Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران آنلاین»
2024-04-30@07:28:06 GMT

فیس بوک شنود مکالمات صوتی کاربران را تایید کرد

تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۴۷۶۵۳۷۳

فیس بوک شنود مکالمات صوتی کاربران را تایید کرد

فیس بوک که سابقه ای سیاه در نقض حریم خصوصی کاربران دارد، رسما تایید کرد که مکالمات صوتی کاربران را به صدها پیمانکار ارائه کرده است.

این شرکت برای انتقال پیام های صوتی از فیس بوک مسنجر با پیمانکاران خارج از شرکت فیس بوک همکاری می کند.

بر اساس این گزارش، کارمندان قراردادی همکار با فیس بوک می گویند مکالمات کاربران را می شنوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

طبیعتا گاهی این محتواها بسیار خصوصی و حتی مبتذل است. جالب است که این کارمندان گفته اند نمی دانند که چرا فیس بوک می خواهد این نوع محتوا را  به شکل مکتوب نیز ثبت کند.

فیس بوک تأیید کرده است که پیام های صوتی را رونویسی کرده است و گفته است که دیگر این کار را نخواهد کرد. این شرکت اعلام کرد که: "دقیقاً مانند اپل و گوگل ، ما از بیش از یک هفته قبل مانع بررسی فایل های صوتی توسط کارمندان انسانی شدیم. دلیل اینکه افراد واقعی به مکالمه های خصوصی گوش می دهند این بود که بررسی کنند آیا هوش مصنوعی فیس بوک پیام ها را به درستی تفسیر می کند یا خیر".

 

دوباره این ادعای فیس بوک را بخوانید. بله درست است یک سوال مطرح می شود. اصلا چرا شبکه های اجتماعی می خواهند بدانند که کاربران درباره چه چیزی صحبت می کنند. مارک زاکربرگ ، مدیرعامل فیس بوک ، پیش از این در مقابل کنگره ایالات متحده منکر شده بود که شرکت وی در حال جمع آوری اطلاعات صوتی از کاربران برای جهت دهی تبلیغات است و حتی این فرضیه را تئوری توطئه خواند./انتخاب

منبع: ایران آنلاین

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ion.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۴۷۶۵۳۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازداشت موعود شمخانی تایید شد

به گزارش خبرآنلاین، یک منبع آگاه در گفت‌وگو با برنا خبر بازداشت موعود شمخانی معاون فنی سابق سازمان منطقه آزاد اروند و برادرزاده علی شمخانی دبیر سابق شورای عالی امنیت ملی را تایید کرد و گفت: وی به اتهام دریافت رشوه و فساد مالی در آبادان بازداشت شده است.

موعود شمخانی در سال ۱۳۹۴ به سمت معاون فنی و امور زیربنایی سازمان منطقه آزاد اروند منصوب شده بود.

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1900707

دیگر خبرها

  • گفت و شنود/ بلا نسبت!
  • علت فوت پزشک متخصص در جهرم چه بود؟
  • خودروهای آلاینده صوتی در تبریز توقیف می شوند
  • سیستم‌های صوتی XTRIM VX | تجربه حضور در یک کنسرت اختصاصی
  • علت مرگ «فرزانه اکبری» در جهرم چه بود؟
  • بازداشت موعود شمخانی تایید شد
  • لایحه تمدید مهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست تایید شد
  • پنجره ترمال بریک نسل جدید چیست؟
  • تایید لایحه دوفوریتی تمدیدمهلت اجرای قانون اساسنامه شرکت ملی پست
  • آینده رقابت متا با غول‌های هوش مصنوعی