Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «پارسینه»
2024-04-26@23:19:38 GMT

چرا دهانم بو می‌دهد؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۴۰۸۸

چرا دهانم بو می‌دهد؟

 باکتری‌هایی که روی زبان زندگی می‌کنند: به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جام جم، زبان به‌ویژه قسمت عقب آن دارای شیار‌ها و شکاف‌هایی است که باعث می‌شوند مکان مناسبی برای زندگی باکتری‌های دهانی ایجاد شود. این باکتری‌ها با شکستن مواد غذایی ترکیبات سولفوری ایجادکننده بوی بد دهان را آزاد می‌کنند. مسواک‌زدن زبان می‌تواند تاحدودی به رفع مشکل کمک کند، اما استفاده از مواد خوراکی‌ای که با باکتری‌ها مقابله و ترکیبات سولفوری را خنثی می‌کنند راه حل موثرتری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


پلاک‌های دندان: پلاک‌های دندانی لایه‌ای از باکتری‌ها هستند که به‌طور طبیعی روی دندان‌ها تشکیل می‌شوند و می‌توانند عامل تولید ترکیبات سولفوری‌ای باشند که بوی بد دهان را ایجاد می‌کنند. حفظ بهداشت دهان به‌طور روزانه و استفاده از خمیردندان‌هایی که دارای خواص ضد باکتری هستند می‌تواند کمک‌کننده باشد.

خشکی دهان: بزاق از بین‌برنده طبیعی بوی بد دهان است، زیرا باکتری‌ها را از بین می‌برد، اما بسیاری از افراد به دلایل مختلف از خشکی دهان رنج می‌برند. جرعه جرعه نوشیدن آب به طور مکرر، جویدن آدامس‌های بدون قند و مکیدن آب‌نبات‌های بدون قند در بین وعده‌های غذایی می‌تواند باعث تولید بزاق شده و مشکل را برطرف کند.

مصرف داروها: برخی دارو‌ها نیز عامل ایجاد بوی بد دهان هستند. جویدن آدامس زایلیتول و نوشیدن مقادیر زیاد آب در طول روز به حل مشکل کمک می‌کند.


مشکلات سلامت: گاهی اوقات بوی بد دهان نتیجه مستقیم مشکلات لثه است. اما مشکلاتی همچون آلرژی‌ها، عدم تحمل لاکتوز و دیابت نیز می‌توانند عامل بوی بد دهان باشند. اگر به شکل مزمنی دچار بوی بد دهان هستید و راه‌حل‌های بالا کمکی به حل مشکل نمی‌کنند بهتر است به یک دندانپزشک یا یک متخصص داخلی مراجعه کنید تا با تشخیص علت اصلی بوی بد دهان، آن را درمان کند.     منبع:بهداشت نیوز

منبع: پارسینه

کلیدواژه: بوی دهان دلایل بوی دهان خشکی دهان مصرف دارو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۰۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای مرکز خلیج فارس، معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان گفت: با ورود این ۲ واکسن مهم به برنامه واکسیناسیون، از عفونت‌های مختلف تنفسی و گوارشی در نوزادان جلوگیری می‌شود.

پنوموکوک یکی از مهم‌ترین باکتری‌های بیماری‌زا در انسان است که عامل اصلی بیماری پنومونی (سینه پهلو) شناخته می‌شود، روتاویروس نیز یک ویروس بسیار مسری است که موجب اسهال در کودکان می‌شود.

دکتر عبدالجبار ذاکری افزود: واکسن روتاویروس در سنین دو، چهار و۶ ماهگی و همچنین واکسن پُنوموکوک در سنین دو، چهار و ۱۲ ماهگی به کودکان تزریق می‌شود.

بیشتر بخوانید؛ اجرای طرح واکسیناسیون تکمیلی فلج اطفال در هرمزگان

باکتری پنوموکوک می‌تواند عفونت‌های دیگری مانند سینوزیت، اوتیت (عفونت گوش میانی)، باکتریمی، سپسیس، مننژیت، استئومیلیت، آرتریت سپتیک، اندوکاردیت، پریتونیت، پریکاردیت، سلولیت و آبسه‌های مغزی را نیز ایجاد کند.

دیگر خبرها

  • افزایش انتقال باکتری‌های مقاوم به دارو به طبیعت
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند؟
  • چطور جلوی بیرون ریختن آب دهان در خواب را بگیریم؟
  • داروهای غیر آنتی‌بیوتیک باکتری‌ها را از بین می‌برند
  • دلیل اصلی و علت لق شدن دندان ها در بزرگسالی + درمان آن
  • باکتری‌های درون دهان از تعداد کل انسان‌های زمین بیشتر است!
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان از ۱۷ اردیبهشت
  • کشف یک باکتری عفونی خطرناک در ایستگاه ‌فضایی بین‌المللی
  • واکسیناسیون کودکان هرمزگان علیه بیماری پُنوموکوک
  • کشف یک راه جدید برای از بین بردن بوی زیر بغل