Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-05-01@00:39:41 GMT

سرریز فاضلاب، دلیل بروز دوباره موارد اسهالی در رفیع

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۲۱۹۱

سرریز فاضلاب، دلیل بروز دوباره موارد اسهالی در رفیع

رئیس مرکز بهداشت خوزستان در خصوص بروز دوباره بیماری‌های روده‌ای در شهر رفیع گفت: دلیل اصلی بروز موارد اسهالی در رفیع، سرریز فاضلاب در شهر بوده است.

دکتر مهدی حسینی‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص بروز دوباره بیماری‌های روده‌ای در شهر رفیع از توابع شهرستان هویزه اظهار کرد: از ۱۴ تا ۱۹ مردادماه در رفیع ۲۲ نفر با عارضه اسهالی به مراکز درمانی مراجعه کردند که از سه نفر از این افراد در مراکز درمانی بستری شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این سه بیمار در چند روز گذشته از مراکز درمانی مرخص شدند و حال همگی آنان خوب است‌.پس از آن، از ۱۹ مردادماه تاکنون هیچ مورد جدیدی از این عارضه اتفاق نیفتاده است.

رئیس مرکز بهداشت خوزستان با اشاره به مشکلات موجود در این منطقه، گفت: دلیل اصلی بروز موارد اسهالی در رفیع، سرریز فاضلاب در شهر بوده است و سرریز فاضلاب به دلیل نشست لوله فاضلاب به طول ۲ کیلومتر رخ داده است.

وی تصریح کرد: اکثر افرادی که در روزهای گذشته در رفیع به عارضه اسهالی مبتلا شدند، کودک بودند که در مجاورت محل‌های سرریز فاضلاب بازی می‌کردند. نمونه برداری موارد اسهالی انجام شده و آموزش های لازم ارائه شده است.

حسینی‌زاده بیان کرد: هر چند در این منطقه آهک‌پاشی جوی‌های روباز انجام شده اما آهک‌پاشی به صورت مستمر مورد نیاز است.

وی با اشاره به وضعیت سلامت آب شهر رفیع عنوان کرد: نمونه‌برداری و کلرسنجی آب این شهر انجام شده و در بررسی‌ها هیچ مشکلی در زمینه آلودگی آب وجود نداشته است اما بحث فاضلاب کماکان وجود دارد و باید به صورت اساسی این مشکل حل شود.

به گزارش ایسنا، رفیع سال گذشته نیز شاهد بروز موارد بیماری‌های روده‌ای و اسهالی در بازه‌ای زمانی بود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آب شرب فاضلاب بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۱۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد

به گزارش قدس خراسان، حسن همتی‌فر، ۱۱ اردیبهشت‌ماه در تشریح این حادثه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یک واحد منزل مسکونی در خیابان شهید واقفی شهر قوچان در پی بروز حادثه انفجاری تخریب شده است.

دادستان عمومی و انقلاب شهر قوچان با بیان اینکه در نخستین لحظات بروز این حادثه نیروهای آتش‌نشانی در صحنه حاضر شده و آتش حاصل از انفجار را مهار کردند، افزود: نیروهای خدماتی در حال حاضر در حال آواربرداری از محل حادثه هستند.

وی با بیان اینکه علت این حادثه در دست بررسی است، گفت: متأسفانه در پی بروز این حادثه یک نفر ساکن منزل مسکونی فوت کرده است.

دیگر خبرها

  • یک کشته در پی انفجار منزل مسکونی در قوچان
  • انفجار منزل مسکونی در قوچان/ یک نفر فوت شد
  • آیا مالاریا از مرزهای شرقی وارد کشور شده است؟
  • اعتراف سازنده واکسن کووید آسترازنکا بعد از ۳ سال
  • واکنش منفی وزارت ورزش نسبت به تغییر نام استقلال؛ این موارد باید رسما به ما اعلام شود!
  • حدود ۱۰۰ درصد مطالبات کارگران در مهاباد بروز است
  • صدور حکم انسداد کد ملی افراد در موارد خاص می‌تواند صورت گیرد
  • پیشتازی ایران در تشخیص مالاریا / مورد بومی ابتلا در کشور گزارش نشده است
  • پیشرفت ایران در تشخیص مالاریا
  • ممنوعیت خرید و فروش اراضی شهرک‌های صنعتی قبل از اخذ پایان‌کار