Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان ، امیر عمیدی  مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان ضمن بیان اینکه بیشترین تصادفات محدوده عباس‌آباد-کاهک به دلیل عدم هندسی بودن این مسیر قدیمی است، ابراز داشت: با احداث و بهره‌برداری از باند دوم محور، مسیر اصلاح و مشکل رفع می‌شود که البته اقدامات ایمنی نیز در دستور کار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او تصریح کرد: در این محدوده اکثر نقاط حادثه‌خیز اصلاح‌شده، اما به‌جز بحث راه دو عامل انسان و وسیله نقلیه نیز در افزایش تصادفات محدوده میامی-عباس آباد دخیل هستند.

ضرورت ایجاد جاذبه گردشگری در محدوده محور میامی-عباس‌آباد

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه ۶۵ درصد تصادفات استان به‌ویژه محدوده میامی به دلیل خستگی و خواب‌آلودگی است، ابراز داشت: این مسئله بار‌ها در کمیسیون امنیت راه‌ها در استانداری و در کشور موردبررسی قرارگرفته است و تنها گزینه موجود ایجاد جاذبه گردشگری در این محدوده مرکز ثقل تهران-مشهد است.

اجازه عبور آزادراه حرم تا حرم از ۳۰ کیلومتری شاهرود داده نخواهد شد

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان همچنین گفت: به‌راحتی می‌توان از ظرفیت روستا‌های حاشیه جاده برای توسعه گردشگری و استراحت مسافران استفاده کرد و در برخی روستا‌ها حتی مردم که خانه‌های خود را به‌منظور بوم گردی در اختیار زائران و مسافران گذاشتند و این قابلیت می‌تواند کشته‌های مسیر را به حداقل برساند.

عمیدی در پاسخ به شائبه مطرح‌شده پیرامون عدم عبور آزادراه حرم تا حرم از شاهرود و نادیده گرفته شدن این بزرگ‌ترین شهرستان استان سمنان، گفت: با یکی از الزامات طراحی راه حرم تا حرم پوشش نقاط اجباری است و از سوی دیگر احداث بزرگراه‌ها با استفاده از ظرفیت بخش خصوصی و مشارکتی انجام می‌شود به این نحو که ۳۰ درصد آورده دولت و ۷۰ درصد آورده شرکت سرمایه‌گذاری خواهد بود لذا هیچ سرمایه‌گذاری نمی‌خواهد ظرفیت شاهرود با این جمعیت را رها و در بیابان مسیر را ادامه دهد.

او در ادامه تصریح کرد: اگر طراح و مشاور بخواهند طرحی را ارائه کنند تا آزادراه حرم تا حرم از ۳۰ کیلومتری شاهرود عبور کند، امکان‌پذیر نخواهد بود، زیرا ابتدا می‌بایست طرح در چندین فاز طراحی و سپس روی کاغذ دیده‌شده باشد که تا امروز این طرح اصلاً مدنظر نیست.

مدیرکل راه و شهرسازی شرق استان سمنان بابیان اینکه درباره این طرح باید گفت قطعه گرمسار تا سمنان آزاد راه حرم تا حرم تائید نهایی شد و برای مابقی مسیر هنوز طرحی ارائه نشده است، گفت: یکی از پیشنهاد‌های موجود این است که از همین جاده موجود استفاده شود که برای جمع‌بندی هنوز به نتیجه نهایی نرسیده، اما باید گفت اجازه عبور آن از ۳۰ کیلومتری شاهرود داده نخواهد شد.

انتهای پیام / م

نقاط حادثه‌خیز عباس آباد اصلاح شد/آخرین وضعیت «حرم تاحرم» در شاهرود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: وزارت راه و شهرسازی حمل و نقل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۰۹۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

(تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت

دیگر خبرها

  • اولین کاروان حج عمره مفرده از استان سمنان راهی سرزمین وحی شد
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های شمالی
  • (تصاویر) رانش زمین در جاده عباس‌آباد به کلاردشت
  • وضعیت راه‌های کشور؛ ترافیک سنگین در جاده‌های چالوس، هراز و آزادراه تهران - شمال
  • بارش سنگین برف بهاری در محور شاهرود-توسکستان-گرگان
  • تصاویر بارش برف بهاری در جاده شاهرود - توسکستان | میزبان بارش نسبتاً سنگین برف بود + ویدئو
  • گزارش خبرگزاری مهر رتبه دوم جشنواره آب و رسانه را کسب کرد
  • بارش برف در جاده شاهرود- توسکستان
  • فیلم| رانش جادهٔ عباس‌آباد به کلاردشت
  • رفت و آمد در جاده توسکستان گرگان – شاهرود فقط بازنجیر چرخ