Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-30@00:16:24 GMT

فرمانده "سایوز" با کد ایرانی به فضا خواهد رفت!

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۴۰۰۶

فرمانده 'سایوز' با کد ایرانی به فضا خواهد رفت!

"سرمت" نام موشک بالستیک جدید بین قاره‌ای روسیه است که باید جایگزین سنگین‌ترین موشک استراتژیک جهان، "وئه ودا" (Voevoda) شود که طبق طبقه‌بندی ناتو موشک "شیطان" نامیده شده است. توسعه موشک سرمت از سال ۲۰۱۱ آغاز شد. سال گذشته، ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیامی به مجمع فدرال، از آغاز مرحله فعال ساخت "سرمت" خبر داد و قرار است اولین موشک‌های تولیدی در سال ۲۰۲۱ به بهره‌برداری برسند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



نکته بسیار جالب آن است که انتخاب "اسکرپوچکا" هیچ ربطی به این موشک و اهداف جنگی آن ندارد. زیرا او می‌خواهد در جریان سفر با "میهن کوچک" خود ارتباط فضایی داشته باشد.

بنا به گفته منبع وابسته به مرکز آموزش فضانوردان "اسکرپوچکا" در منطقه استاوروپول متولد شد و دوران کودکی و جوانی را در زاپوروژیه گذراند. سرمت‌ها قبیله‌های ایرانی زبان و رزم‌آوری بودند که زمانی در این سرزمین‌ها سکونت داشته‌اند. او می‌گوید ذکر نام قبیله‌های ساکن زادگاه او در جریان این سفر، باعث می‌شود وی با میهن کوچک خود در ارتباط باشد.

اولگ اسکرپوچکا در ۲۵ سپتامبر، به همراه جسیکا میر آمریکایی و نخستین فضانورد امارات، هزازا المنصوری با ناو کیهانی سایوز ام. اس-۱۵ به ایستگاه فضایی بین‌المللی عزیمت می‌کند. او پیش از این دو بار در سال‌های ۲۰۱۰ تا ۲۰۱۱ و ۲۰۱۶ در این ایستگاه فعالیت داشته است.

سرمت‌ها قبیله‌های ایرانی زبان هستند که از قرون چهارم قبل از میلاد تا سده‌های نخست بعد از میلاد در مناطق روسیه، اوکراین و قزاقستان ساکن بودند. بنا به مندرجات اوستا و کتب دوران پهلوی و شاهنامه، قوم سرمت که قبل از مهاجرت به سوی بالکان در شمال کوهستان قفقاز می‌زیسته‌اند، برادر ایرانی‌ها خوانده می‌شدند.

منبع: پارسینه

کلیدواژه: تکنولوژی فضانوردی موشک بالستیک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۰۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر

تعداد بازدید : 0 کد ویدیو دانلود فیلم اصلی کیفیت 480 بازدید 30 موشک ضدکشتی «خلیج فارس»، یک موشک شبه‌بالستیک تک‌مرحله‌ای سوخت جامد با بردی تقریباً ۳۰۰ کیلومتری است و می‌تواند سر جنگی ۶۵۰ کیلوگرمی را با خود حمل کند. «خلیج فارس» که بر پایه‌ موشک «فاتح-۱۱۰» ساخته شده، به سامانه‌ هدایت با قابلیت «گریز از رهگیری» مجهز است. لحظه تست این موشک برای هدف قرار گرفتن مدل ناو هواپیمابر را می‌بینید.

دیگر خبرها

  • فرمانده نیروی دریایی ارتش : کشتی‌ های ایرانی را در خلیج عدن و اقیانوس اطلس اسکورت می‌کنیم
  • روایت حیرت‌ انگیز یک نویسنده از خاطره‌بازی دو فرمانده ایرانی و عراقی سال‌ها پس از جنگ تحمیلی
  • فرمانده ارشد سپاه : اسم خلیج فارس را با کسی قسمت نمی کنیم/ اگر نفتکشی از ایران ببرید جبران خواهیم کرد
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر توسط موشک ایرانی
  • لحظات تست هدف قرار دادن ناوهواپیمابر
  • ببینید | این موشک ایرانی قاتل ناوهای هواپیمابر است
  • افزایش تقاضای خرید تسلیحات ایرانی پس از حمله به اسرائیل
  • تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی/ عکس
  • عکس/تجمع خاخام‌ها کنار موشک ایرانی
  • عکسی پربازدید از حضور خاخام‌های اسرائیلی در کنار بوستر موشک‌های ایرانی