Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جهان نيوز»
2024-04-29@10:33:45 GMT

چند درصد داروی کشور تولید داخل است؟

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۴۶۵۰

چند درصد داروی کشور تولید داخل است؟

به گزارش جهان نيوز به نقل از مهر، محمد مخبر در مراسم افتتاح پویش مشق احسان که صبح امروز در هفتمین نمایشگاه نوشت‌افزار ایرانی برگزار شد، با اشاره به اینکه برخی از دستورات مقام معظم رهبری چندجهی است گفت: اصرار مقام معظم رهبری به تولید چه به عنوان تولید کالای ملی و چه رونق تولید و مسائلی که در موارد اقتصادی مطرح می‌شود، خیلی از موارد را پوشش می‌دهد و اثرات فرهنگی تولید داخل فوق‌العاده زیاد است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 
وی با تاکید بر اینکه صنعت فرهنگی نوشت‌افزار جزء صنایع مغفول جامعه است اظهار داشت: باید به این صنعت توجه بیشتری شود و با به کارگیری نیروهای خلاق، امیدواریم بعضی از مسائل   در این حوزه حل شود و چنانچه  کودکی برخلاف خانواده مذهبی خود رشد کند به دلیل قلم و دفتری است که در سال اول مدرسه به آن داده‌اند و یا تربیتی که در مهدکودک‌ها رخ داده است.  

 رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) افزود: کودکی که در مهدکودک حضور دارد، به دلیل تربیتی که مهد اتفاق می‌افتد، از اینکه مادرش چادری است شرم می‌کند و مادر نیز به همین دلیل چادر را از سرش برمی‌دارد.  

وی از بنیاد احسان که زیر مجموعه ستاد اجرایی فرمان امام است خواست در بخش نوشت‌افزار،  با حمایت از تولیدکنندگان، نسبت به تولید بخش از نوشت افزاری که در داخل تولید نمی شود اقدام کند.

مخبر ادامه داد: در این خصوص لازم است یک صندوقی برای پشتیبانی از صنعت فرهنگی ایجاد شود و تمامی کالاهایی که ارائه می‌دهیم، تولید داخل باشد و در همین راستا لوازم خانگی و لوازم تحریری که ستاد اجرایی فرمان امام در سیل اخیر توزیع کرد کاملاً تولید داخل بود.  همچنین ما به تولید داخلی ویلچر نیز کمک کرده ایم.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۹۷ درصد داروی کشور تولید داخلی است گفت: مواد اولیه تولید دارو که حدود ۷۰۰ میلیون دلار است از خارج تأمین می‌شود که با جلساتی که با داروسازان برگزار شد قرار شد این میزان نیز در داخل کشور تولید شود.  

وی تاکید کرد علاوه بر موارد عنوان شده در بخش کشاورزی، پروتئین و حتی کره کشور نیز برنامه‌ریزی کرده‌ایم و این اقدامات نیز تنها با کمک و همیاری مردم نتیجه‌بخش خواهد بود.

وی افزود: محور اصلی نظام عدالت است و تمامی فعالیت‌های ما در جهت تقویت این موضوع است بنابراین  به مسائل اجتماعی و اقتصادی  کشور ورود پیدا کرده ایم.
وی  با اشاره به اینکه ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره)  ۱۴۰۰ مدرسه در سراسر کشور ساخته است افزود: تعداد مدارس به ۲ هزار مدرسه نیز افزایش پیدا می کند.  
  کپی متن خبر

منبع: جهان نيوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jahannews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جهان نيوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۴۶۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کارگران ستون فقرات تولید هستند

امام جمعه زنجان ضمن تبریک فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران، ستون فقرات تولید هستند. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از زنجان، آیت‌الله علی خاتمی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زنجان ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن روز کارگر گفت: کارگران به عنوان افسران جنگ اقتصادی وظیفه بسیار سنگینی دارند و چرخه تولید کشور به وسیله زحمت این عزیزان در حال چرخش است. ستون فقرات تولید، کارگران هستند.

وی با تقدیر از زحمات خوب کارگران در جهش تولید در کشور گفت: بخشی از جهش تولیدی که در کشور باید رخ دهد توسط این کارگران رخ خواهد داد. رهبری در جمع کثیری از کارگران کشور جامع‌ترین مطالب را بیان و به این مهم اشاره کردند این قشر پیشتازان جهادی اقتصاد هستند. تعبیر رهبری این بود کارگران قشر قانع، نجیب، رزمندگان عرصه جهاد اقتصادی هستند و ارتقای زندگی آنان ارتقای وضعیت کشور را به دنبال دارد.

امام جمعه زنجان  در ادامه به فرا رسیدن هفته معلم اشاره کرد و گفت: شهید مرتضی مطهری از عالمان برجسته معاصر و یار دیرین حضرت امام(ره) بود و کتب این شهید بزرگوار بعد از گذشت چندین سال همچنان مورد استفاده است‌. 

وی ضمن تبریک روز معلم به فرهنگیان عزیز گفت: معلمی شغل انبیاست و در واقع کسانی که این شغل را انتخاب کرده‌اند به خاطر عشق، بوده است.

آیت‌الله خاتمی به دیدار اخیر فرماندهان نظامی با رهبر معظم انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: ایشان فرمودند اگر مسیر و وظیفه خودمان را درست انجام دهیم خداوند نیز کمک حال خواهد بود.

وی در پایان به سفر پر خیر و برکت رئیس جمهور به کشورهای پاکستان و سریلانکا اشاره کرد و گفت: همکاری‌‌های منطقه‌ی آثار و فواید زیادی به دنبال خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه، حجت‌الاسلام حسن بیگدلی مسئول دفتر نمایندگی ولی فقیه در سپاه استان زنجان بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • تشکیل کنسرسیوم کشتی‌سازی تمام ایرانی امضا شد
  • اقتصاد مقاومتی با اتکا به تولید داخل محقق می‌شود
  • راه‌اندازی سامانه برخط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • راه‌اندازی سامانه بر خط سراسری برای اعلام کمبودهای دارویی در کشور
  • ۲۵ درصد زعفران تولیدی در داخل مصرف می‌شود
  • تقریباً ۱۵ درصد زوجین در بردسکن مشکل ناباروری دارند
  • مرغ؛ از «تولید و تامین بازار داخل» تا «ارزآوری و صادرات»
  • سمنان در صدر لیست تنوع داروی دامی
  • ‌بازار دائمی صادرات ۱۵ میلیون قطعه‌ای مرغ
  • کارگران ستون فقرات تولید هستند