Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان، مسعود رضایی رئیس بنیاد مسکن لرستان با اشاره به آخرین وضعیت منازل مسکونی مناطق سیل‌زده لرستان اظهار داشت: براساس آخرین آمار تاکنون کار ارزیابی ۴۵ هزار و ۷۰۷ واحد انجام شده‌است.

او با بیان اینکه در مرحله اول ۷ هزار واحد احداثی روستایی، ۸۰۰ واحد احداثی شهری، ۱۴ هزار واحد تعمیری شهری و روستایی و ۱۸ هزار و ۵۰۰ واحد معیشتی سهمیه ابلاغ شده‌است، افزود: برهمین اساس ۳۴ هزار و ۷۰۷ پرونده به سیستم بانکی معرفی‌شده که از این تعداد ۲۸ هزار و ۷۳۳ فقره منجر به عقد قرارداد و همچنین ۲۶ هزار و ۹۶۱ فقره تسهیلات و تاکنون ۸۰ میلیارد تومان تسهیلات بلاعوض در مناطق سیل‌زده پرداخت شده‌است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس بنیاد مسکن لرستان با اشاره به مرحله دوم مصوبه دولت برای پرداخت تسهیلات منازل مسکونی مناطق سیل‌زده عنوان کرد: در ابلاغ مرحله دوم مصوبه دولت ۴ هزار و ۸۵۰ واحد احداثی روستایی، هزار و ۲۰۰ واحد احداثی شهری و هم‌چنین حدود ۴ هزارو ۵۰۰ واحد تعمیری و ۲ هزار معیشتی به استان لرستان ابلاغ شده‌است.

بیشتر بخوانید: پایان تعمیر ۱۱ هزار و ۲۷۸ واحد مسکونی سیل زده لرستان

او بیان کرد: تاکنون در مناطق سیل‌زده حدود ۷ هزار و ۱۰۰ واحد آواربرداری، ۶ هزارو ۳۵۰ واحد پی‌کنی، ۴ هزار و ۵۵۰ واحد آرماتور بندی، ۳ هزارو ۷۰۰ واحد فونداسیون و همچنین نصب ۲ هزارو ۳۰۰ اسکلت، هزار و ۲۰۰ واحد دیوارچینی و حدود ۵۰۰ واحد سقف واحد‌های احداثی زده شده‌است.

رضایی با اشاره به اینکه تاکنون در مناطق سیل‌زده کار ۱۵ هزار و ۵۵۲ واحد تعمیری شروع‌شده که از این تعداد کار تعمیر ۱۴ هزار و ۴۰۰ واحد پایان یافته‌است، گفت: در سراسر استان لرستان افرادی که منازل مسکونی آن‌ها فرسوده است می‌توانند با مراجعه به بنیاد مسکن از تسهیلات بهسازی مسکن روستایی که به‌صورت ۴۰ میلیون تومان تسهیلات و موردی تا سقف ۵ میلیون تومان است متناسب با شرایط اقتصادی خانواده‌ها استفاده و به صورت بلاعوض کمک خواهیم کرد.

رئیس بنیاد مسکن لرستان خاطرنشان کرد: از مردم مناطق سیل‌زده تقاضا داریم خودشان به عنوان محور در بازسازی نقش‌آفرینی کنند و حضور پررنگ‌تر داشته باشند تا قبل از فصل بارندگی و سرما به‌سرانجام برسد، اگر مردم خودشان همکاری نکنند کار بازسازی معنی پیدا نخواهد کرد، چون آنان محور کار بازسازی هستند.

انتهای پیام/ ب

وضعیت مناطق سیل زده لرستان 

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: سیل تسهیلات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۳۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران

محمد آیینی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران  با بیان اینکه  نوسازی واحدهای مسکونی فرسوده در مناطق ۱۷ و ۱۸ تهران آغاز شده است گفت: در منطقه جنوب غرب تهران قرار دارد  از جمله ۱۷ و ۱۸ ، ۱۳ هزار پلاک فرسوده قرار دارد که بخش عمده ای از آنها  واحد های مسکونی کوچک و ریز دانه است.

وی افزود: در سال های گذشته  امکان نوسازی و ساخت را نداشتند که خوشبختانه با پیگیری های انجام شده این روند و موانع برطرف شده است.

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران توضیح داد: با آزادسازی این اراضی ۱۳ هزار پلاک واقع در بافت فرسوده مناطق ۱۷ و ۱۸ در مسیر راه‌آهن در مدار نوسازی قرار می‌گیرد که خود می‌تواند ۳۰ هزار واحد مسکونی را وارد مدار ساخت و ساز کند.

باشگاه خبرنگاران جوان اقتصادی راه و شهرسازی

دیگر خبرها

  • تامین زمین برای ساخت بیش از ۹۰ هزار واحد مسکونی در شمال سیستان و بلوچستان
  • احداث ۱۰۵۰ واحد مسکونی نهضت ملی مسکن در خوی
  • شتاب اجرای طرح ملی نهضت مسکن در خوی با مشارکت انبوه سازان 
  • ۵۹ هزار واحد مسکونی در بافت‌های فرسوده استان تهران ساخته شد
  • ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند آماده تحویل
  • تحویل نه هزار واحد مسکونی تا پایان سال
  • آغاز ساخت ۳۰ هزار واحد نهضت ملی مسکن پلاک‌های فرسوده تهران
  • تحویل ۴ هزار واحد مسکونی در شهر پرند/ آورده ۷۰۰ میلیونی متقاضیان
  • سمنان پیشرو در نهضت ملی مسکن/ ۱۹ هزار واحد مسکونی در دست ساخت است
  • تحویل واحدهای مسکن ملی به متقاضیان تا پایان امسال