Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایکنا»
2024-05-08@22:07:52 GMT

یک نقشه راه پنج ساله برای فعالیت تشکل‌های غدیری

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۳۱۵

یک نقشه راه پنج ساله برای فعالیت تشکل‌های غدیری

به گزارش ایکنا به نقل از مؤسسه رویش رسانه؛ محسن مشرقی، مدیرعامل مؤسسه رویش رسانه و مؤلف کتاب «ایده‌هایی با شال سبز» درباره این کتاب گفت: این کتاب حاوی ۳۰۰ ایده کاربردی در تکریم و ترویج غدیر است که در مصاحبه و ارتباطی مستمر با مجموعه‌های فعال غدیری به دست آمده است. برای تدوین کتاب به سراغ فعالان، کارشناسان و خبرگان غدیری کشور رفتیم و با انجام مصاحبه عمیق شروع به گردآوری اطلاعات و تجربیات این مجموعه‌ها کردیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: ارائه دسته‌بندی از تجربیات و ایده‌های غدیری گردآمده قدم بعدی بود که فهرست کتاب «ایده‌هایی با شال سبز» را تشکیل می‌دهد. نماز جماعت غدیر، زیارت غدیر، اطعام غدیر، خطابه غدیر، غدیریه‌سرایی، تکریم سادات، شادمانه غدیری، کودکان غدیری، پژوهش‌های غدیری، هدیه‌های غدیری، ایده‌های ترویجی غدیر و تأمین مالی غدیر فهرست اصلی این کتاب است.

ارائه یک مدل عملیاتی برای مجموعه‌های غدیری

مشرقی در ادامه درباره تشکل‌های غدیری بیان کرد: به نظر می‌رسد این تشکل‌ها باید با نگاهی بلندمدت، مستمر و نرم به طراحی نقشه خود بپردازند. از این رو شایسته است هر مجموعه با توجه به توانایی‌ها و ظرفیت‌های خود یک برنامه پنج ساله تدوین کند.

وی تصریح کرد: در این کتاب با تکیه بر تجربیات گردآمده به استخراج یک مدل عملیاتی پنج ساله برای تشکل‌های غدیری پرداخته‌ایم. پنج گام که می‌تواند یک مجموعه فرهنگی را به تدریج و با حداقل ظرفیت‌ها به یک تشکل فعال و مؤثر غدیری تبدیل کند. یکی از نقطه‌های شروع برای فعالیت می‌تواند شروع با یک ایده غدیری یا یک فصل از کتاب حاضر باشد.

نگران بودجه فعالیت‌های غدیری خود نباشید

وی افزود: با اندک بررسی در پیشینه حرکت‌های مؤثر و ماندگار مجموعه‌های غدیری این برداشت حاصل می‌شود که موفقیت همیشه نتیجه بودجه‌های کلان و آماده نیست، بلکه در گرو سرمایه‌گذاری بر هسته‌های چابک، خالص و خلاق مردمی است که بدون هیچ پشتوانه دولتی تکیه اصلی خود را بر مردم نهاده‌اند. در فصل پایانی کتاب برخی از این تجربیات با عنوان «تأمین مالی غدیر» آمده است که برای راهنمایی فعالان غدیری به اشتراک گذاشته شده و می‌تواند متناسب با فضا و امکانات آن مجموعه بومی‌سازی شود.

شما هم سهمی در تکمیل بانک ایده‌های غدیری داشته باشید

مؤلف کتاب «ایده‌هایی با شال سبز» یادآور شد: چاپ این کتاب شروع ارتباط تازه با فعالان غدیری امت اسلامی است و معتقدیم راه احیای معارف غدیری داشتن نگاه جبهه‌ای و ارتباط مستمر حرکت‌های هم‌افزا به همت تشکل‌های مردمی است و یک مدل کاملاً پیشنهادی و اولیه است که امیدواریم افراد با به اشتراک‌گذاری تجربیات و ایده‌های خود در تکمیل آن ما را یاری کنند. سایت ایده‌های غدیری به آدرس www.ghadiridea.ir محلی برای ثبت تجربیات و ایده‌های غدیری است که در ادامه کار کتاب مهیا شده است که همچنین علاقه‌مندان می‌توانند برای خرید کتاب به وب سایت مسجد کالا به نشانی www.masjedkala.ir مراجعه کنند.

انتهای پیام

منبع: ایکنا

کلیدواژه: محسن مشرقی غدیر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iqna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایکنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۳۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تازه ترین کتاب اسماعیل امینی درباره مردم کوچه و بازار است

کتاب تازه «من یک پایین شهری‌ام» تازه‌ترین اثر  اسماعیل امینی، شاعر و طنزپرداز در نمایشگاه کتاب تهران عرضه می‌شود. 

این کتاب که توسط نشر جام جم منتشر شده است، مجموعه‌ای است از یادداشت‌های امینی درباره زندگی مردمی که در کوچه و خیابان و اداره و بازار زندگی می‌کنند. 

خندمین تر افسانه (جلوه های طنز در مثنوی معنوی)، لبخند سعدی (طنز آوری در غزل های سعدی)، لبخند غیرمجاز ( نوشته های طنز)، تبسم دوست (لطایف و مطایبات در کلام امام خمینی)، گزیدۀ شعر طنز، جلسۀ شعر (نوشته های آموزشی دربارۀ شعر)، اسب‌ها و خرها (مجموعه شعر طنز)، نشر اکاذیب (مجموعه شعر طنز)، دلقک و شاعر دربار (مجموعه شعر)، وزن شعر بیاموزیم و... از جمله آثار وی است. امینی در تألیف ده‌ها مقاله پژوهشی و ادبی با نشریات تخصصی چون؛ کتاب ماه ادبیات، فصلنامۀ شعر، فصلنامۀ فرهنگستان هنر، ماهنامۀ سوره، ماهنامۀ الفبا و.. همکاری کرده است. 

سی و پنجمین دوره نمایشگاه کتاب تهران از 19 تا 29 اردیبهشت از ساعت 8 تا 20 میزبان علاقه‌مندان به کتاب است.

خدیجه زمانیان یزدی

دیگر خبرها

  • تولید ۲۰۰ مستند از برنامه‌های بسیج و سپاه
  • ◄ انتشار یک کتاب جدید درباره قوانین و مقررات حمل و نقل و ترافیک
  • کتاب جدید بهمن پگاه راد رونمایی می شود
  • اجرای بیش از هزار برنامه در دهه کرامت اصفهان از فردا
  • تازه ترین کتاب اسماعیل امینی درباره مردم کوچه و بازار است
  • عرضه ۶ عنوان کتاب جدید درباره حاج قاسم سلیمانی در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران
  • باغ کتاب میزبان جشنواره ملی فیلم اقوام ایرانی شد
  • حضور تشکل‌ها با عقاید مختلف در دانشگاه نشان از دموکراسی دارد
  • کاهش اتکا به تسهیلات بانکی با اجرای قانون تامین مالی تولید
  • تسهیل فرایند صدور مجوز تشکل‌های قرآنی مردمی