Web Analytics Made Easy - Statcounter

بهرام سرمست روز چهارشنبه در نشست صمیمی با تشکل‌های مردم‌نهاد قم، افزود: حضور نخبگان و صاحب‌نظران، سرمایه محسوب می‌شود و در این راستا به دستگاه‌های اجرایی ابلاغ‌شده از ظرفیت صاحب‌نظران در مسائل فرهنگی و اجتماعی استفاده نمایند.

وی تاکید کرد: دستگاه‌های اجرایی موظف و مکلف هستند بر اساس این سیاست‌گذاری کلان استانی تعامل خود را با سازمان‌های مردم‌نهاد مشخص نمایند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی ادامه داد: سازمان‌های مردم‌نهاد بر اساس گروه‌های تخصصی ساماندهی شوند و با تشکیل مجمع مشورتی از هر گروه یک نماینده عضو این شورا شود.

سرمست با اشاره به این‌که شورای برنامه‌ریزی و توسعه عالی‌ترین رکن برنامه‌ریزی در استان است، گفت: ظرفیت تشکیل گروه‌های کاری در ذیل شورا وجود دارد که می‌توانیم با عضویت سازمان‌های مردم‌نهاد، حداکثر استفاده را از ظرفیت این گروه‌ها داشته باشیم.

وی با اشاره به این‌که اگر جامعه‌ای بخواهد از سیاست‌گذاری اجتماعی برخوردار باشد، محور برنامه‌ریزی‌ها باید سازمان‌های مردم‌نهاد باشد، ادامه داد: تشکل‌ها فرصت بی‌بدیلی هستند و این ما هستیم که باید جسارت، ظرفیت و قابلیت لازم را داشته باشیم تا از سرمایه نهفته اجتماعی در برنامه‌ریزی‌ها استفاده نماییم.

استاندار قم تاکید کرد: سازمان‌های مردم‌نهاد باید مشکلات و دغدغه‌هایشان را در مواجهه با دستگاه‌های اجرایی صمیمانه و شفاف ارائه دهند.

وی با اشاره به این‌که ۱۶۰ تشکل مردم‌نهاد در قم فعال است، بیان کرد: سمن‌ها بدون چشم‌داشتی در حال فعالیت هستند و دستگاه‌های اجرایی باید نسبت به دغدغه‌ها و مشکلات آن‌ها پاسخگو باشند.

وی خاطرنشان کرد: مکان مشخصی برای سازمان‌های مردم‌نهاد در نظر گرفته خواهد شد و فرهنگسرای جوان هم می‌تواند ظرفیت خوبی در این راستا باشد.

در ادامه این جلسه نماینده‌های تشکل‌های مردم‌نهاد خواستار بهره‌برداری از ظرفیت و مشارکت خیران، توسعه کیفی و اجتناب از توسعه کمی سمن‌های موجود، پیشگیری از موازی کاری، آموزش تسهیل گران و توانمندسازی جوامع، معافیت مالیاتی تشکل‌های خیریه، ایجاد بازارچه دائمی برای فروش محصولات دست‌ساز بانوان و معرفی ظرفیت‌های سمن‌ها در حوزه‌های مختلف به سازمان‌های دولتی شدند.

تشکیل ستاد راهبردی مردم‌نهاد استان به‌منظور رفع مشکلات تشکل‌ها، نبود مکان ثابت برای هم‌اندیشی تشکل‌های مردم‌نهاد، مشارکت سازمان‌های غیردولتی در کنترل آسیب‌های اجتماعی، توجه به منزلت اجتماعی تشکل‌های غیردولتی و مشارکت دادن آن‌ها در سیاست‌گذاری‌ها از دیگر مسائلی بود که توسط شرکت‌کنندگان در این جلسه مطرح شد.

۲۰۸۵ / ۱۱۷۵

منبع: ایرنا

کلیدواژه: قم استانداری قم بهرام سرمست

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۳۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام عبدالرضاپورذهبی بعدازظهر چهارشنبه در پویش دست‌های مهربان که به همت اداره کل تبلیغات اسلامی و اموال تملیکی در کردستان برگزار شد، اظهار کرد: این پویش بیانگر احسان، انفاق و توجه به محرومان است.

وی با بیان اینکه ادارات ظرفیت‌های مؤثری برای کاهش فقر جامعه دارند، افزود: همه ادارات باید در این راستا گام بدارند و کمک به نیازمند را مختص ادارات خاصی ندانند.

نماینده ولی فقیه در استان کردستان اذعان کرد: ۵۵ هزار کارمند در استان کردستان داریم که اگر کارکنان ماهانه رقمی خیلی ناچیز را برای کمک به نیازمندان قرار دهد می‌توان شاهد افزایش پویش‌های مهربانی و اینگونه کارهای نیک شد.

حجت الاسلام پورذهبی توجه به مؤمنین را جزئی از دین و تدین مسلمانان دانست و بیان کرد: باید همواره در فکر مؤمنین باشیم و تلاش‌های خیرخواهانه را افزایش دهیم.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان کردستان نیز در این مراسم اظهار کرد: سازمان تبلیغات اسلامی با همراهی سازمان اموال تملیکی در راستای تکلیف اجتماعی و به منظور محرومیت‌زدایی اقدام به تهیه بسته‌های پوشاک برای خانواده‌های نیازمند کرد.

حجت الاسلام برومند رازیانی بیان کرد: ۵۰۰ بسته پوشاک و کفش و لوازم التحریر برای خانواده‌های نیازمند تدارک دیده شده که با همکاری کمیته امداد، بهزیستی و با کمک شبکه‌های مردمی به نیازمندان تحویل داده می‌شود.

وی از همکاری سازمان اموال تملیکی کشور و استان در راستای اجرای پویش دست‌های مهربان تقدیر کرد.

کد خبر 6094330

دیگر خبرها

  • کار اصلی مدارس و دانشگاهها؛ تربیت نیروی متخصص متناسب با ظرفیت های استان است
  • فرصت‌های از دست رفته برای کردستان با کار جهادی جبران شود
  • سازمان‌های مردم نهاد مشارکت بیشتری برای مبارزه با مواد مخدر داشته باشند
  • رفع مشکلات اقتصادی و تحقق شعار سال نیازمند اقدامات جهادی است
  • سازمان مردم نهاد در حوزه HSE تشکیل شود/ تصمیم‌گیری‌های ما مسئولیتی بین‌نسلی است
  • هیچ فرصت سرمایه‌گذاری در شهر نباید از دست برود/ چاره‌ای جز مشارکت مردم در توسعه شهر نداریم
  • نیازمند شبکه تنظیم‌گری کشوری هستیم
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم 
  • ظرفیت تمامی ادارات برای کاهش فقر در جامعه به کار گرفته شود
  • نقش‌آفرینی گروه‌های جهادی در جهش تولید با مشارکت مردم