Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-01@17:30:00 GMT

سهم فرار بارنامه‌ای از حمل کالا به ۴۰ درصد رسید

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۳۴۹۴

سهم فرار بارنامه‌ای از حمل کالا به ۴۰ درصد رسید

به گزارش خبرنگار مهر، صابر فاضل در جمع خبرنگاران با بیان اینکه علیرغم اینکه شروع فعالیت استارتاپ‌های حمل و نقل جاده ای، از ابتدای سال ۹۶ بوده؛ اما از اواخر همان سال سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، مجوزهای لازم برای فعالیت آنها را صادر کرد، اظهار داشت: تا کنون ۱۵ بازارگاه الکترونیکی از این سازمان مجوز گرفته اند؛ اما هنوز کنسرسیوم یا تشکل صنفی درباره فعالیت اپلیکیشن های حمل جاده ای بار شکل نگرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه بازارگاههای الکترونیکی با صاحبان بار، رانندگان خودروهای سنگین، شرکت های حمل و نقلی و صاحبان کامیون ها در ارتباط هستند، افزود: متأسفانه برخی از اپلیکیشن های حمل بار جاده ای، به دلال های مدرن بار تبدیل شده اند و درآمد آنها، از اخذ بخشی از کمیسیونی است که شرکت های حمل و نقلی از رانندگان و صاحبان بار دریافت می کنند.

مشاور اتحادیه کامیون داران گفت: این در حالی است که بازارگاههای الکترونیکی باید به ارائه خدمات به رانندگان بپردازند و محل درآمد آنها، از این خدماتی است که ارائه می دهند.

وی درباره این خدمات تصریح کرد: منظور از خدماتی که بازارگاهها ارائه می دهند، آشنا کردن رانندگان و مالکان کامیون ها با صاحبان بار است که نمی توانند سفارش بار دریافت کنند؛ چراکه قشر راننده، از نبود بار به اندازه کافی شاکی است و صاحب بار از در دسترس خودروهای سنگین گلایه‌مند است؛ این در حالی است که بیش از ۹۰ درصد باری که در کشور جابه جا می شود، خارج از سالن های بار فیزیکی به طرفین (صاحب بار و رانندگان کامیون) معرفی می شود و دلالان در این میان حضور جدی دارند.

فاضل ادامه داد: اگر سازمان راهداری بتواند نقش بازارگاه های الکترونیکی را در این میان پررنگ تر ببیند، می توانیم با استفاده از اپلیکیشن های حمل بار جاده ای، از جولان دلالان در معرفی بار به رانندگان بکاهیم.

عضو اتحادیه کسب و کارهای اینترنتی، با بیان اینکه بازارگاههای الکترونیکی و نرم افزارهای حمل جاده ای بار، توانسته اند ۱۵ تا ۱۸ درصد از میزان تردد یک سر خالی کامیون ها بکاهند، گفت: این نرم افزارها می توانند حتی در حوزه کامیون های یخچالی، بونکر سیمان و تانکرهای حمل و سوخت که ذاتا خودروهای سنگین با تردد یک سر خالی هستند نیز، ورود کرده و از تردد یک سر خالی این نوع کامیون ها کم کنند.

کارشناس صنعت حمل و نقل جاده ای، درباره میزان صدور بارنامه در ایران با بیان اینکه روزانه ۱۵ هزار بارنامه بین المللی و ۱۱۵ هزار بارنامه داخلی در کشور صادر می شود، یادآور شد: ۴۳۸ هزار دستگاه کامیون و ۵۷۰ تا ۶۱۰ هزار راننده فعال در کشور داریم و برآورد می شود در سال ۳۵ تا ۴۰ درصد حمل بار بدون بارنامه (فرار بارنامه ای) نیز داشته باشیم.

کد خبر 4692344

منبع: مهر

کلیدواژه: کامیون اپلیکیشن موبایل حمل و نقل جاده ای قیمت دلار بانک مرکزی ایران جنگ تجاری قیمت نفت وزارت صنعت معدن و تجارت بازار سهام بورس دلار وزارت جهاد کشاورزی کالاهای اساسی تولید نفت قیمت سکه بهار آزادی دلار 4200 تومانی مالیات

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۴۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند


به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کرمانشاه، سرهنگ حیدری گفت: بیشتر محور‌های استان بارندگی داریم و محور‌ها لغزنده است و رانندگان در صورت ضرورت در انجام سفر خودروی خود را از نظر فنی بررسی کنند.
رییس پلیس راهور استان کرمانشاه با بیان اینکه ۶۲ تیم گشتی محسوس و نامحسوس محور‌های استان را  رصد می کنند افزود: علاوه بر این تیم‌ها ۵۴ دوربین ثابت و ۵۱ دوربین سیار ثبت تخلف هم در محور‌ها مستقرند.
وی افزود : در این شرایط رعایت سرعت مطمئنه بیش از پیش اهمیت دارد، چرا که کنترل خودرو در شرایط لغزندگی دشوار است.
حیدری گفت: همچنین در شرایط لغزندگی جاده ها رعایت فاصله طولی و عدم سبقت غیرمجاز بیش از پیش اهمیت می یابد.
وی با تاکید بر لزوم عدم تردد غیرضروری در این شرایط جوی، از رانندگان خواست تا پیش از حرکت حتما با سامانه ۱۴۱ مرکز مدیریت راه ها تماس گرفته و از وضعیت راه ها مطلع شوند.
حیدری یکی از مهمترین علل تصادف در شرایط لغزندگی جاده‌ها را سرعت غیرمجاز عنوان و تصریح کرد: عمده تصادفات در روز‌های بارندگی از نوع واژگونی است که ناشی از سرعت غیرمجاز و عدم توانایی راننده در کنترل وسیله نقلیه است.
حیدری بر رعایت فاصله طولی در شرایط لغزندگی محور‌ها تاکید کرد .
رییس پلیس راهور استان کرمانشاه همچنین از رانندگان خواست در این شرایط آب و هوایی از تردد غیرضروری اجتناب کنند و پیش از حرکت وضعیت راه‌ها را از سامانه ۱۴۱ جویا شوند.


دیگر خبرها

  • جاده‌های استان کرمانشاه لغزنده اند رانندگان احتیاط کنند
  • ◄ انتقاد رانندگان کامیون با سابقه از حذف مدرک دیپلم برای دریافت کارت هوشمند رانندگی
  • ◄ کارت هوشمند رانندگان کامیون ؛ بخشنامه جدید و خوشحال کننده برای رانندگان
  • حمل کالا و بار در قم ۲۹ درصد افزایش یافت
  • کشف ۲۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در همدان
  • ببینید | فاجعه وسط جاده؛ فرونشست و سقوط یک کامیون مملو از شن و ماسه!
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس
  • ضربه مهلک قاچاق کالا بر پیکر اقتصاد
  • جابه‌جایی بیش از ۳۴ میلیون تن کالا از مبادی فارس در سال گذشته
  • ◄ اسارت رانندگان کامیون در کشور آذربایجان به بهانه تصادف + فیلم