Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، به نقل از وبدا، با توجه به مطلبی که به نقل از معاون آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درخصوص فرار مغزها از کشور درج شده بود، معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی طی اطلاعیه ای آمار درج شده در خصوص خروج سالانه شماری از تحصیل کردگان از کشور را مخدوش، اعلام و عنوان کرد افرادی که برای تحصیل از کشور خارج می شوند، در حین یا پس از اتمام تحصیل به کشور باز می گردند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

بیشتر بخوانید: ایران رتبه دوم فرار مغز‌ها در جهان/ مهاجرت سالانه ۱۸۰ هزار متخصص تحصیلکرده از کشور

متن این اطلاعیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی

چندی پیش طی خبری به نقل از معاون محترم آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، آماری مبنی بر وضعیت ایران در فرار مغزها و خروج سالیانه شماری از تحصیل کردگان از کشور درج شده بود.

بدیهی است باتوجه به اهمیت بالای این موضوع مطالعات مختلفی در این خصوص صورت گرفته که نتایج این مطالعات اعداد مختلفی را نشان می دهد و نتیجه برخی مطالعات بین المللی نیز ممکن است با پیش داوری هایی همراه باشد.

در حوزه علوم پزشکی سالانه حدود ۱۰ درصد از دانشجویان متقاضی تحصیل در رشته های علوم پزشکی برای ادامه تحصیل به خارج از کشور سفر می کنند و در سایر رشته‌ها نیز شاید با کمی اختلاف چنین وضعیتی وجود داشته باشد، اما این موضوع به معنای مهاجرت تحصیلکرده ها از کشور نبوده و بسیاری از این افراد در دوره تحصیل و یا پس از تحصیل به کشور باز می گردند.

لذا ممکن است در مطالعات یا نگارش های متون علمی و اخبار، آمار دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور نیز در زمره بحث مهاجرت افراد تحصیلکرده محاسبه شده و چنین آمار بالایی برای فرار مغزها اعلام گردد.

بدیهی است برای اطلاع از آمار دقیق در این زمینه مبادی رسمی کشور از جمله بنیاد ملی نخبگان مرجع مناسب تری است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار پزشکی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۴۴۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی

به گزارش گروه سلامت خبرگزاری علم و فناوری آنا، حسین فرشیدی گفت: در راستای دستور وزیر بهداشت و با توجه به ماموریت مهم و جدید جوانی جمعیت (دستیابی به نرخ باروری ۲.۵) تقویت ساختار تشکیلاتی متناظر مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور امری ضروری بود که پس از بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته توسط معاونت‌های توسعه و بهداشت به جمع بندی نهایی رسید و ابلاغ شد.

وی بیان داشت: از جمله مواردی که در ساختار جدید به آن توجه ویژه شده است موضوع بازنگری گروه‌های سنی بود که با توجه به این اقدام و تقویت ساختاری صورت گرفته انتظار می‌رود شاهد رشد و شکوفایی اجرای قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت در دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی سراسر کشور باشیم.

مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس وزارت بهداشت پیش از این با عنوان دفتر سلامت جمعیت، خانواده و مدارس در معاونت بهداشت وزارت بهداشت فعالیت داشت.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تقویت ساختار «مرکز جوانی جمعیت، سلامت خانواده و مدارس» در دانشگاه‌های علوم پزشکی
  • مدارک تحصیلی مورد پذیرش در آزمون دکتری علوم پزشکی ۱۴۰۳ اعلام شد
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/ اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • بیشترین آمار جذب نخبگان در دو ارگان/اعلام ۳ هزار کد شغلی برای نخبه‌ها
  • افتتاح مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه علوم پزشکی آبادان
  • ماده‌ای که ۴۰ درصد از پوسیدگی‌ دندان پیشگیری می‌کند
  • آغاز به‌کار مرکز مطالعات و توسعه آموزش پزشکی دانشگاه آبادان ‌
  • چرایی ایجاد دفتر «فراجا» در بنیاد ملی نخبگان/۲ بال علم و فتاوری «وعده صادق»
  • خبر خوش وزیر علوم برای نخبگان
  • رشد کمتر از انتظار اقتصاد ژاپن