Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-03@16:07:39 GMT

۳۵۰ نشریه دانشجویی در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۲۸۴

۳۵۰ نشریه دانشجویی در حوزه محیط زیست فعالیت می‌کنند

به گزارش روز چهارشنبه دانشگاه تهران، محمدعلی زارع چاهوکی ارائه طرح و ایده‌های خلاقانه توسط دانشجویان به‌ویژه در مقطع تحصیلات تکمیلی در زمینه مدیریت حامل‌های انرژی، استفاده از انرژی‌های نو و مدیریت پسماندها، تدوین طرح حمایت از رساله و پایان‌نامه دانشجویی در حوزه مدیریت سبز و تدوین دستورالعمل مدیریت سبز برای استفاده بهینه از امکانات را از جمله اقدامات کمیته فرهنگی و آموزشی مدیریت سبز برشمرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: حمایت از فعالیت تشکل‌های دانشجویی و ایجاد تسهیلات برای آنها با هدف ترویج و فرهنگ‌سازی مدیریت سبز، طراحی و برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت سبز برای سطوح مختلف مدیران، اعضای هیات علمی، دانشجویان، کارکنان و نیروهای خدماتی؛ برنامه‌ریزی برای طراحی سرفصل و گنجاندن درس سواد زیست‌محیطی و مدیریت سبز در سرفصل دروس عمومی دانشگاه از دیگر اقدامات صورت گرفته در این حوزه است.

رییس کمیته فرهنگی و آموزشی مدیریت سبز دانشگاه تهران تصریح کرد: در صورت برنامه‌ریزی و حمایت لازم از برنامه‌ها، فعالیت‌های تأثیرگذاری می‌تواند در حوزه فرهنگ‌سازی، آموزش و راهکارهای تحقق مدیریت سبز دانشگاه انجام شود. این کمیته با استفاده از ظرفیت دانشجویان دانشگاه در صورت حمایت خواهد توانست، نقش عمده‌ای را در ترویج و نهادینه‌سازی فرهنگ مدیریت سبز ایفا کند. 

زارع چاهوکی، در ادامه با اشاره به فعالیت رسانه‌ای برای ترویج مدیریت سبز گفت: تولید محتوای تأثیرگذار برای فرهنگ‌سازی مدیریت سبز و انتشار در سایت‌ها، فضای مجازی و تبلیغات محیطی؛ تولیدات چندرسانه‌ای برای انتشار در فضای مجازی؛ اکران فیلم‌ها و مستندهای مرتبط با حوزه محیط‌زیست و مدیریت صحیح حامل‌های انرژی در سطح دانشگاه قطعاً می‌تواند در این زمینه تأثیرگذار باشد.

وی با تبیین لزوم توسعه سامانه‌های مختلف در دانشگاه از جمله سامانه اتوماسیون پایان‌نامه‌های دانشجویی، سامانه جامع تشکل‌های دانشجویی، سامانه نشریات دانشجویی و سایر امور اداری که می‌توان آنها را در قالب سامانه انجام داد، از ارائه پیشنهادهایی با هدف حذف تدریجی کاغذ از سیستم اداری استقبال کرد.

زارع چاهوکی افزود: تحقق این مهم در حوزه مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه و همکاری معاونت‌های ذیربط است و در این زمینه لازم می‌دانم از اهتمام همکاران مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی دانشگاه تشکر و قدردانی کنم.

وی با عنوان اینکه تاکنون اقدامات مؤثری در حوزه فرهنگی و آموزشی مدیریت سبز دانشگاه انجام شده است، برگزاری اولین جشنواره فرهنگ دانشگاه با محوریت مدیریت سبز و حفاظت محیط زیست، جشنواره بین‌المللی نگاه آبی با محوریت الگوی صحیح مصرف حامل‌های انرژی، همایش بین‌المللی جامعه و محیط‌زیست و مدرسه تابستانی بین‌الملل با محوریت آموزش برای محیط‌زیست و برگزاری برنامه‌های متعدد فرهنگی و آموزشی را از جمله اقدامات صورت گرفته توصیف کرد.

رئیس کمیته فرهنگی و آموزشی مدیریت سبز اظهار کرد: در جشنواره فرهنگ به‌طور ویژه محور مدیریت سبز و حفاظت محیط‌زیست در بخش‌های مختلف جشنواره در نظر گرفته شده و یکی از رویکردهای اصلی این جشنواره حوزه مدیریت سبز دانشگاه بوده است. در نظرگرفتن بخش ویژه مدیریت سبز دانشگاه در جشنواره‌های علمی، فرهنگی و هنری دانشجویان یکی از برنامه‌های مهم برای ترویج مدیریت سبز است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری دوره‌های آموزشی مدیریت سبز از سوی مرکز آموزش‌های ضمن خدمت افزود: سبز شدن سایت دانشگاه در روزهای سه شنبه و در نظر گرفتن بخشی برای ثبت محتوا در حوزه مدیریت سبز از دیگر اقدامات مهم مدیریت سبز است که با همت اداره کل حوزه ریاست و روابط عمومی و مرکز فناوری اطلاعات و فضای مجازی انجام شده است. تولید محتوا و پیام‌ها در حوزه الگوی صحیح مصرف نیز از دیگر اقدامات است. رویکرد برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی نیز، حفاظت محیط‌زیست و تحقق توسعه پایدار است.

زارع چاهوکی، ضمن بیان تلاش‌های کمیته آموزشی و فرهنگی مدیریت سبز برای سال تحصیلی جدید، از برنامه‌ریزی برای نودانشجویان برای آگاهی آنها از الگوی صحیح مصرف و هم‌چنین حمایت ویژه طرح‌ها و برنامه‌های تشکل‌های دانشجویی در حوزه فرهنگی و آموزشی مدیریت سبز خبر داد.

منبع: ایرنا

کلیدواژه: دانشگاه تهران

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۲۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان گیلان گفت :همزمان با گرامیداشت هفته مقام والای معلم ، نخستین بازرسی و پایش خانه‌های محیط زیست کشور با حضور رئیس گروه آموزش همگانی دفتر مشارکت‌های مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست کشور از استان گیلان آغاز شد.


حمزه عشوری گفت : خانه‌های محیط زیست یکی از بسترهای اصلی برای مردمی‌سازی فعالیت‌های این حوزه و فضایی برای گفتگو ، بحث و مطالبه گری است که منجر به افزایش دانش محیط زیستی مردم می شود و موجب حفاظت از محیط زیست می گردد.

وی افزود: در پایش‌های صورت گرفته که با حضور رعنا محمدی رئیس گروه آموزش همگانی دفتر مشارکت‌های مردمی سازمان و رئیس اداره آموزش و مشارکت‌های مردمی اداره کل حفاظت محیط زیست استان گیلان از خانه‌های محیط زیست شرق گیلان در شهرستان‌های لاهیجان، لنگرود ، رودسر و املش انجام گرفت،فعالیت‌ها و برنامه‌های اجرایی مدیران خانه‌های محیط زیست از ابتدای افتتاح تاکنون مورد بررسی و‌پایش قرار گرفت.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان گیلان افزود : در این نظارت میدانی همچنین از امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری و زیرساخت‌های ۵ خانه محیط زیست در استان گیلان بازدید گردید و با گروه‌های مخاطب برنامه‌ها ،گفتگو‌ و تبادل نظر صورت گرفت.

عشوری اظهار داشت : مهمترین مساله برای ایجاد خانه های محیط زیست، آموزش همگانی و شناخت حفاظت محیط زیست است تا برای انجام هر اقدامی، مردم به شناخت و آگاهی در این زمینه برسند.

وی افزود : خانه های محیط زیست کمک می کنند تا آحاد مختلف مردم در این خانه ها حضور یابند و برنامه های آموزشی را بصورت عمومی و تخصصی فرا بگیرند و  با فعالیت های زیست محیطی انجام گرفته بوسیله خادمین مردم در دولت  مطلع شوند.

لازم به ذکر است که در کشور حدود ۲۵۰۰ و در  استان گیلان ۲۲ خانه محیط زیست افتتاح و به بهره برداری رسیده است .

باشگاه خبرنگاران جوان گیلان رشت

دیگر خبرها

  • عدم وجود سایت مدیریت پسماند ویژه در شهرک‌های صنعتی
  • باید ریل‌گذاری در آموزش عالی تغییر کند/ سند آمایش استان کرمان در حوزه آموزش عالی تدوین می‌شود
  • لزوم توجه به رویکردهای اساسی برای تفکیک زباله از مبدا
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی دانشگاه‌
  • حرکت در مسیر تمدن‌سازی نوین اسلامی اولویت معاونت فرهنگی باشد
  • اعطای «گرنت» به تشکلهای دانشجویی تصویب شد
  • آغاز نخستین بازرسی و نظارت خانه‌های محیط زیست کشور از گیلان
  • سند جامع مدیریت پسماند ایلام تهیه می‌شود
  • پوستر طرح تربیتی «هزار مشعل» رونمایی شد
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد