
 مدیرعامل پتروشیمی گچساران با اشاره به اینکه ۸۳ درصد از تجهیزات بکار رفته در این مجتمع ساخت داخل است گفت:۷۰ شرکت دانش بنیان داخلی در ساخت این مجتمع نقش داشته اند.
مصدقی فر افزود: بومی سازی مجتمع پتروشمی گچساران دست کم ۲۶۹ میلیون یورو صرفه جویی ارزی داشته است.
وی با بیان اینکه بیش از هزار و ۵۰۰ تن در قسمت‌های مختلف این مجتمع مشغول بکار هستند اضافه کرد: میزان اشتغال غیر مستقیم آن نیز ۴ هزار نفر برآورد شده است.
دو صنعت جانبی پتروشیمی در استان در حال ساخت است که با بهره برداری از آنها زنجیر تولید فراورد‌های گازی استان تکمیل می‌شود.

دیگر خبرها

  • پازوکی :تولیدکنندگان خواستار افزایش قیمت لوازم خانگی هستند/ واردات لوازم خانگی همچنان ممنوع است
  • رونق تولید در ایرانی‌ترین صنعت پتروشیمی کشور
  • ۹۹ درصد لوازم خانگی تقلبی در اینجا به فروش می‌رسند | چقدر لوازم خانگی تقلبی در بازار وجود دارد؟
  • دولت از فعالان بازار لوازم خانگی انتظار معجزه دارد
  • بستنی ایرانی در کدام کشورها پرطرفدار است؟ | خارجی ها بستنی ایرانی را با این طعم‌ها دوست دارند | جدیدترین قیمت بستنی قیفی، متری، سنتی و ویژه را ببینید
  • کشف ۲ محموله کالای قاچاق ۱۸۰ میلیاردی در تهران
  • استقبال وزیر تانزانیایی از انتقال دانش فنی ساخت لوازم خانگی ایرانی
  • راهنمای جامع برای تهیه قطعات ماشین لباسشویی
  • راه‌های تشخیص کالای تقلبی از اصلی در بازار لوازم یدکی خودرو | علامت استاندارد تقلبی یا اصل؟
  • ۳۰ درصد بازار سرمایه در اختیار صنعت پتروشیمی/ فاز ۱۴ پارس جنوبی تماماً ایرانی است