Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «وانا»
2024-04-30@00:37:01 GMT

الزام تفکیک زباله در ادارات دولتی استان تهران

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۲۰۹۵

الزام تفکیک زباله در ادارات دولتی استان تهران

به گزارش وانانیوز، 

 مجتبی یزدانی در نشست خبری امروز (چهارشنبه) در تشریح آخرین اقدامات معاونت خدمات شهری شهرداری تهران گفت: برای بوستان پردیسان با توجه به توافقاتی که انجام شده بود همچنین با توجه به جمعیت زیادی که از این بوستان استقبال می‌کنند و در آن حضور پیدا می‌کنند برای اینکه اختلافی ایجاد نشود ما به سراغ ارائه خدمات در این بوستان رفتیم؛ به‌شکلی که پارکینگ‌ها در این بوستان اصلاح و سرویس‌های بهداشتی بازسازی و تعدادی اضافه شد همچنین کل آسفالت پارک تعویض و مبلمان شهری در آن ساماندهی داده شد اما در خصوص بحث پوشش گیاهی ما هیچ دخالتی در این بوستان انجام ندادیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: در خصوص خدماتی که در راهپیمایی عظیم اربعین ارائه می‌شود سال گذشته هزینه‌ای معادل هشت میلیارد تومان ثبت شد اما باید به این نکته توجه کنیم که با هماهنگی‌های انجام شده با مسئولان عراقی و مسئولان داخل کشور توانستیم هزینه‌ها را کاهش دهیم. برای امسال نیز ما پیشنهاد ۱۰ میلیارد تومان را برای شورای شهر تهران ارسال کرده‌ایم و منتظر تصمیم‌گیری شورا هستیم. بی‌تردید ما در عراق زیر نظر مسئولان عراقی کار خواهیم کرد و در تمامی بخش‌ها تابع آنان خواهیم بود.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص توافقات و همکاری‌های این معاونت با آب و فاضلاب تهران و عملکرد معاونت خدمات شهری در حوزه آبیاری فضاهای سبز شهر تهران گفت: باید از مدیرعامل آب و فاضلاب شهر تهران قدردانی کنیم چرا که همکاری بسیار خوبی در حوزه تأمین آب فضای سبز شهر تهران با ما داشتند. ما در تلاش هستیم که سیستم آبیاری فضای سبز شهر تهران را مکانیزه کنیم و تا پایان امسال مناطق۱، ۲، ۵ و ۶  باید سیستم آبیاری فضای سبز خود را کاملا مکانیزه کنند.

وی ادامه داد: تا پایان آبان‌ماه امسال نیز تمامی چاه‌هایی که مورد بهره‌برداری شهرداری تهران قرار می‌گیرد باید هوشمند شوند. در حال حاضر نیز چاه‌های مناطق۷ و ۱۰ تهران کاملا هوشمند هستند.

یزدانی در خصوص ارائه خدمات رفت و روب و نگهداشت شهر نیز گفت: ما به‌طور روزانه کار عادی خود را انجام می‌دهیم. گاهی در نقطه‌ای از شهر اشکالی پیش می‌آید که با تماس‌های شهروندی متوجه آن می‌شویم و قطعا در سریع‌ترین زمان ممکن نسبت به حل آن اقدام می‌کنیم.

وی درباره نبود مخازن زباله در برخی نقاط شهر و یا تعویض آن‌ها اظهارکرد: در ۶۳ هزار نقطه‌ای که پیش‌تر مکان‌یابی شده جانمایی مخازن زباله انجام شده است. پیمانکاران موظف هستند که در صورت تخریب مخازن زباله نسبت به تعویض آن‌ها اقدام کنند. این موضوع در قرارداد آن‌ها ذکر شده و اگر در جایی کوتاهی انجام می‌شود علت آن عدم نظارت مناطق است البته در حال حاضر سنجشی توسط ما انجام شده تا در نقاطی که نیازمند به جانمایی مخازن هستیم، مخازن را به‌صورت یکجا خریداری و جای‌گذاری کنیم.

معاون خدمات شهری شهرداری تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود از الزام تمامی ادارات استان تهران به تفکیک زباله خبر داد و گفت: مقرر شده این موضوع توسط استاندار تهران به تمامی ادارات ابلاغ شود تا در تمامی ساختمان‌های دولتی کار تفکیک زباله انجام شود. ساختمان‌های شهرداری تهران نیز در حال حاضر این کار را انجام می‌دهند.

انتهای پیام

منبع: وانا

کلیدواژه: تفکیک زباله شهرداری تهران مخازن زباله راهپیمایی اربعین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت vananews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «وانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم

سیدمحسن میرهادی،مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم، فرهنگ‌سازی و آموزش را از موضوعات مهم خدمات شهری دانست و اظهار کرد: اگر شهروندان همکاری و مشارکت نداشته باشند، به شهر پاکیزه نخواهیم رسید. 

وی در خصوص آموزش‌های شهروندی افزود: پساب خاکستری یا فاضلابی که در بعضی مناطق توسط برخی شهروندان وارد معابر شهری می‌شود، یکی از مشکلات مهم محیط‌زیست شهری در قم است.  

مدیرکل نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم خاطرنشان کرد: در این راستا طی هماهنگی با مرکز بهداشت و شرکت آب و فاضلاب مقرر شد که به شهروندان اطلاع‌رسانی کنند که تعداد زیادی توانستند با شبکه آب و فاضلاب ارتباط بگیرند و بسیاری از انشعابات وصل شد.  

میرهادی عنوان کرد: زباله‌های خارج از نوبت که برخی شهروندان در بعضی مناطق خارج از منزل می‌گذارند یکی از معضلات محسوب می‌شود، درحالی‌که ساعت اعلام‌شده برای جمع‌آوری پسماند از ۲۱:۰۰ تا  ۶:۰۰ صبح است.

 وی گفت: نزدیک به ۱۲ درصد از پسماند شهر قم در روز جمع‌آوری می‌شود، باوجوداینکه اطلاع‌رسانی لازم به شهروندان انجام‌شده است و امیدواریم با همراهی مردم بتوانیم زباله روز را کاهش دهیم.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • برگزاری کارگاه آموزشی مدیریت پسماند به مناسبت گرامیداشت هفته زمین پاک
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • معضل بیرون گذاشتن زباله خارج از ساعات تعیین‌شده در قم
  • ضرورت اجرای تفکیک زباله در کردستان
  • الزام شورای عالی معماری جهت تعیین حدود مرزی شهر پردیس
  •  عدم اجرایی شدن کامل طرح تفکیک زباله از مبداء چالشی بزرگ است
  • چرا ادارات دولتی خود را در مسئله حجاب مسئول نمی‌دانند؟
  • اهدا کارت همیار پسماند به دانش آموزان لاهیجانی
  • ۱۲ درصد زباله شهروندان قمی در روز جمع‌آوری می‌شود
  • لزوم افزایش فرهنگ‌سازی جهت تفکیک زباله از مبدا