Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-26@06:16:08 GMT

خواص درمانی اکالیپتوس چیست؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۳۶۸۹

خواص درمانی اکالیپتوس چیست؟

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان،  اکالیپتوس از گونه‌های گیاهی شناخته شده است که در گذشته در تولید داروها در تمامی جهان به ویژه چین، هند، یونان و اروپا کاربرد داشته است. برگ‌های درخت اکالیپتوس در استرالیا به دلیل خواص آنتی اکسیدانی و ضد عفونی کنندگی در درمان بیماری‌های مختلف کاربرد داشته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

برگ‌های این گیاه به دلیل آنکه حاوی فلاونوئید است به بهبود وضعیت عمومی سلامت کمک می‌کند. همچنین این گیاه حاوی ترکیب تانین است که به دلیل تاثیرات ضد میکروبی شناخته شده است.

در ادامه به برخی از خواص گیاه اکالیپتوس اشاره شده است:

آنتی‌اکسیدان‌ها: بهترین شیوه برای بهره بردن از فوائد برگ‌های اکالیپتوس نه به شکل روغن بلکه به صورت استفاده از یک عدد برگ خشک این گیاه و تهیه دم‌نوش است. برگ‌های این گیاه سرشار از فلاونوئیدهاست که خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و مانع از آن می‌شود تا استرس اکسیداتیو و رادیکال‌های آزاد در بدن انباشته شوند.

کوئرستین، فلورتین، کاتچین و لوتئولین از جمله ترکیب‌های فلاونوئید موجود در اکالیپتوس هستند که تمامی آن‌ها در پیشگیری از سرطان، بیماری‌ قلبی و زوال عقل موثر هستند.

تسکین علائم سرماخوردگی: اکالیپتوس از عناصر سازنده در تولید داروهایی است که در درمان سرماخوردگی معمولی کاربرد دارند. در درمان‌های گیاهی نیز این ترکیب به تسکین احتقان گلو، برونشیت و سینوزیت‌ها کمک می‌کند.

خاصیت پاک‌کنندگی دندان‌ها: برگ‌ اکالیپتوس به دلیل خواص آنتی باکتریال و ضد میکروبی از ترکیب‌های مفید در تولید دهان‌شویه‌هاست. این ماده همچنین به پیشگیری از پوسیدگی دندان‌ها و بیماری پریودنتیت کمک می‌کند.

درمان خشکی پوست: سرامید مرطوب کننده‌های طبیعی بدن است که مانع از خشک شدن پوست می‌شود. استفاده موضعی از عصاره برگ‌های اکالیپتوس قابلیت بدن را در تولید سرامید تقویت می‌کند.

تسکین درد مزمن: عصاره برگ‌های این گیاه در تسکین دردهای ماهیچه‌ای و عضلانی ناشی از استرس کاربرد دارد. هرچند، تحقیقات در این زمینه نتایج متضادی داشته و قطعی نیست. در بسیاری از تحقیقات آمده است که عصاره برگ‌های اکالیپتوس تنها در برخی مواقع همچون مسکن عمل می‌کند.

منبع : ایسنا

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار سلامت دانستنی ها

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۳۶۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز

 احمدیان اظهار کرد: طی هفته گذشته در ادامه روند بازدید‌های نظارتی کارشناسان نظارت معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز در جهت برخورد با مراکز غیرمجاز و مداخله در امور درمان پنج مرکز غیرمجاز در سطح استان پلمب شد.

وی ادامه داد: در طی یک هفته گذشته با پیگیری و تلاش کارشناسان نظارت بر درمان دانشگاه، همکاری دادستانی عمومی و انقلاب استان، پلیس اماکن استان و پس از حصول اطمینان از صحت موضوع از طریق پایش عملکردی و حضور در مکان مذکور و بررسی‌های لازم و محرز شدن غیر قانونی و غیر مجاز بودن فعالیت چهار مطب دندانپزشکی قلابی و غیر مجاز به دلیل دخالت در امر دندانپزشکی و درمانی در سطح شهر تبریز و یک مرکز زیبایی نیز که به‌ صورت زیر زمینی تزریق ژل و بوتاکس انجام می‌داد پس از طی مراحل قانونی پملب شدند و پس از پلمب فعالیت غیرمجاز این مراکز مدارک موجود به مقامات قضایی همچنین دفتر حقوقی دانشگاه ارائه شد.

 احمدیان با بیان اینکه یکی از وظایف حوزه معاونت درمان حفظ سلامت آحاد جامعه است افزود: معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی تبریز مصمم به برخورد جدی با متخلفان در حوزه ارائه خدمات درمانی است و با متخلفان بدون اغماض برخورد خواهد شد.
 
وی از مردم خواست ضمن خودداری از مراجعه به واحد‌ها و موسسات غیرمجاز درمانی هرگونه تخلف یا دخالت غیرمجاز افراد فاقد صلاحیت در امر درمان را از طریق سامانه ۱۹۰ اطلاع دهند.

باشگاه خبرنگاران جوان آذربایجان شرقی تبریز

دیگر خبرها

  • خیران پیشگامان اصلی رفع نیازهای درمانی هستند
  • ۱۰۰ کودک مبتلا به اوتیسم در نیشابور شناسایی شدند
  • خواص درمانی گیاه عطسه
  • پلمب ۵ مطب غیرمجاز دندانپزشکی و زیبایی زیرزمینی در تبریز
  • خواص دارویی گیاه "چوچاق" و عوارض آن
  • خواص درمانی رازیانه
  • آیا هیپنوتیزم برای درمان بیماران مبتلا به سرطان مفید است؟
  • تولید ۹۶۰ تن ترتیکاله علوفه‌ای در بهشهر
  • جزئیات خدمات درمانی «رایگان» تامین‌اجتماعی به بیمه‌شدگان
  • افسردگی پس از زایمان و ضرورت‌های درمانی و حمایتی