Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-05-04@22:43:19 GMT

ثبت شناسه سمن ها؛ مهم ترین اقدام در توسعه تشکل ها

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۰۰۲

ثبت شناسه سمن ها؛ مهم ترین اقدام در توسعه تشکل ها

به گزارش خبرگزاری مهر، محمد مهدی تندگویان در نشست صمیمی با اعضای مجامع استانی سمن های آذربایجان غربی، خراسان شمالی و لرستان که با حضور وزیر ورزش و جوانان برگزار شد، گفت: بسیار خوشحالم که پس از دو سال از زمان ورود به این حوزه که جوانان اعتراضات زیادی داشتند و هر روز می خواستند از تشکل ها خارج شوند، امروز برای ماندن و ادامه دادن کار چانه زنی می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: این اقبال جوانان نشان میدهد که شأنیت، شخصیت و جایگاه واقعی جوانان در حوزه سمن ها به رسمیت شناخته شده است. این امر یکی از دستاوردهایی است که حاصل اعتماد وزیر ورزش و جوانان به معاونت جوانان و مدیران جوان آن است. اما دیدگاه خودم همیشه این بوده است که عقب هستیم و باید کارهای زیادی انجام دهیم و همیشه خود را بدهکار کشور و جوانان میدانیم.

تندگویان با بیان اینکه در این دو سال اخیر چندین اتفاق اساسی در حوزه جوانان افتاد که برای بار اول بود رقم خورد، از تشکیل مجمع ملی جوانان نام برد و گفت: آغاز به کار این مجمع در بهترین سطح ممکن و با حضور معاون اول رئیس جمهور و چندین وزیر کابینه صورت گرفت که کار بزرگی بود و یکی از آرزوهای جوانان تحقق یافت. هرچند معتقدیم که تازه کار آغاز شده است.

وی ادامه داد: در حوزه وام ازدواج برای اولین بار پرداخت وام به روز شد و با توجه ویژه دولت و سیستم بانکی، زوج های جوان کمتر از یک ماه وام خود را دریافت می کنند.

تندگویان با بیان اینکه امسال وام ازدواج به ۳۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین افزایش پیدا کرد، گفت: این در حالی است که در ابتدای دولت تدبیر و امید، وام ازدواج فقط سه میلیون تومان بود و بسیاری از جوانان سال ها در نوبت گرفتن همین سه میلیون تومان بودند و این امر به معضل جدی تبدیل شده بود اما دولت در سال گذشته ۱۵ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت کرد و امسال نیز با افزایش وام به ۳۰ میلیون تومان برای هر یک از زوجین پیش بینی می شود ۳۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج پرداخت شود.

معاون امور جوانان همچنین به موضوع ثبت شناسه سمن های جوانان اشاره کرد و گفت: برای اولین بار در این دولت موضوع شناسه سمن ها با همکاری و تعامل وزارت کشور حل شد و با امضای دو وزیر موضوع ثبت شناسه سمن ها در حال انجام است. همچنین گام بعدی ما در حوزه سمن ها بیمه ی آنهاست.

تندگویان ادامه داد: در موضوع ازدواج جوانان، ۱۴ سال پیش قانون تسهیل ازدواج جوانان تصویب شده ولی در آن هیچ نامی از وزارت ورزش و جوانان و یا سازمان ملی جوانان سابق به چشم نمی خورد اما با این وجود به این حوزه ورود کردیم و در این راستا دفاتر مشاوره ازدواج و خانواده را توسعه دادیم و امروز تعداد این دفاتر به ۴۰۰ مرکز در کشور می رسد. همچنین برای اولین بار برای تاسیس و توسعه دفاتر مشاوره ازدواج وام پرداخت می‌کنیم.

معاون وزیر ورزش و جوانان به حوزه خیرین ازدواج اشاره کرده و گفت: در این حوزه خیرین کارهای بسیار خوبی انجام می دادند ولی هیچ ساختاری نداشتند که برای اولین بار در روز شنبه گذشته و به دستور وزیر ورزش و جوانان استارت تشکیل اولین مجمع ملی خیرین ازدواج را زدیم که امیدواریم با تشکیل ساختار کمکهای زیادی به حوزه ازدواج انجام شود.

تندگویان با بیان اینکه در حوزه بین الملل جوانان هیچ دستاوردی تا دو سال قبل نداشتیم گفت: اما الان در سطح جوانان کشورهای اسلامی عضو موثر داریم و همچنین مراودات بین‌المللی خوبی با کشورهای همسایه در این خصوص انجام می شود.

وی با بیان اینکه نظام رتبه بندی تشکل ها را برای اولین بار آغاز کردیم گفت: این رتبه بندی را در دو استان به پایان رسانده ایم و در استان های دیگر در حال انجام است که این مدل ما می تواند الگوی خوبی برای رتبه بندی سمن های وزارت کشور هم باشد.

تندگویان با اشاره به برگزاری هفته گرامی داشت ازدواج گفت: در این هفته برنامه های بسیار زیادی در کشور انجام شد که به اعتقاد بنده بعد از انقلاب بی سابقه بوده است. برنامه های روحیه بخش و شادی آفرین همراه با احیای سنت ها در کل کشور برگزار شد. همچنین برای اولین بار جشنواره ملی فیلم ازدواج و جشنواره ملی آیین های ازدواج اقوام در کشور برگزار شد.

وی با بیان این که در هر حوزه سعی کردیم بهترین‌ها را برای تشکل ها به وجود آوریم، گفت: سازمان های مردم نهاد محمل هایی هستند که جوانان بتوانند به صورت آزمایشی وارد فعالیت های اجتماعی شوند، در آن رشد و توسعه پیدا کنند و توانمند شوند و هر وقت به بلوغ رسیدند و تجربه کسب کردند از مجموعه خارج شوند و جای خود را به جوانان جدید بدهند. بنابراین حضور جوانان در تشکل ها بیش از حدی که قانون مشخص کرده مغایر با روح جوانگرایی است و امیدوارم همه ما به قانون احترام بگذاریم.

کد خبر 4692549

منبع: مهر

کلیدواژه: جوانان سمن ها شهرداری تهران وزارت آموزش و پرورش قوه قضاییه سازمان حج و زیارت شورای شهر تهران عید سعید قربان سید جواد حسینی پلیس راهور ازدواج روز خبرنگار حج تمتع 98 سیدابراهیم رئیسی غلامحسین اسماعیلی پیروز حناچی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۰۰۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، محمد جواد محمدی نوری دبیرکل جمعیت جوانان انقلاب اسلامی با اشاره به برگزاری نشست مشترک برخی اعضای ستاد انتخابات این حزب با برخی راه یافتگان به دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی از حوزه انتخابیه تهران ری شمیرانات اسلامشهر و پردیس ضمن تاکید بر تاثیر مشارکت مردم در انتخابات به عنوان یکی از ابزارهای اصلاح امور و تقویت هرگونه تصمیمات بر سر رفع مشکلات جامعه از تعیین ۱۶ کاندید مورد حمایت این حزب در انتخابات دور دوم حوزه تهران خبرداد.

آنگونه که ایلنا روایت کرده، وی نامزدهای مورد نظراین تشکل را به شرح ذیل اعلام کرد:

۱- آقای علی طهرانی مقدم

۲- آقای پیمان فلسفی

۳- سرکارخانم سمیه گلپور

۴- آقای مهدی شریفیان

۵- آقای احمد نادری

۶- آقای غلامحسین رضوانی

۷- آقای علی اصغرپورمحمدی

۸- آقای سیدنظام الدین موسوی

۹- آقای مجتبی زارعی

۱۰- سرکار خانم فاطمه قاسمپور

۱۱- آقای علیرضا سلیمی

۱۲- آقای ابوالقاسم جراره

۱۳- آقای محمد سراج

۱۴- آقای مرتضی محمودی

۱۵- آقای حسن خجسته باقرزاده

۱۶- سرکار خانم سمیه رفیعی

۲۷۲۱۸

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902310

دیگر خبرها

  • برگزاری جشن‌های مادرانه در مساجد برای ترغیب مادران به فرزندآوری
  • شناسه یکتا در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • اعلام فهرست انتخاباتی جمعیت جوانان انقلاب اسلامی برای تهران + اسامی
  • «شناسه یکتا» در استان سمنان اجباری شد/ اصناف اقدام کنند
  • واحدهای صنفی فاقد شناسه یکتا در دریافت خدمات با مشکل روبرو می‌شوند
  • شکل گیری ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان
  • دانشجو‌های خانه به دوش! / جای خالی خانه دانشجویی در پازل زندگی زوج‌های دانشجو
  • باید به تشکل‌های تولیدی و نیروی کار اولویت دهیم
  • ۱۴ شبکه تخصصی در حوزه سمن‌های جوانان در زنجان شکل گرفت
  • توسعه همکاری های حوزه ارتباطات و فناوری اطلاعات ایران با اوگاندا