Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@20:42:56 GMT

تامین آب پایدار، اولویت همه مدیران استان یزد است

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۳۲۴۶

تامین آب پایدار، اولویت همه مدیران استان یزد است

محمدرضا تابش روز چهارشنبه در بازدید از قطعه سوم خط انتقال آب خلیج فارس به شهرستان اردکان افزود: استان یزد جایگاه ممتازی در تاریخ و فرهنگ این سرزمین و تاثیر بسزایی در توسعه اقتصادی کشور دارد که به همین میزان نیز باید تصمیم گیران کلان کشور نگاه ویژه ای به مشکلات این منطقه خصوصا تامین آب داشته باشند.

نماینده مردم اردکان در مجلس تصریح کرد: پروژه بزرگ انتقال آب خلیج فارس به گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو با طول لوله گذاری ۹۷۰ کیلومتر، در سه قطعه؛ در فاز اول می تواند ۱۸۰ میلیون مترمکعب آب خلیج فارس را به استان های هرمزگان، کرمان و یزد انتقال دهد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این پروژه تجربه جدیدی در کارهای مهندسی و زیربنایی کشور است و می تواند این اقدام مهم در پروژه های دیگر انتقال آب استان نیز مورد استفاده قرار گیرد، همچنین با ورود آب به شهرستان  و صنایع، فشار بر روی منابع داخلی آب نیز کاهش می یابد و به گفته مدیران پروژه؛ پیش بینی شده در صورت ضرورت، امکان تامین آب شرب مردم نیز فراهم آید.

عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس عنوان داشت: برای این پروژه بزرگ بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش بینی شده است که امیدواریم با کمک دولت و سه شرکت بزرگ گل گهر، مس سرچشمه و چادرملو؛ امسال آب به کرمان برسد و اوایل سال آینده نیز در اردکان شاهد بهره برداری از آن باشیم.

 در این دیدار که نماینده مردم اردکان، معاون عمرانی استاندار و فرماندار اردکان حضور داشتند،مدیر پروژه قطعه سوم انتقال آب از برنامه ها و میزان پیشرفت پروژه نیز توضیحاتی را ارائه داد.

 حسین غفوری  با بیان اینکه تا پایان سالجاری کار لوله گذاری اردکان به اتمام خواهد رسید گفت: طی سه ماه آینده اولین آب شیرین کن وارد مدار خواهد شد و کار انتقال آب به سیرجان بعنوان قطعه اول در سالجاری آغاز می شود.

وی تصریح کرد: در سال آینده آب به مجتمع چادرملوی اردکان خواهد رسید و پیش بینی شده در مواقع ضروری آب شرب مردم واقع شده در این پروژه نیز تامین شود. 

مرکز بخش خرانق در روستای تاریخی به همین نام در مسیر یزد به شهر طبس از توابع خراسان جنوبی قرار دارد.

مرکز شهرستان ۹۸ هزار نفری اردکان در ۶۰ کیلومتری شمال شهر یزد قرار دارد.

۷۵۴۴/ ۶۱۹۷

منبع: ایرنا

کلیدواژه: اردکان آبرسانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۲۴۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

 بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز قزوین، انتظاری، معاون فنی و عمرانی شهرداری قزوین خبر داد: قطعه سوم کمربندی نسیم شمال حد فاصل چهارراه میرزا کوچک خان تا بلوار شهید باهنر با اعتباری بالغ بر ۶۵۰ میلیارد ریال و به طول دو هزار و۴۰۰ متر روز یکشنبه شانزدهم اردیبهشت افتتاح می‌شود.

وی، بهسازی وضع موجود، تعریض معبر، اصلاح شعاع قوس‌ها و اصلاح آبرو‌های معبر را از اهداف اجرای این پروژه برشمرد.

انتظاری اضافه کرد: ۳۰ هزار مترمکعب خاکبرداری،۳۲ هزار متر مکعب راکفیل ریزی،۸ هزار متر مکعب بیس تثبیتی و ۹ هزار تن آسفالت در این پروژه اجرا شده است.

دیگر خبرها

  • ۱۲۸ هزار واحد مسکن مهر در حال ساخت است/ تامین یک میلیون قطعه زمین روستایی تا تابستان
  • هیچ پروژه‌ای در بابلسر نباید تعطیل شوند
  • بررسی مطالبات مردم احمد آباد اردکان
  • به دنبال انتقال میدان میوه و تره بار و خشکبار قزوین هستیم
  • تامین آب شرب سالم و پایدار برای روستای «دره دول» بخش ماژین
  • بازدیدهای سرزده و شهرستانی ادامه دارد؛مدیران آماده و به گوش باشند
  • قطعه سوم کمربندی نسیم شمال قزوین افتتاح می‌شود
  • نشستی برای بررسی مسائل تامین آب شرب پایدار در شهر خضرآباد
  • ۱۱۶۰ پروژه در سبد پروژه‌های سالانه شهر اصفهان است/ هیچ پروژه‌ای نباید معطل طراحی بماند
  •  بزودی؛ افتتاح قطعه سوم کمربندی نسیم شمال