Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا ، پروانه رضاقلی‌زاده روز چهارشنبه در جلسه انجمن کتابخانه‌های عمومی خلخال و کوثر افزود: زیربنای توسعه فرهنگی در هر جامعه، کتاب و کتابخوانی است و با توجه به اینکه در سال‌های اخیر جامعه اندکی با فرهنگ مطالعه فاصله گرفته فرهنگ آشتی با کتاب و مطالعه باید از سنین کودکی و نوجوانی ترویج شده و احیای این فرهنگ مورد توجه آحاد مختلف جامعه قرار بگیرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه کتابخانه‌های عمومی مراکز فرهنگی و اجتماعی در جامعه هستند، اظهار کرد: معرفی نویسندگان، شعرا و مفاخر استان در کتابخانه‌های عمومی جزو برنامه‌های اساسی این اداره کل بوده و باید تلاش کنیم مفاخر مناطق استان را در کتابخانه‌های عمومی به مردم معرفی کنیم.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان اردبیل همچنین سیاست اصلی این نهاد فرهنگی را توسعه برنامه‌های فرهنگی و کتابخوانی در جامعه دانست و گفت: ماهانه بیش از ۱۵۰ عنوان برنامه  فرهنگی در کتابخانه‌های استان اجرا می‌شود. 

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه توسعه و تجهیز کتابخانه‌های عمومی استان در دستور کار نهاد کتابخانه‌های عمومی این استان قرار دارد، افزود: برای تکمیل ساختمان کتابخانه مرکزی نیمه‌کاره و تجهیز کتابخانه‌های عمومی شهرستان‌های خلخال و کوثر در تلاش هستیم.

وی با اشاره به نقش خطیر خانواده‌ها در ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی گفت:  سوق دادن کودکان و نوجوانان به کتاب و کتابخانه‌ها مهم‌ترین بخش در ترویج فرهنگ کتابخوانی است.

او تشریح کرد: اختتامیه جشنواره کتابخوانی رضوی تا پایان این ماه در کتابخانه‌های عمومی استان برگزار و از برترین‌های جشنواره کتابخوانی رضوی تجلیل خواهد شد.

رضاقلی‌زاده با بیان اینکه مشارکت خیرین در تجهیز و احداث کتابخانه‌های عمومی بسیار حائز اهمیت است، گفت: تلاش در راستای استفاده از ظرفیت نخبگان با برگزاری نشست‌های گفت‌وگوی اجتماعی محور انجام می‌شود و خلخال نیز در این زمینه از شهرستان‌های پیشتاز استان اردبیل است.

حسین بصیر ، مدیر کتابخانه‌های عمومی خلخال نیز در این جلسه گفت: پنج هزار و ۳۹۱ نفر از جمعیت این شهرستان عضو فعال کتابخانه‌های عمومی شهری و روستایی بوده و میانگین جمعیت استفاده کننده روزانه از کتاب در هشت باب کتابخانه عمومی شهری و روستایی خلخال به ۳۵۰ تا ۴۰۰  نفر ارتقا یافته است.

۷۱۱۹/۶۰۱۸

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردبیل کتابخانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۵۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است

به گزارش خبرنگار مهر، مسعود خیرجو بعدازظهر یکشنبه در بازدید از پروژه‌های شبکه فاضلاب واحدهای مسکن ملی شهرستان خلخال اظهار کرد: پروژه شبکه فاضلاب واحدهای نهضت ملی خلخال علیرغم تخصیص اعتبار عمرانی با منابع داخلی در حال اجرا است.

وی به پیشرفت ۷۰ درصدی این پروژه اشاره کرد و گفت: طول شبکه جمع‌آوری فاضلاب ۷۳۰ متر با مسیری تماماً سنگی در حال اجرا است که بنیاد مسکن استان نیز در این پروژه مشارکت دارد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان اردبیل ادامه داد: این شرکت بنا بر وظیفه ذاتی و حمایت از سیاست کلان دولت در بخش تولید مسکن و حمایت از قشر آسیب پذیر و محروم جامعه پروژه فاضلاب مسکن ملی را اجرایی می‌کند.

خیرجو با بیان اینکه پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال اسفند ماه سال گذشته از سوی اداره کل بنیاد مسکن اردبیل به این شرکت ابلاغ شده است، خاطرنشان کرد: عملیات اجرایی این پروژه همزمان با دریافت ابلاغیه شروع شد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکار پروژه در حال انجام عملیات پیکور زنی در مسیر بوده و تلاش خواهیم کرد پروژه در حداقل زمان ممکن به اتمام و بهره برداری برسد.

کد خبر 6091189

دیگر خبرها

  • ارتقای فرهنگ و سواد سلامت از اولویت‌های حوزه بهداشت است
  • مکمل‌های طرح نور در نهادهای فرهنگی اجرا شود
  • پروژه فاضلاب مسکن ملی خلخال با عدم تامین اعتبار روبرو است
  • افتتاح دو پروژه راه آهن ملایر کرمانشاه و پایان بازسازی مناطق زلزله‌زده
  • تامین زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل
  • ۳۷۰۰ هزار میلیارد تومان هزینه ۲ افتتاح نمایشی در کرمانشاه
  • زمین مورد نیاز برای احداث کتابخانه‌های عمومی در اردبیل تامین می‌شود
  • نهاد کتابخانه‌های عمومی زمینه‌ساز ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی
  • محافل فضولی‌خوانی در اردبیل برگزار شود
  • کتابخانه‌های سیار نیاز کتابخوانی عشایر را برطرف می‌کند