Web Analytics Made Easy - Statcounter

براساس بیانیه منتشر شده از سوی این نمایندگان، اجساد خاکسپاری شده بر خلاف ادعاهای مطرح شده متعلق به حال حاضر نبوده بلکه جمع آوری شده از سال 2016 است و تنها منحصر به مناطق شمال استان بابل نیست بلکه از مناطق مختلف جمع آوری شده اند.

برخی از شخصیت ها و جریان های سیاسی از جمله گروه «ائتلاف قوا» اهل سنت به رهبری «اسامه النجیفی» رییس اسبق پارلمان عراق در بیانیه ای ادعا کردند که تعداد اجساد کشف شده 120 جسد و اغلب از شمال استان بابل (سنی نشین) هستند که به دست گروه های شبه نظامی (شیعه) به قتل رسیده اند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شمال استان بابل عموما اهل سنت ساکن هستند و انتساب اجساد خاکسپاری شده به این منطقه به اعتقاد صاحب نظران با هدف القای تصور علل و اسباب فرقه گرایانه در اهداف قتل این افراد بوده است.

نمایندگان استان بابل در پارلمان عراق با رد ادعای بیانیه ائتلاف قوا و دیگر شخصیت های سیاسی عراقی منسوب به اهل سنت گفته اند که تعداد جسدهای کشف شده، نه 120 جسد بلکه فقط 31 جسد بوده که از 2016 در نزد اداره بهداشت بابل نگهداری می شوند.

به نوشته بیانیه، به دلیل عدم شناسایی نزدیکان این متوفیان و نبود مبالغ لازم برای خاکسپاری، یک موسسه خیریه عراقی اخیرا متکفل خاکسپاری این اجساد ناشناس در گورستان مسلمانان و با رعایت شوونات اسلامی و تحت نظارت سازمان حقوق بشر شده است.

نمایندگان استان بابل در پارلمان عراق اضافه کرده اند که هر از چندی صدای زشت فرقه انگیزان به امید اینکه دوباره به صحنه سیاسی و اجتماعی برگردند، شنیده می شود و تصور می کنند با تحریف حقایق و ادعای دفاع از اتباع یک مذهب و یا سرپوش گذاشتن بر ناکامی های خود و فرافکنی به دیگران، می توانند زمان را به عقب برگردانند.

در بیانیه نمایندگان استان بابل در پارلمان عراق آمده است که از آب گل آلود ماهی گرفتن و موج سواری و تلاش برای تحریف حقایق دیگر نمی تواند مردم عراق را فریب دهد بنابراین از همه درخواست می شود دنبال ماهی گرفتن از آب گل آلود نباشند زیرا تاوان آن را مردم عراق از اقوام و طوایف مختلف پرداخت خواهند کرد.

در این بیانیه درخواست شده است که همه با تمرکز بر وحدت ملی تمامی تلاش خود را به دشمن اول ملت عراق یعنی تروریسم و بقایای داعش متمرکز کنند.

در همین راستا«کرار العبادی» استاندار بابل نیز با صدور بیانیه ای، اطلاعات مطرح شده در بیانیه نمایندگان استان بابل در پارلمان عراق را مجدد مورد تاکید قرار داده و اضافه کرده است که برخی از جسدها متعلق به نزاع های قبیله ای و اجتماعی و پاره ای حوادث و جرائم روی داده در مناطق مختلف استان بابل هستند./

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۲۶۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا

رزمندگان مقاومت اسلامی عراق روز جمعه یک هدف حیاتی را در حیفا در داخل فلسطین اشغالی هدف قرار دادند.

به گزارش ایسنا، مقاومت اسلامی عراق در بیانیه‌ای با بیان اینکه هدف‌گیری توسط هواپیماهای بدون سرنشین انجام شد، تاکید کرد: در تکمیل مرحله دوم عملیات برای مقاومت در برابر اشغالگری، حمایت از مردم فلسطین در غزه و در پاسخ به کشتار صهیونیست‌ها علیه غیرنظامیان بی‌دفاع فلسطینی به انهدام سنگرهای دشمن ادامه خواهیم داد.

چهارشنبه گذشته، مقاومت عراق تصویری منتشر کرد که نشان می‌داد چندین پهپاد آن در حال پرواز به سمت شهرک «ایلات» در جنوب فلسطین اشغالی هستند.

براساس گزارش رای الیوم، رسانه‌های نظامی مقاومت این تصویر را با این عبارت ضمیمه کرده‌اند که «رعب و وحشت هنوز تمام نشده است و بیشتر است» که اشاره دارد به اینکه مقاومت با توجه به تداوم خصومت اشغالگران و در حمایت از غزه و مقاومت آن به عملیات خود علیه اهداف اشغالگران ادامه می‌دهد.

پیش از این، مقاومت در ۲۰ آوریل اعلام کرد که ۲ عملیات در سرزمین‌های اشغالی فلسطین با استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین انجام داده است.

مقاومت عراق توضیح داد که مجاهدان آن در یک عملیات هدف حیاتی اسرائیل را در ایلات و در عملیات دیگر پایگاه هوایی عوبدا متعلق به رژیم صهیونیستی را هدف قرار دادند.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا
  • بیانیه مقامت عراق درباره حمله به هدفی «حیاتی» در حیفا
  • بیانیه مقاومت عراق درباره حمله به هدف حیاتی در حیفا
  • بیانیه مقاومت اسلامی عراق درباره حمله به هدف حیاتی درحیفای اشغالی
  • پسکوف: پارلمان اروپا «ماشین روس هراسی» است
  • روزی که رژیم بعث عراق به کاربرد سلاح‌های شیمیایی محکوم شد
  • پارلمان اروپا قطعنامه‌ای ضد ایرانی صادر کرد
  • تصویب قطعنامه پارلمان اروپا علیه ایران
  • قطعنامه ضد ایرانی پارلمان اروپا / تاکید بر تحریم های بیشتر ایران
  • بیانیه مشترک امیر کویت و پادشاه اردن با تاکید بر کاهش تنش‌ها