Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-29@23:19:41 GMT

بزرگداشتی برای محمد زهرایی

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۳۰۴۸

بزرگداشتی برای محمد زهرایی

به مناسبت ششمین سالگرد درگذشت زنده‌یاد محمد زهرایی، مراسم بزرگداشتی برای این ناشر فقید برگزار می‌شود.

به گزارش ایسنا، مراسم بزرگداشت مدیر فقید نشر کارنامه در نوزدهمین برنامه عصر کتاب روز یکشنبه (۲۷ مردادماه) از ساعت ۱۶ تا ۱۸ در سرای کتاب به نشانی خیابان انقلاب، بین برادران مظفر و فلسطین جنوبی، پلاک ۱۰۸۰ برپا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در خبر برگزاری این مراسم آمده است: بزرگداشت مرحوم محمد زهرایی در راستای تحقق اهداف جایزه «دوسالانه  هنر طراحی کتاب، نشان شیرازه» با تأکید بر اهمیت طراحی یکپارچه و خلاقانه پیکره  کتاب، تشویق هنرمندان، ناشران و دست اندرکاران صنعت نشر به ارتقای جایگاه طراحی کتاب، معرفی و ارائه الگوی مناسب برای طراحی گرافیک کتاب و تلاش برای بازشناسی و بازآفرینی میراث کتاب آرایی در فرهنگ ایران در نوزدهمین برنامه عصر کتاب از سوی موسسه خانه کتاب برگزار می‌شود.

 محمد زهرایی در سال ۱۳۲۷ در مشهد به دنیا آمد. او از سال‌های پایانی دهه 60 انتشارات کارنامه را راه‌اندازی کرد که حاصل آن برخی از شاخص‌ترین کتاب‌های تاریخ نشر به شمار می‌رود. زهرایی ذوقی پرورش‌یافته در کار نشر داشت؛ در شناخت رنگ‌ها، طراحی جدید حروف‌، بهره‌گیری از کاغذ و طراحی ساختاری برای نشر کمتر نظیری می‌توان برای او پیدا کرد. او با طراحی فونت زهرایی، یکی از بی‌بدیل‌ترین و بی‌نقص‌ترین فونت‌ها در زبان فارسی را با هدف تسهیل و افزایش کیفیت صفحه‌آرایی، ویرایش و رفع نواقص فونت‌های فارسی ابداع و طراحی کرد. زهرایی روز ۲۷ مرداد ۱۳۹۲ بر اثر سکته قلبی درگذشت.

او  کتاب‌های افرادی چون نجف دریابندری، محمدعلی موحد و هوشنگ ابتهاج (ه.ا. سایه) را منتشر کرده بود.

موسسه خانه کتاب در سلسله برنامه‌های عصر کتاب با هدف گرامی‌داشت پیشکسوتان عرصه کتاب و پژوهش در 18 دوره عصر کتاب و سه دوره عصر کتاب استانی در راستای تحقق شعار «ایران فقط تهران نیست» از جمال میرصادقی، زهره زرشناس، آذرتاش آذرنوش، ضیاء موحد، سیداحمد وکیلیان، زنده‌یاد اسمعیل دمیرچی، محمدعلی مهدوی امیری، زنده‌یاد غلامحسین صدری افشار، عبدالله کوثری، الریش مارزلف، نوش‌آفرین انصاری، منصوره اتحادیه، علی صدرایی خویی، جواد صفی‌نژاد، ولی‌الله محرابی، مهدی حجوانی، اسفندیار آهنجیده، مرید محمدی، علیرحم شایان، محمودرضا اکرامی فر، داراب بدخشان و احمد عضدی تجلیل کرده است.

 انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: محمد زهرایی بزرگداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۰۴۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است

به گزارش خبرنگار مهر، احمد بیگلریان بعدازظهر شنبه در گفت وگو با خبرنگاران به جمعیت ۱۱ هزار نفری شهر اشاره و اضافه کرد: این درحالی که شمار جمعیت شناور آن بیش از این میزان است.

وی نداشتن طرح هادی را مهمترین مشکل شهر بیان کرد و گفت: از سال ۱۳۹۶ تهیه طرح هادی در دستور کار قرار گرفت و ۸۴۰ هکتار محدوده شهری درنظر گرفته شده است.

وی با عنوان این که ۶۱۷ هکتار مربوط به طرح‌های ۱۳ روستای منطقه است، گفت: بازنگری و تصویب این طرح سال‌های سال در دستور کار قرار دارد.

بیگلریان ترافیک هسته مرکزی شهر را از دیگر دغدغه‌ها برشمرد و گفت: به عنوان شورا و شهرداری کار تملک واحدهای تجاری در مسیر را انجام دادیم و امسال نیز هشت دهنه مغازه تملک می‌شود.

رئیس شورای شهر هچیرود گفت: برای ساخت پل مرکزی شهر نیازمند اعتبار هستیم و پیگیری‌های زیادی برای تحقق آن انجام دادیم.

وی با اشاره به پروژه‌های ساحلی در ساحل کیاکلا، دوجمان و مرکز شهر اشاره و اضافه کرد: اجرای دیواره سنگی برای ساخت بوستان و فضای سبز صورت گرفته است.

وی پیاده راه سلامت مدبون را از دیگر طرح‌ها ذکر کرد و گفت: این پیاده راه به طول ۲.۵ کیلومتر اجرا می‌شود و در این راستا قراردادی با آب منطقه‌ای استان داشتیم و حریم آن را به مدت ۱۰ سال اجاره کردیم و این پروژه در قالب چهار فاز انجام می‌شود.

بیگلریان با اظهار این که در حال تملک دو هزار مترمربع زمین آتش نشانی شهرداری هستیم، استیجاری بودن شهرداری را از جمله مشکلات ذکر کرد و گفت: برای نجات شهر هچیرود نیازمند ایجاد دو راه دسترسی هستیم و باید در دستور کار قرار گیرد.

رئیس شورای شهر هچیرود راه دسترسی ۲۴ متری سالار را از جمله طرح‌های برای گره گشایی ترافیک بیان کرد و گفت: در سال جاری در زمینه تملک املاک واقع در مسیر خیابان‌ها و طرح‌های عمرانی چهار پروژه با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان تعریف شده است.

وی گفت: در زمینه هدایت آب‌های سطحی، لایروبی انهار و رودخانه و غیره ۴۳ پروژه با اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان طراحی شده است و برای احداث پارک‌ها، میادین، فضای سبز، نصب المان، مبلمان شهری، زیباسازی شهری و غیره نیز ۲۷ پروژه با ۲۷ میلیارد تومان اعتبار درنظر گرفته است.

وی شمار پروژه‌های عمرانی شهرداری را ۱۲۳ پروژه با اعتبار ۴۷۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بودجه شهرداری در سال جاری ۵۹۴ میلیارد تومان است.

کد خبر 6090130

دیگر خبرها

  • عکس جنجالی از یک مراسم که برای بهروز افخمی دردسر شد!
  • پاسخ بامزه یک دانش‌آموز به تمرین کتاب درسی
  • فصل جدید برنامه «جام جم» به زودی تولید می‌شود
  • خلاقیت در طراحی کیک تولد با ویندوز 11 (فیلم)
  • داستان فلسطین آنقدر جذاب است که نیازی به تخیل ندارد
  • برجسته‌ترین ویژگی‌های اپل واچ جدید
  • مرزهای طراحی لاک ناخن جابجا شد (فیلم)
  • پارک شهدای سنندج به پاتوق فرهنگی تبدیل می‌شود
  • ۱۲۳ پروژه عمرانی در شهر هچیرود طراحی شده است
  • ‌ کتاب «طراحی مدارهای منطقی» در جهاددانشگاهی قزوین منتشر شد