Web Analytics Made Easy - Statcounter

سردار هادیانفر از آغاز «طرح انضباط اجتماعی» از مهر ماه خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان، سردار «سید کمال هادیانفر» امروز چهار شنبه 23 مرداد در نشست خبری ضمن تبریک روز خبرنگار گفت: خبرنگاران پل ارتباطی بین مردم و مسئولان هستند، رسالت رسانه بر مبنای صداقت است و مردم اخبار را از رسانه هایی که منبع انها خبرنگاران هستند دریافت می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

رییس پلیس راهور ناجا بیان کرد: ما در انجام برنامه های خود راسخ و استوار هستیم، ولی بعضی از برنامه های ما نیازمند منابع و کمک های رسانه ای است و بعضی دیگر هم مطالبه عمومی مردم است که باید جهت پاسخگویی مسئولان تبدیل به کمپین عمومی شود.

 

وی تصریح کرد: دغدغه اصلی ما در دو مساله است، یکی توسعه انضباط ترافیکی در کشور که از اول مهر با کمک خبرنگاران اجرایی خواهد شد. استفاده از کلاه ایمنی، توجه به خطوط عابر پیاده، استفاده از زیرگذر و روگذر برای عبور، توقف قبل از خطوط عابر پیاده، الزام موتور سیکلت سواران به قانون و حرکت بین خطوط از جمله برنامه های این طرح  می باشد.

 

سردار هادیانفر با بیان اینکه متاسفانه 27 درصد کشته های تصادفات عابران پیاده هستند اظهار کرد: در محورهای شمالی 82 درصد فوتی های تصادفات را عایران پیاده و موتور سیکلت سوران تشکیل می دهند، این مسایل در جامعه ما نیازمند فرهنگ سازی است که باید رسانه ها به ویژه صدا و سیما در این زمینه به ما کمک کنند، چون این شرایط زیبنده کشور ما نیست.

 

رییس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: سال گذشته 17 هزارو 300 نفر در جاده های کشور جان خود را از دست دادنند، کشور ما 80 میلیون جمعیت دارد، ما نمی توانیم برای هر نفر یک پلیس و تابلو قرار دهیم ،خود مردم باید برای حفظ جان خود و خانواده هایشان قانون را رعایت کنند.

 

 وی با بیان اینکه سال گذشته ما در حوزه تصادفات شرایط خوبی نداشتیم  افزود: کاهش تصادفات متوقف شده است از ابتدای سال تاکنون بیش از 6 هزارو 534 نفر در شهر و جاده های کشور جان خود را از دست دادند در واقع روزانه 46 نفر در تصادفات کشته می شوند و هر ساعت دو نفر در جاده ها فوت و شش و نیم نفر هم مجروح می شوند.

 

رییس پلیس راهور ناجا خاطر نشان کرد: در حوزه ترافیکی نیازمند اقدامات ریشه‌ای هستیم، ساماندهی موتورسیکلت‌ها بحث مهمی است که باید مورد توجه قرار بگیرد. ۱۱.۵ میلیون دستگاه موتورسیکلت داریم که شش میلیون دستگاه آن پلاک نداشته و چهار میلیون راکب نیز گواهینامه موتورسیکلت ندارند. باید برای این‌ها اقدامات ریشه‌ای شود. ما در تلاش هستیم تا با استفاده از کروکی الکترونیک تصادفات ثبت شود و این آمار بلافاصله در اختیار مردم قرار بگیرد.

 

وی با انتقاد از عدم توجه دستگاه های مسئول در کاهش تصادفات اظهار کرد: دغدغه دستگاه های مربوطه مانند وزرات راه و شهر سازی، وزارت بهداشت و شهرداری ها باید کاهش کشته های تصادفات باشد، حدود 5 هزارو 200 نقطه حادثه خیز در کشور وجود دارد که 3 هزارو 200 مورد آن مربوط به جاده ها می شود اگر 251 نقطه را به عنوان اولویت در دستور کار دهیم 26 درصد فوتی های تصادفات کاهش می یابد  ضمن اینکه 62 درصد کشته ها نیز در حریم 30 کلیومتری شهرها رخ می دهد.

 

سردار هادیانفر با بیان اینکه شماره گذاری پراید از سال ۹۹ انجام نمی شود خاطر نشان کرد: باید قیمت خودرو ایمن کاهش یابد تا قشر ضعیف جامعه هم قدرت خرید آن را داشته باشد یا خودرو سازان خودرو ایمن را جایگزین خودرو اعلا کنند.

 

رییس پلیس راهور ناجا با بیان اینکه بیمه مرکزی در برنامه های خود برای کاهش تصادفات کم کاری کرده است افزود: نمی دانیم چرا بیمه مرکزی حاضر است، خسارت و دیه بیش از شش هزار کشته و مجروح تصادفات را بپردازد ولی حاضر نیست یک دهم از اعتبارات خود را در اختیار پلیس، اورژانس و هلال احمر بگذارد تا شاهد کاهش کشته ها در تصادفات باشیم.

 

وی با بیان اینکه استفاده از ظرفیت های اجتماعی جزو برنامه های جدی و اصلی ما است تصریح کرد: همیاران پلیس 18 درصد در کاهش تصادفات نقش داشتند، استفاده از ظرفیت خانم ها در فرهنگ سازی بسیار مهم است، نیمی از کارهای مهم دنیا به دست خانم ها انجام می شود، هر چند درآمدشان کمتر از 10 درصد می باشد،39 میلیون نفر از جمعیت کشور را زنان تشکیل می دهند که هر کدام می توانند نقش های مهمی در لایه های مختلف اجتماعی بر عهده داشته یاشند، شش میلیون و 700 هزار نفر از زنان دارای گواهی نامه رانندگی هستند لذا از این ظرفیت باید استفاده کرد ما در راستای توسعه انظباط ترافیکی بانوان را تحت اموزش قرار دادیم ،بانوان می توانند در افزایش انظباط ترافیکی، کاهش سوانح ترافیکی، روان سازی ترافیک بسیار تاثیرگذار باشند.

 

وی با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران گفت: شهرداران مناطق منازل مسکونی را به مراکز تجاری تبدیل کرده‌اند و این منازل بدون پارکینگ مرکز تجاری شده‌اند. در همین بلوار مرزداران و خیابان پاسداران ببینید این همه خانه به مغازه و آموزشگاه و رستوران تبدیل شده و حتی یک پارکینگ هم ندارند. کار اساسی باید صورت بگیرد. چقدر ما میتوانیم جریمه کنیم وقتی خودرویی دیگر جایگزین می‌شود و دوباره همان چرخه ادامه دارد.

 

رئیس پلیس راهور ناجا بیان کرد: چرا شهرداری برای درآمد بیشتر خانه‌های مسکونی را تجاری می‌کند. وقتی این خانه‌ها تجاری شدند آن وقت مردم ماشین‌هایشان را کجا پارک کنند. حتی حیاط را نیز رستوران کردند. در خیابان پاسداران پشت به پشت ترافیک در پی همین رستوران‌ها و آموزشگاه‌ها ایجاد شده است و شهروندان نیز برای مراجعه به این مراکز باید خودروی خود را دوبله و سوبله پارک کنند. آیا اینجا می‌توانیم با جریمه کردن مشکلی را حل کنیم؟ آیا اگر خودرویی با با جرثقیل انتقال دهیم خودروی بعدی چند دقیقه بعد همان جا پارک نمی‌کند. بنابراین باید کار ریشه‌ای انجام شود.

 

سردار هادیانفر با بیان اینکه سال گذشته دولت چهار میلیارد تومان اعتبار برای پلیس در سال 98 پیش بینی کرده بود اظهار کرد: اعتبار جذب شده 3 هزار میلیارد تومان بوده  این در حالی است که می بایست 20 درصد این اعتبار برای فرهنگ سازی اختصاص می یافت که هنوز چیزی به پلیس داده نشده است درخواست ما این است که هر چه زودتر دولت این مبلغ را در اختیار پلیس قرار دهد.

 

وی با اشاره به دوربین‌های سطح تخلفات افزود: دو هزار دوربین در سطح جاده داریم که ۴۹ درصد آن معیوب است که امیدواریم در مزایده وزارت راه، زودتر ۲۰۰۰ دوربینی که قول‌اش را به ما داده بودند تعویض شود.

 

 سردار هادیانفر با اشاره به فعالیت آموزشگاه‌های رانندگی  تصریح کرد:: ما با روند فعلی این آموزشگاه‌ها مخالفیم و گفتیم که اگر خودشان را اصلاح نکنند ما به سمت الکترونیکی شدن می‌رویم و تعارفی نداریم.

 

پایان پیام/35

منبع: شبستان

کلیدواژه: نماز عید قربان کانون های فرهنگی هنری مساجد روزنامه مسجد عید قربان دعای عرفه غدیر عید غدیر شیراز استان همدان سردار هادیانفر شهرداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۲۹۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی گفت: طی ۷۲ ساعت گذشته، ۱۷۱ فقره تصادف رانندگی در جاده‌های استان روی داده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌شرقی، حبیب آبراهه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تصادفات سه روز گذشته استان شامل ۱۱۴ فقره تصادف خسارتی و ۵۷ فقره تصادف جرحی بوده است.

وی افزود: طی ۷۲ ساعت گذشته، ۱۷۱ فقره تصادف رانندگی در جاده‌های استان روی داد که موجب جان باختن چهار نفر و مصدومیت ۸۵ نفر شد.

رئیس پلیس راه آذربایجان‌شرقی با اشاره به نقش راننده، خودرو و جاده در وقوع تصادفات رانندگی، خاطرنشان کرد: بیشترین علت تصادفات مربوط به بی‌احتیاطی، سرعت و سبقت غیرمجاز، کم‌توجهی و خواب آلودگی راننده است.

آبراهه با اشاره به نقش خودرو در وقوع حوادث رانندگی در کنار عامل انسانی، اضافه کرد: سیزدهم اردیبهشت در سانحه رانندگی در جاده شبستر - صوفیان، ترکیدگی تایر خودروی سوزوکی علت اصلی حادثه بود.

وی بر ضرورت کنترل سلامت و ایمنی خودرو قبل از سفرهای برون شهری تاکید کرد: کم‌توجهی به این موارد حوادث غیرقابل جبرانی در پی دارد.

رئیس پلیس راه آذربایجان شرقی با اشاره به نقش جاده، گاردریل، خطوط و روشنایی جاده در حوادث رانندگی، گفت: وقوع پدیده‌های جوی همچون باران و برف نیز بر ضرورت دقت بیشتر در رانندگی و رعایت سرعت مطمئنه می‌افزاید.

آبراهه با اشاره به نامناسب بودن آسفالت بعضی محورهای استان همچون اتوبان تبریز - زنجان ابراز امیدواری کرد: با دستور وزیر راه و شهرسازی در راستای ساماندهی و هموارسازی این آزادراه تسریع شود.

کد خبر 750758

دیگر خبرها

  • ۸۲ مصدوم در تصادفات مشهد
  • سهم ۴۹ درصدی شهری کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • شناسایی 22 نقطه حادثه خیز شهری در کردستان
  • زیرساخت، فرهنگ، قانون؛ عوامل کاهش تصادفات
  • سهم ۴۹ درصدی شهر کرمان در تصادفات فوتی درون شهری
  • ۸۱ دستگاه خودرو متخلف در مشهد توقیف شدند
  • تصادف ۱۷۱ خودرو طی ۷۲ ساعت گذشته در آذربایجان شرقی
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع! (+عکس)
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی؛ سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!
  • اولین اداره و قوانین راهنمایی و رانندگی | سرعت بالای ۱۵ کیلومتر در ساعت ممنوع!