Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از سازمان بنادر و دریانوردی؛ ​ فرشاد حائری  مدرس دانشکده دریایی با بیان اینکه دریانوردی کشور باید دارای ناوبری ایمن باشد و در وهله اول بتواند با سلامت در نقاط مختلف جابجا شود افزود: باید این قابلیت را داشته باشیم که به بهترین شکل از دانش و تجهیزات خود استفاده کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

این مدرس دانشکده دریایی، تصریح کرد: پژوهش و تحقیق در دریانوردان ایرانی نیازمند تقویت است و در حال حاضر از بدو ورود دانشجویان مقوله پژوهش و تحقیق را در دستور کار قرار داده ایم.

بیشتر بخوانید: توسعه همکاری ها بین سازمان بنادر و دریانوردی سازمان نقشه برداری كشور

حائری بزرگترین خصلت دریانوردان را صبر و پشتکار دانست و گفت: حس مسئولیت پذیری بزرگترین آموزشی است که می‌تواند دریانوردی کشور را به سمت پیشرفت سوق دهد، بنابراین باید مسئله مسئولیت پذیری به صورت جدی توجه کنیم.

روز گذشته  جلیل اسلامی؛ عضو هیات عامل سازمان بنادر و دریانوردی درباره روز جهانی دریانوردی و تعداد دریانوردان کشورمان اضافه کرد: از ۱۳۰ هزار دریانورد فعال ایرانی، ۱۲۵ نفر دریانورد خانم دریانورد در ناوگان دریایی کشور مشغول به کار هستند، همچنین درصد نیروی کار خارجی در ناوگان کشتیرانی ما بسیار کم است و از کل ۱۳۰ هزار نفر دریانورد، ۳۲۳ نفر نیروی کار خارجی هستند.
وی اضافه کرد: مراسم روز جهانی دریانوردی و دریانوردان، ۲۷ مرداد جاری با حضور مدیران ارشد دریایی و دریاییان کشور در سالن همایش‌های صدا و سیما برگزار خواهد شد.

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانودی با بیان اینکه شعار جامعه دریایی کشور برای مراسم امسال" توسعه دریایی کشور با ایجاد فرصت‌های شغلی برابر " تعیین شده است، افزوده بود: در مراسم جشن دریاییان ایران امسال جاری، ۷۰۰ نفر از فعالان، مدیران و کارشناسان بخش‌های مختلف دریایی و دریانوردی کشور حضور دارند.

به گفته اسلامی در مراسم روز جهانی دریانوردی، از ۷۰ دریانورد نمونه در حوزه‌های متنوع دریایی تجلیل می‌شود.

انتهای پیام/

صبر و پشتکار؛ بزرگترین خصلت دریانوردان است

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی دریانوردی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۳۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح

به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خلیج فارس؛ معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: این دریانوردان بدون توجه به هشدار‌های صادر شده و شرایط نامساعد جوی عازم دریا شده بودند.
اسماعیل مکی‌زاده افزود: ۱۳ سرنشین یک فروندکشتی به گل نشسته در ۴ مایلی جنوب اسکله بهمن قشم با اعزام تیم جستجو و نجات دریایی به محل از شرایط اضطرار خارج شدند.
وی گفت: ۶ سرنشین یک فروند قایق صیادی نیز که دچار نقص فنی در ۵ مایلی جنوب بندرشهیدحقانی شده بودند نجات یافتند.

 

بیشتر بخوانید: نجات ۲۱ خدمه شناور خارجی در جاسک


وی گفت: ۳ سرنشین قایقی که به دلیل تمام شدن سوخت در ۶ مایلی جنوب شرق جزیره هرمز اعلام اضطرار کرده بود نیز نجات یافتند.
معاون امور دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی هرمزگان گفت: یک فروند لنج در هشت مایلی جنوب جزیره هرمز دچار آتش سوزی شده بود که هفت نفر از سرنشینان آن نیز توسط قایق‌های همیار ناجی و ناجی ۱۵ و ۱۹ نجات پیدا کردند.
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه عاوم پزشکی هرمزگان نیز گفت: در این حادثه ۳ نفر در محل جان خود را از دست دادند و ۷ مصدوم نیز به بیمارستان شهید محمدی بندرعباس منتقل شدند.
حسین قاسمی افزود: از این شمار ۲ نفر دچار سوختگی ۵۰ درصد، یک نفر ۷۰ درصد، یک نفر ۲۰ درصد و ۳ نفر هم دچار سوختگی ۱۵ و ۱۰ درصد شده بودند.
وی گفت: مصدوم با سوختگی ۷۰ درصد با آمبولانس به بیمارستان شیراز اعزام شد.

دیگر خبرها

  • سازمان بنادر و دریانوردی چه برنامه‌ای برای حضور دانش‌بنیان‌ها دارد؟
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار
  • زیرساخت‌های بندری استان بوشهر تقویت می‌شود
  • نجات ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • نجات جان ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان طی ۲۴ ساعت گذشته
  • نجات ۲۹ دریانورد هرمزگان از شرایط اضطرار/ ۳ فوتی و ۷ مجروح
  • نجات ۲۹ دریانوردی هرمزگانی/ ۳ فوتی و ۷ مجروح در سانحه آتش سوزی لنج
  • اولین جلسه ساماندهی و تقویت مدیریت مرزهای مجاز آبی گیلان برگزار شد
  • نجات جان ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان
  • ۲۹ دریانورد در آب‌های هرمزگان نجات یافتند