Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش خبرنگار مهر، اسکندر مومنی  قبل از ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران گفت: مرکز ماده ۱۶ استان آذربایجان شرقی از مراکز نمونه کشور است که معتادین ضمن سم زدایی در آن، مراحل درمان را نیز آغاز می کنند.

وی با اشاره ای به وجود کارگاه های مهارت آموزی در مرکز ماده ۱۶ تبریز و اشتغال زایی به دنبال آن، گفت: این کارگاه ها به همت خیران و در حوزه های مختلفی همچون کفاشی، بسته بندی، قالیبافی و دیگر زمینه ها فعال است که هر فردی بر حسب علاقه خوب در یکی از کارگاه ها مشغول به فعالیت است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

دبیر ستاد مبارزه با مواد مخدر  ادامه داد: تمامی معتادین متجاهر بعد از طی مراحل سم زدایی مشغول مهارت‌آموزی شده و با کار خودشان کارگاه‌ها را اداره می‌کنند.

وی وجود این مراکز را زمینه ساز ایجاد چرخه تولید و کسب و کار و ایجاد در آمد برای افراد دانسته و گفت: ایجاد مهارت در این مرکز می تواند در آینده افراد پاک شده نیز تاثیر گذار باشد
 وی مرکز تبریز را یک مرکز نمونه در کل کشور دانسته و گفت: خوشبختانه در این استان با معتاد متجاهر خیابانی روبه رو نیستیم.

مومنی نرخ شیوع مواد مخدر را در استان نسبت به میانگین کشوری پایین دانسته و گفت: حتی نرخ شیوع مواد مخدر در بین دانش اموزان ۲.۱ است که این عدد در استان آذربایجان شرقی به ۰.۴۴ درصد رسیده است.

مومنی افزود: همچنین میزان شیوع دانشجویی در کل کشور ۴.۱ درصد است که این رقم در استان ۱.۶  درصد می‌باشد.

وی ادامه داد: البته نباید این ارقام سبب شود که احساس راحتی کنیم چرا که اگر بخواهیم روند را حفظ کنیم، باید تلاش بیشتری داشته باشیم.

کد خبر 4692483

منبع: مهر

کلیدواژه: اسکندر مومنی ستاد مبارزه با مواد مخدر تبریز روز خبرنگار بوشهر قزوین شیراز گرگان شهرکرد خطبه های نماز جمعه عید سعید قربان سانحه تصادف ایلام بیرجند آتش سوزی خرم آباد مجلس شورای اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۰۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای استان لرستان؛فرمانده انتظامی خرم آبادگفت:در اجرای طرح مبارزه با سوداگران مرگ، برخورد با خرده فروشان مواد مخدر و سوداگران مرگ در دستور کار مأموران این شهرستان قرار گرفت.
سرهنگ نبی اله قاسمی افزود:مآموران انتظامی اين شهرستان پس از شناسایی با هماهنگی قضایی ۱۱ سوداگر مرگ را دستگير  کردند.
وی گفت:در بازرسی از مخفيگاه این سوداگر مرگ هشت کيلو و ۱۰۹ گرم انواع مواد مخدر صنعتی و سنتی کشف ، ۲۷ معتاد متجاهر جمع آوری و تحويل مراکز ترک اعتياد شدند.

دیگر خبرها

  • مرکز نگهداری معتادان متجاهر از نیازهای اساسی استان ایلام است
  • ارائه بیش ۲۰ میلیون نفرساعت آموزش مهارتی در خوزستان
  • طرح «ماهر» در مدارس فارس آغاز شد
  • آموزش مهارت های کشاورزی به دانش آموزان آبادانی
  • سوداگران مرگ در دام پلیس لرستان
  • تردد روزانه بیش از ۱۰۰۰۰ نفر از مرز مهران
  • توسعه‌یافتگی در جامعه با اتصال دانشگاه و صنعت محقق می‌شود
  • رسالت فنی‌وحرفه‌ای، ترویج مهارت‌آموزی است
  • مهارت‌آموزی در دسترس‌تر از همیشه در سیستان و بلوچستان
  • آغاز ثبت‌نام سربازان برای دریافت مشوق‌های مهارت‌آموزی